Brunhilda - 1920+ Collab Project
- goldsun
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 11464
- Rejestracja: 16 lip 2013 14:56
- Rok urodzenia: 1973
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Brunhilda - 1920+ Collab Project
To jest wpis z bloga. Aby przeczytać oryginalny wpis kliknij tutaj »
Nadeszła kolej na prezentację mojego kawałka do projektu wspólnego w uniwersum 1920+ Jakuba Różalskiego.
Od początku urzeka mnie w obrazach Jakuba Różalskiego duża przestrzeń i mechy tylko gdzieś z boku - tak samo chciałem podejść do tego co budowałem, więc nie mogłem zbudować małej makiety. Dodatkowo sam mech - Brunhilda - wyszedł długości 1.5BP (ponad 40cm), więc trudno byłoby go zmieścić na jakimś mniejszym kawałku.
1920+ Brunhilda by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
Od początku wiedziałem, że chcę umieścić jakiś kawałek wsi. Początkowo myślałem o dwóch budynkach, ale wtedy na makiecie byłoby ciasno, więc skończyło się na jednym. Mam nadzieję, że się podoba, chociaż kilka niedoróbek na pewno ma. (dopiero już po spakowaniu, zauważyłem, że podczas robienia zdjęcia, na łączeniu, kawałek dachu maskujący "dziurę" trochę wpadł do środka i tę dziurę widać ciut bardziej niż powinno)
1920+ Brunhilda by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
1920+ Brunhilda by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
W uniwersum 1920+ Brunhilda jest pojedynczym mechem, znalezionym i odrestaurowanym przez Gunthera von Duisburg, razem z córką jego przyjaciela Friedą Ruete (wisi pod mechem i coś przykręca). Z założenia miała mieć duże działo na dachu, dodatkowe po bokach, mocny pancerz - kosztem szybkości poruszania się.
1920+ Brunhilda by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
1920+ Brunhilda by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
1920+ Brunhilda by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
Brunhilda występuje najprawdopodobniej tylko na jednym obrazie Różalskiego.
Jak widać - głównie czarna i mało zróżnicowana.
Podczas promocji gry Iron Harvest powstało jednak kilka grafik, które pokazują o wiele więcej szczegółów - i na nich się wzorowałem. Włącznie ze ściankami które są lekko nachylone, a czego na zdjęciach za bardzo nie widać (a co się przy tym nakląłem to moje), w ogóle ta duża bryła wcale nie jest tak prosta jak by się wydawało na pierwszy rzut oka (i jak jest na obrazie).
Chciałem też, żeby nie wyglądała statycznie, dlatego:
- nogi się w niedużym zakresie, ale ruszają
- wieżyczka z działem na górze się obraca, a działo się rusza góra/dół
- działka z boków nie są przymocowane, tylko zaklinowane z lekkim luzem, przez co nie są równo - to jest efekt zamierzony
Tak wygląda jedna z grafik promocyjnych gry Iron Harvest, pokazująca Brunhildę.
Sporo mechów namalowanych przez Jakuba Różalskiego jest inspirowana czymś rzeczywistym. W przypadku Brunhildy również ma to miejsce - najprawdopodobniej pierwowzorem był czołg niemiecki z 1918 roku A7V, który może być mało znany, bo udało się wyprodukować raptem 20 sztuk, ale charakterystykę miał taką samą jak Brunhilda - pancerz o wiele mocniejszy niż inne ówczesne czołgi, powolny, z dużym działem na górze + sześcioma działami lub otworami strzelniczymi na bokach. Kształt też dość podobny (duża puszka). Jedynie nie poruszał się na nogach, tylko gąsienicach. Za to wszystkie 20 wyprodukowanych sztuk również miało poza numerem, własne imiona takie jak "Gretchen", "Elfride", "Siegfried" itp.
Obsada żołnierzyków dla Brunhildy składa się z kilku różnych rodzajów.
1920+ Brunhilda by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
Gunther von Duisburg i kierowca Brunhildy (schowany w kabinie)
1920+ Brunhilda - Gunther von Duisburg and driver by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
żólnierzyk inspirowany tym obrazem
1920+ Collab Project by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
Na koniec dodam tylko, że faktycznie to ja wymyślałem logo, które owszem jest zbudowane w LDD i wyrenderowane (poza napisem).
Nie wiem jak z kolorami, ale tylko w dwóch miejscach "czitowałem" z klockami:
- zębatka jest powiększona
- w śrubie byłoby widać jeden stud, którego ukryłem
- no i oczywiście ukryłem mocowania śruby do reszty i łączenia zębatki
A tak wyglądała wcześniejsza wersja loga
1920+ Brunhilda - logo 1st wip by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
Ufff ... chyba wszystko co chciałem napisać.
Jeszcze może dwie uwagi:
- nie umawialiśmy się wcześniej na kolor terenu, ale będę się najwyraźniej mocno odróżniał od reszty modeli ;-(
- po czasie stwierdzam, że lepiej jednak byłoby zbudować Brunhildę w DBG zamiast LBG
Nadeszła kolej na prezentację mojego kawałka do projektu wspólnego w uniwersum 1920+ Jakuba Różalskiego.
