[MOC] Ancient Roman Temple

Awatar użytkownika
lechkulina
Posty: 96
Rejestracja: 08 lip 2019 19:22
Rok urodzenia: 1986
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[MOC] Ancient Roman Temple

Post autor: lechkulina »

Cześć,

Ostatnio ulepiłem w końcu coś z antycznego Rzymu. Nie jest to replika istniejącego budynku, choć bardzo mocno inspirowałem się nimi - zmieniłem m.in:
a) układ kolumn z typowego regularnego na grupy po 2, 3
b) schody prowadzące do głównego wejścia zastąpione są mniejszymi schodami umieszczonymi po 3 stronach budynku
c) poza centralnym wejściem są jeszcze dwa boczne.

Poniżej kilka zdjęć:

ObrazekAncient Roman Temple by Lech Kulina, on Flickr

ObrazekAncient Roman Temple by Lech Kulina, on Flickr

ObrazekAncient Roman Temple by Lech Kulina, on Flickr

ObrazekAncient Roman Temple by Lech Kulina, on Flickr

ObrazekAncient Roman Temple by Lech Kulina, on Flickr

ObrazekAncient Roman Temple by Lech Kulina, on Flickr

ObrazekAncient Roman Temple by Lech Kulina, on Flickr

ObrazekAncient Roman Temple by Lech Kulina, on Flickr

Pozdrawiam

lech
Awatar użytkownika
Toltomeja
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2538
Rejestracja: 20 lip 2013 15:25
Rok urodzenia: 1995
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [MOC] Ancient Roman Temple

Post autor: Toltomeja »

Nie jestem do końca przekonany do wielkich połaci gładkich ścian i dachu. Wstawki tan wyszły bardzo ładnie, ale oprócz nich mogłoby się sprawdzić jakieś drobne urozmaicenie faktury ścian.

Musze jednak docenić dopracowaną geometrię. Tyle niestandardowych kątów i przesunięć, bez żadnych szpar. Wszystko się zgadza. Ta praca to najlepszy dowód na to, jak wiele można osiągnąć za pomocą zwykłych klocków.
Awatar użytkownika
Jaskier
Zarząd Stowarzyszenia
Posty: 7074
Rejestracja: 31 lip 2013 13:18
Rok urodzenia: 1995
Kontakt:

Re: [MOC] Ancient Roman Temple

Post autor: Jaskier »

Mistrzostwo formy.
Awatar użytkownika
Yeti
Posty: 16
Rejestracja: 03 cze 2023 23:28
Rok urodzenia: 2009
Lokalizacja: Kraków Rżąka

Re: [MOC] Ancient Roman Temple

Post autor: Yeti »

Ładna praca, podoba mi się to, jak zrobiłeś kolumny. Te mniejsze schodki wyglądają jak dla mnie znacznie lepiej niż jedne duże. Tylko właśnie, tak jak pisał Toltomeja, te ściany są trochę zbyt gładkie. Ale ogólnie jest naprawdę przyzwoicie.
,,Jeszcze raz, bo żem się zapatrzył w ekran''
Klemens Murańka
Awatar użytkownika
lechkulina
Posty: 96
Rejestracja: 08 lip 2019 19:22
Rok urodzenia: 1986
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [MOC] Ancient Roman Temple

Post autor: lechkulina »

Toltomeja pisze: 08 cze 2023 12:00 Nie jestem do końca przekonany do wielkich połaci gładkich ścian i dachu. Wstawki tan wyszły bardzo ładnie, ale oprócz nich mogłoby się sprawdzić jakieś drobne urozmaicenie faktury ścian.

Musze jednak docenić dopracowaną geometrię. Tyle niestandardowych kątów i przesunięć, bez żadnych szpar. Wszystko się zgadza. Ta praca to najlepszy dowód na to, jak wiele można osiągnąć za pomocą zwykłych klocków.
Dzięki za komentarz :) Jeżeli chodzi o zniszczenia to rozumiem w pełni twoje zdanie. Wierz mi, że trochę czasu spaliłem na próby i testowe ściany w różnym stopniu zniszczenia. Koniec końców zdecydowałem się pójść w inną stronę niż zazwyczaj idę, tj. kompletne minimum tekstury (tylko w formie bricków z teksturą tam gdzie chodzą ludzie i kafli prawie wszędzie) i tylko minimalna liczba przebarwień.

To czego na zdjęciach nie udało mi się złapać to duża liczba kafli, która jest w ścianach i dachu. One miały robić częściowo za bardzo delikatne erozje. Tutaj niestety chyodzi mój brak umiejętności fotografowania. Ciężko mi było wydobyć je na zdjęciach.

Ogólnie to nie chciałem budować starego budynku, tylko w kwiecie wieku, stanie praktycznie idealnym. Stąd bardzo delikatne tekstury. Bardzo możliwe, że poszedłem trochę za daleko w drugą stronę, ale jak już doszedłem do dachu i miałem dodawać sztabki jako zniszczenia dachu to na tym etapie kompletnie mi one nie pasowały do reszty.

