Kislev vs demony Khorna
- Jaskier
- Zarząd Stowarzyszenia
- Posty: 7105
- Rejestracja: 31 lip 2013 13:18
- Rok urodzenia: 1995
- Kontakt:
Kislev vs demony Khorna
Ostatnimi czasy pracowałem nad jednym większym projektem, który mam teraz przyjemność Wam zaprezentować. Jest to makieta inspirowana nadchodzącą grą "Total War: Warhammer III". Diorama przedstawia bitwę pomiędzy siłami Kislevu i demonów Khorna. Zmagania tych dwóch frakcji są niezwykle silne w marketingu gry, wciąż czekamy na drugą z ludzkich armii, która ma pojawić się w podstawowej wersji gry (inspirowany Chinami Cathay) oraz na pozostałe trzy armie sił Chaosu (demony Tzeentcha, Slaanesha oraz Nurgla).
Kislev to brytyjskie spojrzenie na Europę Wschodnią, mamy więc tam niedźwiedzia w herbie, niedźwiedzią kawalerię, husarię, carów, lodową magię i Kozaków. Najwyraźniej tak są postrzegane na Zachodzie tereny i historia obszaru, na którym mieszkamy. Biorąc pod uwagę, że kultury Mezoameryki zostały zinterpretowane jako dinozaury, to nie wypadamy najgorzej.
Ta położona na północy kontynentu kraina stanowi pierwszy bastion sił "dobra" stojący naprzeciw inwazjom demonów.
Khorne jest z kolei demonicznym bóstwem wojny i walki. Jego wyznawcy oraz demony łakną krwi i dążą do ciągłego jej przelewania na polach niezliczonych bitew.
Kislev vs Khorne Demons Battle
Największą inspiracją do zaaranżowania całej sceny była ta grafika promocyjna gry:
Największą atrakcję (w przenośni i dosłownie) stanowi górujący nad pozostałymi jednostkami demon. Jego sylwetka i plan ciała wzorowane są na Krwiopijcy. Było trochę gimnastykowania się z poszczególnymi fragmentami, w pewnym momencie nogi zostały prawie całe przerobione. Jestem naprawdę zadowolony z tego, że udało mi się zbudować (w miarę) stabilną figurkę, która jednocześnie ma sporo punktów artykulacji. Głowę można obracać, skrzydła da się do pewnego stopnia składać, barki, łokcie i nadgarstki również są do pewnego stopnia ruchome, podobnie biodro. "Kolano" i łączenie "stopy" z resztą kończyny (palcochody mają inaczej zbudowane nogi) to w zasadzie jedyne miejsca bez ruchomych stawów, dołożyłem za to staw kulkowy w "kostce", aby móc ustawić kopytka płasko na podłożu.
Sporo kontrowersji budzi głowa - spotkałem się z opiniami od "ale beznadziejna" do "ale fajna"
Nieco zbliżeń na różne fragmenty makiety:
Bonusowo - kislevski niedźwiedzi kawalerzysta.
Mam nadzieję, że makieta przypadła Wam do gustu. ;)
Kislev to brytyjskie spojrzenie na Europę Wschodnią, mamy więc tam niedźwiedzia w herbie, niedźwiedzią kawalerię, husarię, carów, lodową magię i Kozaków. Najwyraźniej tak są postrzegane na Zachodzie tereny i historia obszaru, na którym mieszkamy. Biorąc pod uwagę, że kultury Mezoameryki zostały zinterpretowane jako dinozaury, to nie wypadamy najgorzej.
Ta położona na północy kontynentu kraina stanowi pierwszy bastion sił "dobra" stojący naprzeciw inwazjom demonów.
Khorne jest z kolei demonicznym bóstwem wojny i walki. Jego wyznawcy oraz demony łakną krwi i dążą do ciągłego jej przelewania na polach niezliczonych bitew.
