McDonnell Douglas F-4J Phantom II
- Maks
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 121
- Rejestracja: 24 lip 2013 15:04
- Rok urodzenia: 1996
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontakt:
McDonnell Douglas F-4J Phantom II
Witam w tę niedziele wieczór.
F-4J Phantom II (6) by [Maks], on Flickr
F-4J Phantom II (5) by [Maks], on Flickr
Przedstawiam model amerykańskiego myśliwca F-4 Phantom w barwach ichniejszej marynarki wojennej, a konkretnie ich słynnego dywizjonu "Jolly Rogers" wyróżniającego się "czachami" na statecznikach. Samoloty tego konkretnie dywizjonu często występują w amerykańskich filmach sensacyjnych, ja poznałem to malowanie oglądając jako dziecko "Krytyczną decyzję" - choć tam noszą je F-14, następcy Phantoma w tej jednostce.
F-4J Phantom II (17) by [Maks], on Flickr
Powojenne myśliwce z napędem odrzutowym wyglądały właściwie jak dawne Mustangi czy Thunderbolty z wlotem powietrza zamiast śmigła i skośnymi skrzydłami. Wciąż były to samoloty dość niewielkie i przenoszące niewiele podwieszanego uzbrojenia, jak najsłynniejsze samoloty tej ery F-86 Sabre i MiG-15. Począwszy jednak od połowy lat 50. myśliwce zaczęto wyposażać w skrzydła w układzie delta, a ich rozmiary mocno się zwiększały. Ukoronowaniem tego procesu po zachodniej stronie żelaznej kurtyny był właśnie F-4 Phantom II, samolot ważący maksymalnie 28 ton, czyli tyle co 15 lat wcześniej ciężkie bombowce.
F-4J Phantom II (15) by [Maks], on Flickr
F-4J Phantom II (14) by [Maks], on Flickr
Dodatkowo, dzięki bardzo mocnym silnikom i nowym pokładowym katapultom samolot tak wielki jak Phantom mógł startować z lotniskowców. Od końca lat 70. był powoli zastępowany przez maszyny z serii "teen fighters", jednak z powodzeniem służył aż do początku XXI wieku, a z sił powietrznych Japonii wycofywany jest dopiero w tym roku.
F-4J Phantom II (7) by [Maks], on Flickr
F-4J Phantom II (13) by [Maks], on Flickr
To moja pierwsza próba budowy modelu samolotu i nie wszystko udało się tak jakbym tego chciał. W środku zbudowany jest dosyć chaotycznie, a kwestie takie jak funkcjonalność niestety musiałem odpuścić. Podwozie jest stałe, nie chowa się, bo np. u nasady skrzydła jego grubość wynosi szalone 3 płytki, więc ciężko myśleć o próbie budowy luk na chowane koła. Co nie znaczy, że w następnym modelu nie będę próbował tego zrobić. Dodatkowo, z uwagi na fakt umieszczenia tylnych goleni podwozia w połowie skrzydła, kadłub musi być podparty na środku klockami trans clear. Ale zawsze priorytetem jest jednak dla mnie wygląd, a modele muszą po prostu ładnie wyglądać na półce.
Skala to 1:40, a samolot ma ok 47/48 cm długości.
F-4J Phantom II (16) by [Maks], on Flickr
Zapraszam do followowania mnie i dania lajka na instagramie:
Zestaw 1
Zestaw 2
Galeria Flickr
Pozdrawiam i bezproblemowego poniedziałku życzę!
F-4J Phantom II (6) by [Maks], on Flickr
F-4J Phantom II (5) by [Maks], on Flickr
Przedstawiam model amerykańskiego myśliwca F-4 Phantom w barwach ichniejszej marynarki wojennej, a konkretnie ich słynnego dywizjonu "Jolly Rogers" wyróżniającego się "czachami" na statecznikach. Samoloty tego konkretnie dywizjonu często występują w amerykańskich filmach sensacyjnych, ja poznałem to malowanie oglądając jako dziecko "Krytyczną decyzję" - choć tam noszą je F-14, następcy Phantoma w tej jednostce.
