Renault Premium Route I (1996)
Renault Premium Route I (1996)
Witam!
Po dobrym, niespodziewanym debiucie chciałem Wam zaprezentować kolejny ciągnik, który zbudowałem w tym roku. Jest to model słynnej "premiumki" - taniego pojazdu ciężarowego do tras długodystansowych (swego czasu bardzo popularnego w naszym kraju). Jest to kolejny ciągnik dwuosiowy. Trochę uboższa wersja bez osłon między mostowych, ale za to z wyższym dachem.
Zapraszam do oglądania. Tym razem zdjęcia zamieściłem w linkach. Pozdrawiam.
Po dobrym, niespodziewanym debiucie chciałem Wam zaprezentować kolejny ciągnik, który zbudowałem w tym roku. Jest to model słynnej "premiumki" - taniego pojazdu ciężarowego do tras długodystansowych (swego czasu bardzo popularnego w naszym kraju). Jest to kolejny ciągnik dwuosiowy. Trochę uboższa wersja bez osłon między mostowych, ale za to z wyższym dachem.
Zapraszam do oglądania. Tym razem zdjęcia zamieściłem w linkach. Pozdrawiam.
Pilanin.
- pit
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 3905
- Rejestracja: 16 maja 2013 13:28
- Rok urodzenia: 1975
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Renault Premium Route I (1996)
Czy wygląda na słynną "premiumkę", to nie wiem, bo się nie znam. :)
Ale jako model, to przede wszystkim brakuje mi zarysu szyby; przez to dziwnie wygląda ten dolny rząd serków nad szybą.
W sumie to brakuje również zarysu drzwi - wydaje mi się, że w tej skali już powinien się tu znaleźć.
I trzecia rzecz, którą bym zmienił, to duża ilość studów z przodu.
Poza tym wygląda, jak porządny ciągnik. :)
Ale jako model, to przede wszystkim brakuje mi zarysu szyby; przez to dziwnie wygląda ten dolny rząd serków nad szybą.
W sumie to brakuje również zarysu drzwi - wydaje mi się, że w tej skali już powinien się tu znaleźć.
I trzecia rzecz, którą bym zmienił, to duża ilość studów z przodu.
Poza tym wygląda, jak porządny ciągnik. :)
- rutek
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 2699
- Rejestracja: 15 maja 2013 07:05
- Rok urodzenia: 1970
- Kontakt:
Re: Renault Premium Route I (1996)
Boki kabiny są zbyt jednolite. W tej skali można to zrobić lepiej.
Za małe wcięcie szyby bocznej. Chyba powinno być na 2 slopy.
Słabo uwidocznione boczne wloty.
Zastanawiam się jak zrobić prawidłowy grill. Może zamiast "wcięcia" dać cztery grile na środku i 2 skosy 3x2 po bokach na wierzch lub nawet w jednej płaszczyźnie?
Nadkola aż proszą się żeby zrobić je z serków, a nie z kafli.
Sporo rzeczy do poprawienia aby model przypominał oryginał.
Za małe wcięcie szyby bocznej. Chyba powinno być na 2 slopy.
Słabo uwidocznione boczne wloty.
Zastanawiam się jak zrobić prawidłowy grill. Może zamiast "wcięcia" dać cztery grile na środku i 2 skosy 3x2 po bokach na wierzch lub nawet w jednej płaszczyźnie?
Nadkola aż proszą się żeby zrobić je z serków, a nie z kafli.
Sporo rzeczy do poprawienia aby model przypominał oryginał.
________________________________________________________________
Nie pytaj Co ZT może zrobić dla Ciebie. Zapytaj co Ty możesz zrobić dla ZT!
BRICKSHELF FLICKR
Nie pytaj Co ZT może zrobić dla Ciebie. Zapytaj co Ty możesz zrobić dla ZT!
BRICKSHELF FLICKR
Re: Renault Premium Route I (1996)
Pit - do zmiany to fakt będzie przedni panel. Model był wzorowany na jednym gościu z Hiszpanii co zamieścił tego typu model, ale w niższej kabinie - bez globa. Niestety nie chciałem mieć niskiej kabiny, ale z globem bo robię głównie długo dystansówki.
Mrutek - na dwa slopy bok? Hmmm ciekawe. Hiszpan tak samo zrobił boki do tego, ale nie za bardzo umiem sobie wyobrazić Twoje słowa odnośnie zastosowania boków z serków.
Jest to jeden z trudniejszych modeli.
https://www.youtube.com/watch?v=2VKgpbQef5Q" target="_blank - filmik z modelu na którym robiłem kabinę. Tam jest druga generacja od 2005 z szerszymi reflektorami.
Mrutek - na dwa slopy bok? Hmmm ciekawe. Hiszpan tak samo zrobił boki do tego, ale nie za bardzo umiem sobie wyobrazić Twoje słowa odnośnie zastosowania boków z serków.
Jest to jeden z trudniejszych modeli.
https://www.youtube.com/watch?v=2VKgpbQef5Q" target="_blank - filmik z modelu na którym robiłem kabinę. Tam jest druga generacja od 2005 z szerszymi reflektorami.
Pilanin.
- rutek
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 2699
- Rejestracja: 15 maja 2013 07:05
- Rok urodzenia: 1970
- Kontakt:
Re: Renault Premium Route I (1996)
________________________________________________________________
Nie pytaj Co ZT może zrobić dla Ciebie. Zapytaj co Ty możesz zrobić dla ZT!
BRICKSHELF FLICKR
Nie pytaj Co ZT może zrobić dla Ciebie. Zapytaj co Ty możesz zrobić dla ZT!
BRICKSHELF FLICKR
Re: Renault Premium Route I (1996)
Kurde, nie głupie. Bo ja myślałem, że Ty serki wysuniesz po za obrys nadwozia, i wtedy oś będzie miała 14 studów szerokości, a ja nie buduje modeli większych szerokościowo niż 12. Niestety jest to jeden z trudniejszych modeli. A dziwne, bo Volvo FH czwartej generacji chyba mi lepiej wyszło od renaty.
Pilanin.
- X-Rey
- Posty: 27
- Rejestracja: 24 mar 2021 09:10
- Rok urodzenia: 2006
- Lokalizacja: Polska, Lębork, Pomorskie
Re: Renault Premium Route I (1996)
Bardzo fajny model ale te nadkola mogły być rzeczywiście lepsze. w każdym razie sam chyba lepiej bym nie zrobił
| Klocki LEGO? Dobry pomysł! |
Re: Renault Premium Route I (1996)
Co do zarysu drzwi - nie sądzę by było to potrzebne w tej skali, bo to totalnie rujnuje stabilność kabiny. Jedynym wyjątkiem od reguły jest Magnum, bo jest konstrukcją z drzwiami nad kołem. Ok - mogę zrobić w ten sposób, że zaznaczę klamką obecność drzwi. Ale wstawianie drzwi otwieranych nie przemawia do mnie. Zazwyczaj te konstrukcje kabin moje są mało wytrzymałe.
Pilanin.