Jeep Willys

Awatar użytkownika
Sariel
Posty: 917
Rejestracja: 01 paź 2013 10:46
Rok urodzenia: 1982
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Jeep Willys

Post autor: Sariel »

Obrazek

Dane techniczne:
Wymiary: dł. 44s / szer. 20s / wys. 24s
Waga: 1.45 kg
Napęd: na 4 koła dwoma silnikami C+ L z redukcją 3.89:1
Zawieszenie: kolebki
Silniki: 3 x C+ L

Wszystko przez Erica:
eric trax pisze:Skoro już masz arsenał tych klocków może zrobisz małego łilisa na tych customowych kółkach 68mm?
No i najpierw pomysł wydawał mi się nie do zrealizowania bo koła małe, a w ogóle z Willysem jest ten problem że oryginał ma bardzo, bardzo wąskie koła. No i wtedy przypomniałem sobie o klasykach: https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... 739c01#T=C" target="_blank
A dalej to już wiecie sami jak jest, człowiek przymierza co mu się zmieści w przedniej osi na taką szerokość, a potem co w tylnej, a potem jaka wyjdzie odległość między osiami i co tam się zmieści, i zanim się człowiek obejrzy ma z grubsza gotowe podwozie: https://pasteboard.co/JYQyLKS.png" target="_blank

O oryginale nie będę się rozpisywał bo jest oklepany do bólu. Jeśli o model chodzi, chyba jedyną innowacją jest użycie C+ i gimnastyka przy upychaniu jego komponentów, a więc dwa silniki napędowe są pod maską, silnik do skrętu między fotelami, a hub udaje skrzynkę z tyłu i włącza się go kręcąc kołem zapasowym. Wersji Willysa są miliony i kusiło mnie kilka innych, stanęło ostatecznie na tym że to jest klasyczna a potem zamierzam przebudować ją na cudownie szaloną wersję SAS, którą można podsumować jako "obwieśmy się paliwem i amunicją i pędźmy przez pustynię strzelając do wszystkiego co się rusza a w ogóle to WINCYJ KARABINÓW!!!1111": https://silodrome.com/wp-content/upload ... -GPW-1.jpg" target="_blank

Tak więc w modelu żadnych przełomów czy wielkich wynalazków nie ma, sztuka polegała tu raczej na znalezieniu równowagi między wyglądem a funkcjami, prędkością a momentem, ale też dosłownie na wyważeniu modelu żeby nie leciał na pysk jak pewien oficjalny zestaw. Finalnie środek ciężkości wypada dokładnie pod siedzeniem foteli i większość masy jest z tyłu, no ale nie bardzo jest jak przesunąć huba do przodu. Gdyby zastąpić go czymś z lekkim ogniwkiem zamiast ciężkich baterii, byłoby znacznie lepiej.

Oczywiście nie ze wszystkiego jestem zadowolony, np. szyba przednia wygląda dość topornie i ma przerwę pod spodem bo ciemnozielonych klocków jest mało, a ciemnozielonych zawiasów prawie wcale. Ale udało mi się wstawić w nią panele trans-clear które wyglądałoby pewnie lepiej gdybym upolował jakieś nowe i nieporysowane, no ale przynajmniej było na co nakleić nalepkę udającą słupek centralny. Do tego kierownica jest stricte dekoracyjna, wstyd, wiem, ale ciężko podpiąć ją do mechanizmu skrętu kiedy ten mechanizm skrętu to silnik C+ L siedzący zaraz za przednią kolebką i połączony z nią dwoma kardanami między które już absolutnie nic więcej nie wejdzie.