F-4J Phantom II (17) by [Maks], on Flickr
Powojenne myśliwce z napędem odrzutowym wyglądały właściwie jak dawne Mustangi czy Thunderbolty z wlotem powietrza zamiast śmigła i skośnymi skrzydłami. Wciąż były to samoloty dość niewielkie i przenoszące niewiele podwieszanego uzbrojenia, jak najsłynniejsze samoloty tej ery F-86 Sabre i MiG-15. Począwszy jednak od połowy lat 50. myśliwce zaczęto wyposażać w skrzydła w układzie delta, a ich rozmiary mocno się zwiększały. Ukoronowaniem tego procesu po zachodniej stronie żelaznej kurtyny był właśnie F-4 Phantom II, samolot ważący maksymalnie 28 ton, czyli tyle co 15 lat wcześniej ciężkie bombowce.
F-4J Phantom II (15) by [Maks], on Flickr
F-4J Phantom II (14) by [Maks], on Flickr
Dodatkowo, dzięki bardzo mocnym silnikom i nowym pokładowym katapultom samolot tak wielki jak Phantom mógł startować z lotniskowców. Od końca lat 70. był powoli zastępowany przez maszyny z serii "teen fighters", jednak z powodzeniem służył aż do początku XXI wieku, a z sił powietrznych Japonii wycofywany jest dopiero w tym roku.
F-4J Phantom II (7) by [Maks], on Flickr
F-4J Phantom II (13) by [Maks], on Flickr
To moja pierwsza próba budowy modelu samolotu i nie wszystko udało się tak jakbym tego chciał. W środku zbudowany jest dosyć chaotycznie, a kwestie takie jak funkcjonalność niestety musiałem odpuścić. Podwozie jest stałe, nie chowa się, bo np. u nasady skrzydła jego grubość wynosi szalone 3 płytki, więc ciężko myśleć o próbie budowy luk na chowane koła. Co nie znaczy, że w następnym modelu nie będę próbował tego zrobić. Dodatkowo, z uwagi na fakt umieszczenia tylnych goleni podwozia w połowie skrzydła, kadłub musi być podparty na środku klockami trans clear. Ale zawsze priorytetem jest jednak dla mnie wygląd, a modele muszą po prostu ładnie wyglądać na półce.
Skala to 1:40, a samolot ma ok 47/48 cm długości.
F-4J Phantom II (16) by [Maks], on Flickr
Zapraszam do followowania mnie i dania lajka na instagramie:
Zestaw 1
Zestaw 2
Galeria Flickr
Pozdrawiam i bezproblemowego poniedziałku życzę!
Re: McDonnell Douglas F-4J Phantom II
Piękny, tylko gryzą mnie trochę w oczy te odstające miejscami nalepki. Zastanawiam się czy nie lepiej było je pociąć na mniejsze fragmenty tak żeby każdy był przyklejony na płasko.
- pit
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 3905
- Rejestracja: 16 maja 2013 13:28
- Rok urodzenia: 1975
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: McDonnell Douglas F-4J Phantom II
No niezły. :)
Widać, że miejscami musiałeś się nakombinować, żeby uzyskać te wszystkie krzywizny.
Jak trzymają się końcówki skrzydeł?
Lubię czytać Twoje opisy, bo zawsze można się czegoś ciekawego dowiedzieć.
Ale nad naklejkami rzeczywiście musisz popracować. :)
Widać, że miejscami musiałeś się nakombinować, żeby uzyskać te wszystkie krzywizny.
Jak trzymają się końcówki skrzydeł?
Lubię czytać Twoje opisy, bo zawsze można się czegoś ciekawego dowiedzieć.