Sam nie wiem czy dzisiaj bym obrał inną drogę, możliwe, że kilka sztabek znalazło by swoje miejsce :)
Jaskier pisze: 08 cze 2023 17:55 Mistrzostwo formy.
Dzięki wielkie Mistrzu :)
Yeti pisze: 08 cze 2023 19:20 Ładna praca, podoba mi się to, jak zrobiłeś kolumny. Te mniejsze schodki wyglądają jak dla mnie znacznie lepiej niż jedne duże. Tylko właśnie, tak jak pisał Toltomeja, te ściany są trochę zbyt gładkie. Ale ogólnie jest naprawdę przyzwoicie.
Dzięki za komentarz Yeti. Schody zdecydowanie odbiegają od typowej architektury z tego okresu, ale myślę, że lepiej pasują do takiego układu kolumn. Jeżeli chodzi o tekstury to opisałem to już wyżej :)

Pozdrawiam

lech
Awatar użytkownika
Havoc
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 1310
Rejestracja: 14 maja 2013 20:00
Rok urodzenia: 1982
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: [MOC] Ancient Roman Temple

Post autor: Havoc »

Rewelacja.
Awatar użytkownika
Bricksley
Posty: 78
Rejestracja: 24 lip 2013 18:49
Rok urodzenia: 1991
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: [MOC] Ancient Roman Temple

Post autor: Bricksley »

Robi wrażenie, ale nie tyle wielkością co detalami i ich stopniem dopracowania :)

Czy takie a nie inne (np. kafle) wykonanie połaci dachu jest czymś spowodowane? Poprzez kombinacje/ułożenie klocków uzyskanie efektu tekstury?
Pozdrawiam, Bricksley :)
Facebook Flickr YouTube
Awatar użytkownika
lechkulina
Posty: 96
Rejestracja: 08 lip 2019 19:22
Rok urodzenia: 1986
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [MOC] Ancient Roman Temple

Post autor: lechkulina »

Havoc pisze: 09 cze 2023 20:41Rewelacja.
Dzięki Havoc!
Bricksley pisze: 11 cze 2023 16:15 Robi wrażenie, ale nie tyle wielkością co detalami i ich stopniem dopracowania :)

Czy takie a nie inne (np. kafle) wykonanie połaci dachu jest czymś spowodowane? Poprzez kombinacje/ułożenie klocków uzyskanie efektu tekstury?
Dzięki wielkie Bricksley :) Zależy:
a) wymaganie konstrukcyjne, aby np. zrobić cokół za pomocą kafli, trzeba cały budynek zwęzić o 1 lub 2 płytki w zależności od głębokości cokołu itp.
b) dodawanie bardziej realistycznych wzorów przebarwień. W przypadku dachu i ścian widać idący przez środek panelu wzór o innym kierunku niż otoczenie. Zazwyczaj jest to zyg-zag, gdzie każdy ząb to 10 lub 15 płytek. Dodatkowo każdy ząb jest przesunięty o 1/2 płytki względem poprzedniego i o przeciwnym zwrocie. To w tym obszarze przez całą wysokość panelu zmniejszam wymiar wynikające z pkt. a) ale również umieszczam tam większość wzorów przebarwień. Punkty gdzie stykają się 3 zmiany kierunku, dodatkowo przesunięte względem siebie o 1/2 oferują najwyższą możliwą do uzyskania rozdzielczość jaką można uzyskać za pomocą zwykłych płytek lub kafli.
Dodatkowo staram się niektóre plamy przenieść na inne elementy (z dachu na cokół itp.) dzięki temu wizualnie podkreśla to fakt, że poszczególne elementy architektoniczne są jedną całością, a nie stanowią oddzielnych zawieszonych w próżni elementów.

Pozdrawiam

lech
Awatar użytkownika
lechkulina
Posty: 96
Rejestracja: 08 lip 2019 19:22
Rok urodzenia: 1986
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [MOC] Ancient Roman Temple

Post autor: lechkulina »

Poniżej zamieszczam kilka zdjęć jak wygląda środek i poszczególne podzespoły. Niestety ze względu na rozmiary całości jest to tylko zarys całości ponieważ bez sensu byłoby wrzucanie wszystkich podzespołów. Ogólnie używam tej samej techniki jak w innych moich konstrukcjach, tj. szereg indywidualnych i możliwe wzmocnionych podzespołów podłączonych do wspólnej konstrukcji nośnej. Tutaj dodatkowo cały budynek podzielony jest na 3 części w pionie aby umożliwić jego noszenie.

ObrazekAncient Roman Temple - Cross-section by Lech Kulina, on Flickr

ObrazekAncient Roman Temple - Roof's plinth and supporting structure by Lech Kulina, on Flickr

ObrazekAncient Roman Temple - Doors from the front by Lech Kulina, on Flickr

ObrazekAncient Roman Temple - Doors from the back by Lech Kulina, on Flickr

Pozdrawiam

lech
Awatar użytkownika
bigfig2000
Posty: 75
Rejestracja: 20 paź 2020 14:09
Rok urodzenia: 1988
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: [MOC] Ancient Roman Temple

Post autor: bigfig2000 »

Cóż mogę dodać... dla mnie jest to praca doskonała. Jarałem się wipami, jarałem się efektem końcowym i jaram się teraz bebechami. Z punktu klockowego nie mam pojęcia co można by jeszcze poprawić - może znawcy architektury antycznej mogliby się doczepić o jakieś detale, ale ja się do nich nie zaliczam :P Mojego posta traktuj jak podbicie wątku. I jak zwykle życzę Ci (jak zresztą pozostałym których cenię, a siedzą głównie w historycznych klimatach) abyś w końcu zrobił coś w swoim stylu w klimacie postapo lub cyberpunk :D
Konto na Flickr: https://www.flickr.com/photos/191902850@N06" target="_blank
Instagram: https://www.instagram.com/bigfig2000/" target="_blank
ODPOWIEDZ