Tatra 813 8x8 "Anežka"

Awatar użytkownika
Mistakes
Posty: 6
Rejestracja: 21 lip 2013 20:59
Rok urodzenia: 0

Tatra 813 8x8 "Anežka"

Post autor: Mistakes »

Tatra 813 8x8 "Anežka"
Czyli auto, które wyrwało mi ładnych kilkadziesiąt godzin ze snu.
Nadałem jej numer startowy 908, jest on analogią do 9 sierpnia, czyli daty urodzin "Anežki" - po Polsku Agnieszki, mojej Dziewczyny. Chciałem Jej trochę wynagrodzić swoje niewyspanie i marudzenie. Udało się :)
Obrazek
http://farm4.staticflickr.com/3824/9128 ... 2bdd_o.jpg
Auto napędzane było dwoma XL'ami z pomocą dwóch dwubiegowych skrzyń o przełożeniach 5:1 i 3:1. Samokorygujący się skręt napędzały dwa Mediumy. Zmianę biegów obsługiwał jeden Medium.
Tatrę zbudowałem w w oparciu o pierwszą swoją Czeszkę - Tatrę 6x6 (również postaram się ją tu dodać).
Jedynym mankamentem był system skrętu, który przy skrajnym oporze łapał luz i rozłączał klocki.
Pierwsza wersja (kartonowa zabudowa) ważyła 2450g, wersja druga (czarna zabudowa z klocków) wazyła 2750g.
Byłem i jestem z tego auto bardzo zadowolony, spełniała swoje założenia. Pozatym, według mnie była "ładna" ;)

Galeria WIP
Galeria właściwa
Gdyby kogoś ciekawiła ta kratka w środku grila, to było przez nią widać obracający się wentylator atrapy silnika V12 :)
To tyle, liczę że Wy uzupełnicie temat swoimi spostrzeżeniami :)
Mr. Klasa
Posty: 171
Rejestracja: 28 lip 2013 15:52
Rok urodzenia: 1999
Lokalizacja: Luboń koło Poznania
Kontakt:

Re: Tatra 813 8x8 "Anežka"

Post autor: Mr. Klasa »

Zawieszenie pracuje dzięki gumkom widocznym na ostatnim zdjęciu?
Flickr

Mr. Klasa
ODPOWIEDZ