Ale nad naklejkami rzeczywiście musisz popracować. :)
- Jaskier
- Zarząd Stowarzyszenia
- Posty: 7077
- Rejestracja: 31 lip 2013 13:18
- Rok urodzenia: 1995
- Kontakt:
Re: McDonnell Douglas F-4J Phantom II
Bardzo mi się podobają skrzydła przez to, że wycisnąłeś w nich z klocków tyle, ile się da. Bardzo ładnie zgrane krzywizny.
Nie przekonuje mnie natomiast cały fragment samolotu od początku kokpitu do miejsca rozpoczęcia skrzydeł. Chyba głównie przez ten wlot powietrza czy co to to jest (to z naklejką z gwiazdą i paskami).
No ale to już kwestia osobistych preferencji - ja wolę czasem pójść na kompromis i uprościć, zbudować coś bardziej klockowo.
Nie przekonuje mnie natomiast cały fragment samolotu od początku kokpitu do miejsca rozpoczęcia skrzydeł. Chyba głównie przez ten wlot powietrza czy co to to jest (to z naklejką z gwiazdą i paskami).
No ale to już kwestia osobistych preferencji - ja wolę czasem pójść na kompromis i uprościć, zbudować coś bardziej klockowo.
- Thietmaier
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 7022
- Rejestracja: 19 lip 2013 16:08
- Rok urodzenia: 1996
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków
- Kontakt:
Re: McDonnell Douglas F-4J Phantom II
Miodzio! Wyprofilowanie skrzydeł pierwsza klasa, pozostałe dziwne zagięcia i zakamarki też wyszły Ci świetnie. Nie wiem czy widziałem lepiej zbudowany samolot z lego, a na pewno bijesz o głowę Mad physicista - mniejsza skala a dużo lepsze odwzorowanie.
Nie myślałeś o zbudowaniu kawałka hangaru z jakąś przestrzenią przed, rozłożonym uzbrojeniem, jakimś pojazd do przewozu rakiet. Strzelam - 2x2 BP podstawki. Mogłoby to wyglądać spektakularnie.
Coś takiego jak tutaj:
Spitfire Hangar Diorama by Didier Burtin, on Flickr
Nie myślałeś o zbudowaniu kawałka hangaru z jakąś przestrzenią przed, rozłożonym uzbrojeniem, jakimś pojazd do przewozu rakiet. Strzelam - 2x2 BP podstawki. Mogłoby to wyglądać spektakularnie.
Coś takiego jak tutaj:
Spitfire Hangar Diorama by Didier Burtin, on Flickr
_________________________________________________________
Prawo jest dla ludzi a nie ludzie dla prawa, a ignorantia iuris nocet
Prawo jest dla ludzi a nie ludzie dla prawa, a ignorantia iuris nocet
- Maks
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 121
- Rejestracja: 24 lip 2013 15:04
- Rok urodzenia: 1996
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontakt:
Re: McDonnell Douglas F-4J Phantom II
Sariel pisze:Piękny, tylko gryzą mnie trochę w oczy te odstające miejscami nalepki. Zastanawiam się czy nie lepiej było je pociąć na mniejsze fragmenty tak żeby każdy był przyklejony na płasko.
Niestety trafił mi się jakiś bardzo felerny papier samoprzylepny, słabo trzymający co mnie zaskoczyło, bo kosztował tyle samo co używany przeze mnie wcześniej, który sprawował się bez zarzutu. Naklejek chyba bym nie dał rady precyzyjnie pociąć niestety, to przekracza możliwości moich dłoni, zawsze byłem antytalentem jeśli chodzi o wycinanki.pit pisze:Ale nad naklejkami rzeczywiście musisz popracować. :)
Każde na dwóch zestawach plate 1x2 with bar handles + plate 1x1 with clip horizontal.pit pisze:
Jak trzymają się końcówki skrzydeł?
Dziękuję bardzo, miło wiedzieć, że ktoś czyta moje wypociny!pit pisze:Lubię czytać Twoje opisy, bo zawsze można się czegoś ciekawego dowiedzieć.