Od początku urzeka mnie w obrazach Jakuba Różalskiego duża przestrzeń i mechy tylko gdzieś z boku - tak samo chciałem podejść do tego co budowałem, więc nie mogłem zbudować małej makiety. Dodatkowo sam mech - Brunhilda - wyszedł długości 1.5BP (ponad 40cm), więc trudno byłoby go zmieścić na jakimś mniejszym kawałku.
1920+ Brunhilda by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
Od początku wiedziałem, że chcę umieścić jakiś kawałek wsi. Początkowo myślałem o dwóch budynkach, ale wtedy na makiecie byłoby ciasno, więc skończyło się na jednym. Mam nadzieję, że się podoba, chociaż kilka niedoróbek na pewno ma. (dopiero już po spakowaniu, zauważyłem, że podczas robienia zdjęcia, na łączeniu, kawałek dachu maskujący "dziurę" trochę wpadł do środka i tę dziurę widać ciut bardziej niż powinno)
1920+ Brunhilda by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
1920+ Brunhilda by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
W uniwersum 1920+ Brunhilda jest pojedynczym mechem, znalezionym i odrestaurowanym przez Gunthera von Duisburg, razem z córką jego przyjaciela Friedą Ruete (wisi pod mechem i coś przykręca). Z założenia miała mieć duże działo na dachu, dodatkowe po bokach, mocny pancerz - kosztem szybkości poruszania się.
1920+ Brunhilda by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
1920+ Brunhilda by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
1920+ Brunhilda by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
Brunhilda występuje najprawdopodobniej tylko na jednym obrazie Różalskiego.
Jak widać - głównie czarna i mało zróżnicowana.
Podczas promocji gry Iron Harvest powstało jednak kilka grafik, które pokazują o wiele więcej szczegółów - i na nich się wzorowałem. Włącznie ze ściankami które są lekko nachylone, a czego na zdjęciach za bardzo nie widać (a co się przy tym nakląłem to moje), w ogóle ta duża bryła wcale nie jest tak prosta jak by się wydawało na pierwszy rzut oka (i jak jest na obrazie).
Chciałem też, żeby nie wyglądała statycznie, dlatego:
- nogi się w niedużym zakresie, ale ruszają
- wieżyczka z działem na górze się obraca, a działo się rusza góra/dół
- działka z boków nie są przymocowane, tylko zaklinowane z lekkim luzem, przez co nie są równo - to jest efekt zamierzony
Tak wygląda jedna z grafik promocyjnych gry Iron Harvest, pokazująca Brunhildę.
Sporo mechów namalowanych przez Jakuba Różalskiego jest inspirowana czymś rzeczywistym. W przypadku Brunhildy również ma to miejsce - najprawdopodobniej pierwowzorem był czołg niemiecki z 1918 roku A7V, który może być mało znany, bo udało się wyprodukować raptem 20 sztuk, ale charakterystykę miał taką samą jak Brunhilda - pancerz o wiele mocniejszy niż inne ówczesne czołgi, powolny, z dużym działem na górze + sześcioma działami lub otworami strzelniczymi na bokach. Kształt też dość podobny (duża puszka). Jedynie nie poruszał się na nogach, tylko gąsienicach. Za to wszystkie 20 wyprodukowanych sztuk również miało poza numerem, własne imiona takie jak "Gretchen", "Elfride", "Siegfried" itp.
Obsada żołnierzyków dla Brunhildy składa się z kilku różnych rodzajów.
1920+ Brunhilda by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
Gunther von Duisburg i kierowca Brunhildy (schowany w kabinie)
1920+ Brunhilda - Gunther von Duisburg and driver by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
żólnierzyk inspirowany tym obrazem
1920+ Collab Project by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
Na koniec dodam tylko, że faktycznie to ja wymyślałem logo, które owszem jest zbudowane w LDD i wyrenderowane (poza napisem).
Nie wiem jak z kolorami, ale tylko w dwóch miejscach "czitowałem" z klockami:
- zębatka jest powiększona
- w śrubie byłoby widać jeden stud, którego ukryłem
- no i oczywiście ukryłem mocowania śruby do reszty i łączenia zębatki
A tak wyglądała wcześniejsza wersja loga
1920+ Brunhilda - logo 1st wip by Grzegorz Ludwiczek, on Flickr
Ufff ... chyba wszystko co chciałem napisać.
Jeszcze może dwie uwagi:
- nie umawialiśmy się wcześniej na kolor terenu, ale będę się najwyraźniej mocno odróżniał od reszty modeli ;-(
- po czasie stwierdzam, że lepiej jednak byłoby zbudować Brunhildę w DBG zamiast LBG
--
Grzegorz Ludwiczek | Flickr
"Ludzie potrzebują wiary w bogów, bo wierzyć w ludzi jest o wiele trudniej" T.Pratchett
Nie jestem osobą aspołeczną, tylko selektywnie towarzyską.