Kislev vs Khorne Demons Battle
Największą inspiracją do zaaranżowania całej sceny była ta grafika promocyjna gry:
Największą atrakcję (w przenośni i dosłownie) stanowi górujący nad pozostałymi jednostkami demon. Jego sylwetka i plan ciała wzorowane są na Krwiopijcy. Było trochę gimnastykowania się z poszczególnymi fragmentami, w pewnym momencie nogi zostały prawie całe przerobione. Jestem naprawdę zadowolony z tego, że udało mi się zbudować (w miarę) stabilną figurkę, która jednocześnie ma sporo punktów artykulacji. Głowę można obracać, skrzydła da się do pewnego stopnia składać, barki, łokcie i nadgarstki również są do pewnego stopnia ruchome, podobnie biodro. "Kolano" i łączenie "stopy" z resztą kończyny (palcochody mają inaczej zbudowane nogi) to w zasadzie jedyne miejsca bez ruchomych stawów, dołożyłem za to staw kulkowy w "kostce", aby móc ustawić kopytka płasko na podłożu.
Sporo kontrowersji budzi głowa - spotkałem się z opiniami od "ale beznadziejna" do "ale fajna"
Nieco zbliżeń na różne fragmenty makiety:
Bonusowo - kislevski niedźwiedzi kawalerzysta.
Mam nadzieję, że makieta przypadła Wam do gustu. ;)
- Thietmaier
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 7024
- Rejestracja: 19 lip 2013 16:08
- Rok urodzenia: 1996
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków
- Kontakt:
Re: Kislev vs demony Khorna
Ten niedźwiadek jest za słodki do roli jednostki bojowej. Jak patrzę na te oczka to chciałbym go pogłaskać a nie uciekać przed walką z nim :D
Demon w mojej opinii super. Podziwiam umiejętność upozowania go i wymodelowania ciała. Sama makieta bardzo dynamiczna. Kawał solidnej roboty!
Demon w mojej opinii super. Podziwiam umiejętność upozowania go i wymodelowania ciała. Sama makieta bardzo dynamiczna. Kawał solidnej roboty!
_________________________________________________________
Prawo jest dla ludzi a nie ludzie dla prawa, a ignorantia iuris nocet
Prawo jest dla ludzi a nie ludzie dla prawa, a ignorantia iuris nocet
- jetboy
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 15905
- Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
- Rok urodzenia: 1973
- Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
- Kontakt:
Re: Kislev vs demony Khorna
Jak już pisałem wcześniej. Bardzo fajnie że scenka jest dynamiczna, tylko wtedy ten demon mimo że świetnie zbudowany zupełnie nie pasuje bo stoi jak słup soli. I jak dla mnie misio za słodki - lepiej by pasowały te białe niedźwiedzie z innej scenki. A sami Kislevici genialni!
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
- Kris Kelvin
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 11901
- Rejestracja: 16 maja 2013 09:08
- Rok urodzenia: 1976
- Lokalizacja: Chateau de Mokotoff
- Kontakt:
Re: Kislev vs demony Khorna
Misio taki słodki, że aż się demon uśmiechnął serdecznie :)
Świat ten patrzył na Paszczaka z żałością i oczekiwaniem, a Paszczak odpowiadał mu spojrzeniem pełnym paniki.
- Jaskier
- Zarząd Stowarzyszenia
- Posty: 7105
- Rejestracja: 31 lip 2013 13:18
- Rok urodzenia: 1995
- Kontakt:
Re: Kislev vs demony Khorna
Panowie, dzięki za komentarze. ;)
Pochwalę się, że praca wygrała konkurs na grupce na facebooku. Kategorią było fantasy i zgłoszonych było kilkadziesiąt makiet.
Pochwalę się, że praca wygrała konkurs na grupce na facebooku. Kategorią było fantasy i zgłoszonych było kilkadziesiąt makiet.
- tybort
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 2201
- Rejestracja: 24 lis 2013 12:02
- Rok urodzenia: 1988
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Kislev vs demony Khorna
Gratulacje!
Moją uwagę od samego początku przykuły zęby demona. Bardzo dobry pomysł z tymi bevelami. W ogóle podoba mi się jego mordka, chociaż nie jestem pewien, czy akurat taki chciałeś osiągnąć efekt - "mordki". Jest po prostu coś pozytywnego w tej twarzy, czego nie potrafię "odzobaczyć".
Bardzo skuteczny, choć prosty, jest też efekt czaru.
Moją uwagę od samego początku przykuły zęby demona. Bardzo dobry pomysł z tymi bevelami. W ogóle podoba mi się jego mordka, chociaż nie jestem pewien, czy akurat taki chciałeś osiągnąć efekt - "mordki". Jest po prostu coś pozytywnego w tej twarzy, czego nie potrafię "odzobaczyć".
Bardzo skuteczny, choć prosty, jest też efekt czaru.
- Cubeous
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 165
- Rejestracja: 09 lut 2019 17:31
- Rok urodzenia: 1985
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Kislev vs demony Khorna
Demon fajny (chociaż ryjek trochę ma świński), scenka bardzo klimatyczna, niedźwiadek słodki... ale co do jakości samego śniegu to się czepię, bo jak dla mnie zdecydowanie za dużo studów, a te zęby i clipy sterczące w nim ku górze nie wiem jak interpretować - czy to jakieś zaśnieżone roślinki, czy sople zdecydowały, że zaprzeczą grawitacji i się będą formować w odwrotną stronę? :p
- Jaskier
- Zarząd Stowarzyszenia
- Posty: 7105
- Rejestracja: 31 lip 2013 13:18
- Rok urodzenia: 1995
- Kontakt:
Re: Kislev vs demony Khorna
@Tybort
Pojawiły się już takie opinie na temat tej głowy, ja natomiast cały czas nie widzę w niej nic poczciwego lub sympatycznego.
Dzięki za komentarz. ;)
@Cubeous
Ja tam lubię study. Gdy robię teren, to nie przejmuję się ich liczbą.
A te zęby i clipy możesz interpretować dowolnie. :P
Pojawiły się już takie opinie na temat tej głowy, ja natomiast cały czas nie widzę w niej nic poczciwego lub sympatycznego.
Dzięki za komentarz. ;)
@Cubeous
Ja tam lubię study. Gdy robię teren, to nie przejmuję się ich liczbą.
A te zęby i clipy możesz interpretować dowolnie. :P
- Zapalski
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 206
- Rejestracja: 07 cze 2020 20:01
- Rok urodzenia: 1991
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kislev vs demony Khorna
Demon robi robotę :) Podobają mi się też mega te figurki i to jak je poustawiałeś. Czuć tę dynamikę bitwy :)
- Mateusz92
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 2421
- Rejestracja: 15 gru 2015 23:05
- Rok urodzenia: 1992
- Lokalizacja: Zduny
- Kontakt:
Re: Kislev vs demony Khorna
Przede wszystkim MOC podoba mi się jako całość, imponuję rozmachem i po prostu przyciąga oko. Jeśli chodzi o detale jest bardzo dobrze z jednym wyjątkiem - mianowicie:
- podstawka ma ciekawy kształt oraz wstawki skalne urozmaicają całość
- pomimo, że całość jest statyczna to jednak widać ruch w minifigach
- Khorn jest zacny, szczególnie nogi i dopasowanie slopów przy kolanach (chyba to są kolana). Poza tym ja też widzę jednak uśmiech na twarzy demona (mógłby to być uśmiech pełen pychy i zlekceważenia przeciwnika, ale aktualnie tego nie czuć). Jednocześnie tak jak Jetboy mam wrażenie, że Khorn stoi trochę jak słup soli i odstaję pod względem dynamizmu od reszty postaci (może zamachnięcie toporem i próba wyhamowania go przez tą lodową czarownicę).
- podstawka ma ciekawy kształt oraz wstawki skalne urozmaicają całość
- pomimo, że całość jest statyczna to jednak widać ruch w minifigach
- Khorn jest zacny, szczególnie nogi i dopasowanie slopów przy kolanach (chyba to są kolana). Poza tym ja też widzę jednak uśmiech na twarzy demona (mógłby to być uśmiech pełen pychy i zlekceważenia przeciwnika, ale aktualnie tego nie czuć). Jednocześnie tak jak Jetboy mam wrażenie, że Khorn stoi trochę jak słup soli i odstaję pod względem dynamizmu od reszty postaci (może zamachnięcie toporem i próba wyhamowania go przez tą lodową czarownicę).