Dane techniczne:
Wymiary: dł. 44s / szer. 20s / wys. 24s
Waga: 1.45 kg
Napęd: na 4 koła dwoma silnikami C+ L z redukcją 3.89:1
Zawieszenie: kolebki
Silniki: 3 x C+ L
Wszystko przez Erica:
No i najpierw pomysł wydawał mi się nie do zrealizowania bo koła małe, a w ogóle z Willysem jest ten problem że oryginał ma bardzo, bardzo wąskie koła. No i wtedy przypomniałem sobie o klasykach: https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... 739c01#T=C" target="_blankeric trax pisze:Skoro już masz arsenał tych klocków może zrobisz małego łilisa na tych customowych kółkach 68mm?
A dalej to już wiecie sami jak jest, człowiek przymierza co mu się zmieści w przedniej osi na taką szerokość, a potem co w tylnej, a potem jaka wyjdzie odległość między osiami i co tam się zmieści, i zanim się człowiek obejrzy ma z grubsza gotowe podwozie: https://pasteboard.co/JYQyLKS.png" target="_blank
O oryginale nie będę się rozpisywał bo jest oklepany do bólu. Jeśli o model chodzi, chyba jedyną innowacją jest użycie C+ i gimnastyka przy upychaniu jego komponentów, a więc dwa silniki napędowe są pod maską, silnik do skrętu między fotelami, a hub udaje skrzynkę z tyłu i włącza się go kręcąc kołem zapasowym. Wersji Willysa są miliony i kusiło mnie kilka innych, stanęło ostatecznie na tym że to jest klasyczna a potem zamierzam przebudować ją na cudownie szaloną wersję SAS, którą można podsumować jako "obwieśmy się paliwem i amunicją i pędźmy przez pustynię strzelając do wszystkiego co się rusza a w ogóle to WINCYJ KARABINÓW!!!1111": https://silodrome.com/wp-content/upload ... -GPW-1.jpg" target="_blank
Tak więc w modelu żadnych przełomów czy wielkich wynalazków nie ma, sztuka polegała tu raczej na znalezieniu równowagi między wyglądem a funkcjami, prędkością a momentem, ale też dosłownie na wyważeniu modelu żeby nie leciał na pysk jak pewien oficjalny zestaw. Finalnie środek ciężkości wypada dokładnie pod siedzeniem foteli i większość masy jest z tyłu, no ale nie bardzo jest jak przesunąć huba do przodu. Gdyby zastąpić go czymś z lekkim ogniwkiem zamiast ciężkich baterii, byłoby znacznie lepiej.
Oczywiście nie ze wszystkiego jestem zadowolony, np. szyba przednia wygląda dość topornie i ma przerwę pod spodem bo ciemnozielonych klocków jest mało, a ciemnozielonych zawiasów prawie wcale. Ale udało mi się wstawić w nią panele trans-clear które wyglądałoby pewnie lepiej gdybym upolował jakieś nowe i nieporysowane, no ale przynajmniej było na co nakleić nalepkę udającą słupek centralny. Do tego kierownica jest stricte dekoracyjna, wstyd, wiem, ale ciężko podpiąć ją do mechanizmu skrętu kiedy ten mechanizm skrętu to silnik C+ L siedzący zaraz za przednią kolebką i połączony z nią dwoma kardanami między które już absolutnie nic więcej nie wejdzie.
W temacie kolorów, żeby Eric poczuł się winny to podejrzewam że zbudowanie takiego drugiego Jeepa w ciemnozielonym się nie uda bo nikt nie znajdzie tylu klocków na BL. Dla przykładu ciemnozielone grille 1x2 których na masce jest 18, są nie do dostania w EU w liczbie większej niż 6 per sklep, a jeden dowcipny Węgier sprzedaje ich 12 w cenie prawie stówy za sztukę, więc żeby je skompletować musiałem ograbić całe Allegro z zestawu 41574 który zawiera ich cztery. Do tego dodajmy konieczność użycia wedge plate 2x2 w wersji lewej: https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... =24299#T=C" target="_blank który to klocek jest tak nieosiągalny że przyznaję się, użyłem w końcu plejta DBG przykrytego ciemnozieloną nalepką w widocznej części (na dzień dzisiejszy są 4 takie klocki na BL, z tego dwa w Australii a jeden w Niemczech za prawie 150 PLN).
Jeśli chodzi o osiągi w terenie, nie chciałem budować kolejnego crawlera który wjedzie na wszystko ale za tydzień, chciałem raczej uzyskać coś co przypominałoby wesoło pomykającego sobie Jeepa, stąd dość nieduża redukcja i łączny moment nieco ponad 34 N.cm. To wystarcza żeby wjeżdżać na rampy z nachyleniem do 18 stopni i żeby latać po trawie, piasku i niedużych wertepach. Generalnie na przeszkodę do połowy wysokości koła Jeep jednym kołem wjedzie, jak dwoma naraz to już hub odcina zasilanie. Redukcję da się zwiększyć bo w napędzie są dwie z16 które można zastąpić z12 i z20, zwiększając łączne przełożenie do 6.48:1. Natomiast mankamentem pozostaje użycie kardanów wale napędowym, i jednego zdarzyło mi się już ukręcić.
I tyle. A, do modelu kupić można instrukcję, i tutaj podziękowanie dla M_Longera bo ja wymiękłem przy jej tworzeniu, ale wiem że nikt nie będzie chciał więc nie linkuję :)
Galeria
Fotki:
I film: