42126 Ford F-150 Raptor

Moderator: nori

Awatar użytkownika
Sariel
Posty: 917
Rejestracja: 01 paź 2013 10:46
Rok urodzenia: 1982
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

42126 Ford F-150 Raptor

Post autor: Sariel »



Technic w tym roku to prawdziwy rollercoaster. Z jednej strony niespodziewane perełki jak 42128 czyli chyba deal roku, z drugiej nie dające się obronić wtopy typu Zetros. Z trzeciej natomiast jest Raptor - zestaw niewątpliwie posiadający wady, ale który mnie osobiście przekonał do siebie całkowicie. Kontrowersją jest oczywiście jego cena wynosząca 100 dolarów (+ podatek) w Stanach ale aż 140 ojro w Europie i ciężko tę różnicę wytłumaczyć. Jeśli jednak spojrzymy na analogiczne pod względem liczby części, funkcji i ceny zestawy jakimi IMHO są Porsche 42096 i Ferrari 42125, to wychodzi że europejska cena Raptora jest w normie, to amerykańska jest nietypowo niska. Miejmy nadzieję że przełoży się to na szybką obniżkę cen w Europie.

A wracając do samego zestawu - miałem wątpliwości ale efekt końcowy po prostu do mnie trafia. Jest to IMHO najbardziej realistyczny, szczegółowy i dopracowany Technicowy pickup w historii, wygląda na żywo naprawdę lepiej niż na zdjęciach i ma ogromny potencjał do przeróbek oraz zawieszkę którą można się bawić bez końca.

Za:
- zaskakująco duży rozmiar i dopracowany wygląd. Raptor jest tylko o 1 cm krótszy od Land Rovera 42110 mając blisko o połowę mniej części, a poprzedni duży Technicowy pickup czyli 42029 wygląda przy nim jak wypadek drogowy.
- znakomite zawieszenie z bardzo praktyczną konstrukcją tylnej osi pływającej, aż się proszącą o skopiowanie do MOCy; skok i twardość zawieszki są dobrane do wagi modelu naprawdę świetnie
- o dziwo bardzo skuteczny skręt, ale to zapewne na osłodę braku 4x4
- przyjemny, nieprzekombinowany proces budowy. Przypomniały mi się zestawy sprzed kilku lat gdzie człowiek wiedział co buduje a nie stawał na głowie żeby używać klocków inaczej niż je zaprojektowano. Ani nie jest za prosto, ani nie jest za bardzo od czapy.
- nie sprawia wrażenia takiej wydmuszki jak np. Ferrari 42125 chociaż ma zasadniczo te same funkcje. Wydaje mi się że wynika to z lepszego zagospodarowania wnętrza, tu po prostu nie ma tyle pustego miejsca w środku, plus zawieszka faktycznie coś robi a nie tylko jest bo musi. W dodatku Raptor jest naprawdę pancerny i nie zgina się na pół :)
- nowe panele do nadkoli i masa pomarańczowych klocków, w tym kilka unikalnych dla tego zestawu
- bardzo fajne i obszerne wprowadzenie w instrukcji
- ogromny potencjał do przeróbek, szkoda tylko że doprowadzenie napędu na przód nie jest proste
- IMHO najładniejszy, najbardziej realistyczny i szczegółowy Technicowy pickup w historii
- nawet europejska cena wypada całkiem przeciętnie, zestaw wbrew pozorom nie jest drogi i spodziewałbym się że trochę jeszcze stanieje

Przeciw:
- nawet uwzględniając amerykańskie podatki (niewliczone w cenę sklepową) zestaw jest o circa 1/3 droższy w Europie niż w Stanach, nie wiadomo czemu
- napęd tylko na tył w Raptorze, którego cechą charakterystyczną w odróżnieniu od zwykłego F-150 jest 4x4... brawo LEGO!
- kierownica nie kieruje, skrzyni biegów nie ma, brak jakichkolwiek akcesoriów na nadwoziu - trochę bieda
- nie widać tego od razu ale w kilku miejscach przyoszczędzono, pomijam już napęd na tył ale silnik nie ma nawet jednego klocka ponad absolutne minimum a części zapasowych jest tyle że koń by się uśmiał
- podobieństwo do Raptora nie jest jakieś powalające, szczególnie jak odejmiemy naklejki; rażą np. kanciaste, płaskie boki
- choć ogólna liczba naklejek nie jest duża to niektóre rejony modelu polegają na nich trochę za mocno, zwłaszcza przód; tym niemniej naklejki wyglądają dobrze i próba zastąpienia ich klockami niekoniecznie wypadłaby dobrze a na pewno odbyłaby się kosztem czegoś
- brak modelu B
Awatar użytkownika
Skowronek
Posty: 190
Rejestracja: 04 cze 2020 08:11
Rok urodzenia: 1990

Re: 42126 Ford F-150 Raptor

Post autor: Skowronek »

Dzięki za reckę! Zaskoczyłeś mnie w sumie tym, że tak Ci się spodobał ten set. Jak dla mnie wady przeważają nad zaletami i skompensować je może tylko cena, tudzież główną wadą jest relacja ceny do ilości części, ilości naklejek i braków w stylu szczegółowego silnika czy innych "cut corners". Jak dla mnie ten zestaw jest po prostu niepełny, świetna baza do modyfikacji, ale w takiej sytuacji powinien kosztować 70, max 100 euro, a nie 140, skoro muszę w niego włożyć jeszcze sporo części (=hajsu), żeby był kompletny... Na szczęście mam w rodzinie pilota cywilnego regularnie latającego do USA, więc chyba go poproszę o przywiezienie tamtejszej wersji i w tamtejszej cenie... W USA nie ma VAT, co najwyżej sales tax, czyli podatek od sprzedaży, ale jak to się ma do naszych 23%, gdzie najwyższy jest chyba w Nowym Yorku i wynosi... 10%.

Z mojej perspektywy w tym roku bardzo na plus 42128 (jeszcze nie mam, ale to moja ulubiona linia Technic ostatnio i recki to potwierdzają, że jest super), 42120 (niesamowicie pozytywnie mnie zaskoczył), 42121 (będę miał w poniedziałek to napiszę coś więcej, ale też recenzje bardzo pozytywne) i 42116 (mały, ale bardzo udany i te czarne bushe <3).
Rozczarowałem się 42120 (troszeczkę, szczególnie przednią osią bez amortyzacji - serio?!), 42117 (bardzo, jak dla mnie beznadziejnie słaby set, zarówno A jak i B model).
Z must-have to jeszcze buggy 42124 chcę ogarnąć i McLaren Senna 42123. Oczywiście 42128 i 42126 też, ale to już wspominałem. Zastanawiam się nad Zetrosem, jest dla mnie taki... ni w te, ni we wte. Ale może jak cena spadnie jeszcze trochę to też zgarnę.
Awatar użytkownika
Kris Kelvin
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 11897
Rejestracja: 16 maja 2013 09:08
Rok urodzenia: 1976
Lokalizacja: Chateau de Mokotoff
Kontakt:

Re: 42126 Ford F-150 Raptor

Post autor: Kris Kelvin »

Ale mając do wyboru Defendera i tego Raptora to Defender jednak lepszy?
Tak wiem, że ma dużo więcej części.
Świat ten patrzył na Paszczaka z żałością i oczekiwaniem, a Paszczak odpowiadał mu spojrzeniem pełnym paniki.
Awatar użytkownika
Skowronek
Posty: 190
Rejestracja: 04 cze 2020 08:11
Rok urodzenia: 1990

Re: 42126 Ford F-150 Raptor

Post autor: Skowronek »

Kris Kelvin pisze:Ale mając do wyboru Defendera i tego Raptora to Defender jednak lepszy?
Tak wiem, że ma dużo więcej części.
W ciul lepszy - zdecydowanie bardziej szczegółowy, również świetne zawieszenie, bardzo szczegółowa skrzynia biegów... Defender to klasa wyżej
ODPOWIEDZ