W temacie kolorów, żeby Eric poczuł się winny to podejrzewam że zbudowanie takiego drugiego Jeepa w ciemnozielonym się nie uda bo nikt nie znajdzie tylu klocków na BL. Dla przykładu ciemnozielone grille 1x2 których na masce jest 18, są nie do dostania w EU w liczbie większej niż 6 per sklep, a jeden dowcipny Węgier sprzedaje ich 12 w cenie prawie stówy za sztukę, więc żeby je skompletować musiałem ograbić całe Allegro z zestawu 41574 który zawiera ich cztery. Do tego dodajmy konieczność użycia wedge plate 2x2 w wersji lewej: https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... =24299#T=C" target="_blank który to klocek jest tak nieosiągalny że przyznaję się, użyłem w końcu plejta DBG przykrytego ciemnozieloną nalepką w widocznej części (na dzień dzisiejszy są 4 takie klocki na BL, z tego dwa w Australii a jeden w Niemczech za prawie 150 PLN).

Jeśli chodzi o osiągi w terenie, nie chciałem budować kolejnego crawlera który wjedzie na wszystko ale za tydzień, chciałem raczej uzyskać coś co przypominałoby wesoło pomykającego sobie Jeepa, stąd dość nieduża redukcja i łączny moment nieco ponad 34 N.cm. To wystarcza żeby wjeżdżać na rampy z nachyleniem do 18 stopni i żeby latać po trawie, piasku i niedużych wertepach. Generalnie na przeszkodę do połowy wysokości koła Jeep jednym kołem wjedzie, jak dwoma naraz to już hub odcina zasilanie. Redukcję da się zwiększyć bo w napędzie są dwie z16 które można zastąpić z12 i z20, zwiększając łączne przełożenie do 6.48:1. Natomiast mankamentem pozostaje użycie kardanów wale napędowym, i jednego zdarzyło mi się już ukręcić.

I tyle. A, do modelu kupić można instrukcję, i tutaj podziękowanie dla M_Longera bo ja wymiękłem przy jej tworzeniu, ale wiem że nikt nie będzie chciał więc nie linkuję :)

Galeria

Fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I film:
Awatar użytkownika
Jerac
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 7835
Rejestracja: 14 maja 2013 19:44
Rok urodzenia: 1985
Kontakt:

Re: Jeep Willys

Post autor: Jerac »

Super. Widać u Ciebie postęp w wyglądzie modeli, tu już jest tak że jest idealnie i tyle. Fajnie że szybciej jeździ, na wystawie to spory plus.

Co do kolorów ja tam w takich przypadkach skrajnej niedostępności, po prostu maluję klocki w podobnych kolorach. Są prawdziwe? Są. Ktoś zauważy? Nie. To po co przepłacać :D

Btw, chomik Ci wyrósł strasznie. Czym Ty go karmisz?!
Szarnywirk
Awatar użytkownika
Mateusz92
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2415
Rejestracja: 15 gru 2015 23:05
Rok urodzenia: 1992
Lokalizacja: Zduny
Kontakt:

Re: Jeep Willys

Post autor: Mateusz92 »

Cóż nie napiszę nic odkrywczego. Model bardzo ładny, jeździ bardzo zgrabnie. Ciemny zielony kolor to czasami udręka, ale ostatecznie modele w nim wychodzą znakomite co widać na powyższym obrazku. Przejrzałem próbkę instrukcji i wygląda świetnie, dzięki niej ma się jeszcze większe wrażenie obcowania z modelem z najwyższej półki.

Edit
Zapomniałem kanister z duplo ŁOOOO MEGA!
Awatar użytkownika
Szczepan
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 853
Rejestracja: 03 kwie 2015 10:28
Rok urodzenia: 1982
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Jeep Willys

Post autor: Szczepan »

Indiana Jones zawsze na czasie, jak widzę?
Awatar użytkownika
Sariel
Posty: 917
Rejestracja: 01 paź 2013 10:46
Rok urodzenia: 1982
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Jeep Willys

Post autor: Sariel »

Jerac pisze:Super. Widać u Ciebie postęp w wyglądzie modeli, tu już jest tak że jest idealnie i tyle.
No jak twórca Razorcresta tak pisze to już jest duży komplement :) Ja bym jeszcze próbował rzeźbić ten wygląd gdyby nie to że co klocek to albo nie ma w dark greenie albo kosztuje nerkę. Będę robił wersję SAS w tanie to się wyżyję, tam jest 5x tyle detali.
ODPOWIEDZ