Dziękuję bardzo. Serce rośnie od takich słów!Thietmaier pisze:Miodzio! Wyprofilowanie skrzydeł pierwsza klasa, pozostałe dziwne zagięcia i zakamarki też wyszły Ci świetnie. Nie wiem czy widziałem lepiej zbudowany samolot z lego, a na pewno bijesz o głowę Mad physicista - mniejsza skala a dużo lepsze odwzorowanie.
Również dziękuję!Jaskier pisze:Bardzo mi się podobają skrzydła przez to, że wycisnąłeś w nich z klocków tyle, ile się da. Bardzo ładnie zgrane krzywizny
Co do makietki, to bardziej myślałem o zrobieniu kiedyś podstawki imitującej część pokładu lotniskowca. Ale to muszę się zaopatrzyć w tile 8x16, które tanie nie są :)
- Thietmaier
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 7022
- Rejestracja: 19 lip 2013 16:08
- Rok urodzenia: 1996
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków
- Kontakt:
Re: McDonnell Douglas F-4J Phantom II
6x6 chyba wychodzą taniej :) Ewentualnie te nowe ulice 16x16 - tez mogą zdać egzamin .
_________________________________________________________
Prawo jest dla ludzi a nie ludzie dla prawa, a ignorantia iuris nocet
Prawo jest dla ludzi a nie ludzie dla prawa, a ignorantia iuris nocet
- Sami and Bricks
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 25
- Rejestracja: 21 sie 2020 09:48
- Rok urodzenia: 2006
Re: McDonnell Douglas F-4J Phantom II
Kawał dobrej roboty!
Bryła wygląda świetnie, genialnie zrobione skrzydła, silniki i wszystkie inne detale.
Bryła wygląda świetnie, genialnie zrobione skrzydła, silniki i wszystkie inne detale.
- jetboy
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 15905
- Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
- Rok urodzenia: 1973
- Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
- Kontakt:
Re: McDonnell Douglas F-4J Phantom II
Świetny. Najbardziej podobają mi się te skrzydła zbudowane pod kątem. Ale i reszta to majstersztyk. Faktyzcnie odstające naklejki troche psują wrażenie, ale i tak wygląda nieziemsko!
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
- Maks
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 121
- Rejestracja: 24 lip 2013 15:04
- Rok urodzenia: 1996
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontakt:
Re: McDonnell Douglas F-4J Phantom II
Sami and Bricks, Jetboy - bardzo dziękuję za miłe komentarze.
Pojawiły się pytania, jak zamocowane są skrzydła, jak wygląda spód samolotu - to trzasnąłem fotkę. Jak mówiłem - nic ciekawego tu nie ma, bieda piszczy. Po prostu za mało miejsca jak na moje umiejętności, by dodać jakieś funkcje.
Phantom undercarriage by [Maks], on Flickr
Dlatego, żeby nie wstawiać tylko takiego brzydkiego zdjęcia zrobiłem jeszcze foto z załogą i drabinką. Kiedyś kupię jeszcze tile 6x6 i 8x16 żeby zrobić podstawkę udającą pokład lotniskowca i psu drogi nie pokażę :))
Phantom with crew by [Maks], on Flickr
Pojawiły się pytania, jak zamocowane są skrzydła, jak wygląda spód samolotu - to trzasnąłem fotkę. Jak mówiłem - nic ciekawego tu nie ma, bieda piszczy. Po prostu za mało miejsca jak na moje umiejętności, by dodać jakieś funkcje.
Phantom undercarriage by [Maks], on Flickr
Dlatego, żeby nie wstawiać tylko takiego brzydkiego zdjęcia zrobiłem jeszcze foto z załogą i drabinką. Kiedyś kupię jeszcze tile 6x6 i 8x16 żeby zrobić podstawkę udającą pokład lotniskowca i psu drogi nie pokażę :))
Phantom with crew by [Maks], on Flickr