Per ASperger ad astra
Grzegorz Ludwiczek | Flickr
"Ludzie potrzebują wiary w bogów, bo wierzyć w ludzi jest o wiele trudniej" T.Pratchett
Nie jestem osobą aspołeczną, tylko selektywnie towarzyską.
Per ASperger ad astra
- glaz_pimpur
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 5726
- Rejestracja: 16 maja 2013 21:13
- Rok urodzenia: 1975
- Kontakt:
Re: Brunhilda - 1920+ Collab Project
Brunhilda z racji swej słoniowatości nie jest wdzięcznym modelem i jakbyś się nie starał to dalej byłby kloc. Dobrze, że na makiecie jest ten wiejski domek, który idealnie wpasowuje się w sielskość Różalskiego. Dodatkowy plus za kąt rozwarty.
Duplo Users Poland Assosiation
- Cubeous
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 165
- Rejestracja: 09 lut 2019 17:31
- Rok urodzenia: 1985
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Brunhilda - 1920+ Collab Project
Żołnierz z tesla-czymś wymiata, chatka fajna, mech spoko. Jakbym miał się przyczepiać to do podstawki. Wydaje się jakby miejscami nie dokończona. Ale wiadomo, że przy tej skali to nie łatwo. Boki lepiej by wyglądały zrobione snotem.
No ale ogólnie praca ma klimat, więc brawo
No ale ogólnie praca ma klimat, więc brawo
- glaz_pimpur
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 5726
- Rejestracja: 16 maja 2013 21:13
- Rok urodzenia: 1975
- Kontakt:
Re: Brunhilda - 1920+ Collab Project
A ten czarny korkowy kask to z czego?
Duplo Users Poland Assosiation
- crises
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 4220
- Rejestracja: 14 maja 2013 19:29
- Rok urodzenia: 1976
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Brunhilda - 1920+ Collab Project
Domek rewelka. Brunhilda słonowata jak oryginał, ale jednak coś mi w niej nie pasuje. Za wąska? Za mała? Nie to, że nie jest fajna, bo jest, ale coś z nią jest nie tak. Jakiś detal, który mi umyka. Fajne są wywalone worki za wozem i żołnierz z tesla-działem. A podłoże? Cóż widać starą szkołę budowania ;-)
- goldsun
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 11464
- Rejestracja: 16 lip 2013 14:56
- Rok urodzenia: 1973
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Brunhilda - 1920+ Collab Project
Z akryli. ;-)glaz_pimpur pisze:A ten czarny korkowy kask to z czego?
I nie jego jednego tak brutalnie potraktowałem. ;-)
Najbardziej to płaszcz Gunthera, który jest zwykłą wyciętą kartką, ale z 2 warstwami akryli z każdej strony, przez co stał się sztywny, a jednocześnie ma fajną fakturę - błyszczącą ale nierówną.
glaz_pimpur pisze:Brunhilda z racji swej słoniowatości nie jest wdzięcznym modelem i jakbyś się nie starał to dalej byłby kloc. Dobrze, że na makiecie jest ten wiejski domek, który idealnie wpasowuje się w sielskość Różalskiego. Dodatkowy plus za kąt rozwarty.
Jak pokazywaliśmy WIPy w grupce to się zastanawiałem kto pierwszy rzuci hasłem: wywal tę Brunhildę, a zostaw domek. ;-)crises pisze:Domek rewelka. Brunhilda słonowata jak oryginał, ale jednak coś mi w niej nie pasuje. Za wąska? Za mała? Nie to, że nie jest fajna, bo jest, ale coś z nią jest nie tak. Jakiś detal, który mi umyka. Fajne są wywalone worki za wozem i żołnierz z tesla-działem. A podłoże? Cóż widać starą szkołę budowania ;-)
Mnie się w sumie też podoba, mimo, ze jest prosty, chociaż dłubałem go chyba 2 tygodnie. ;-)
Nie wiem co, poza kolorem, może Ci w Brunhildzie nie pasować. Na pewno nie ma flexów na dachu, mimo, że jeszcze w LDD je miałem, ale ścianki są tak pokręcone, że już nie miałem siły jeszcze walczyć z dołożeniem flexów, które też trzeba by dopasowywać do reszty.
Na pewno słabo wyszło to nad drzwiami - zwłaszcza jak się patrzy prosto.
Żołnierzyk z Teslami, to typowy "impuls". Kombinowałem z budowaniem Eisenhansów (to ci z żółtymi oczami) i wychodzili słabo.Cubeous pisze:Żołnierz z tesla-czymś wymiata, chatka fajna, mech spoko. Jakbym miał się przyczepiać to do podstawki. Wydaje się jakby miejscami nie dokończona. Ale wiadomo, że przy tej skali to nie łatwo. Boki lepiej by wyglądały zrobione snotem.
No ale ogólnie praca ma klimat, więc brawo
Zobaczyłem ten obrazek i zrobiłem tego żołnierzyka w 5 minut, jedynie pierwotnie miał bary z tyłu, zamiast round bricków, ale po pierwszym zdjęciu wipa, to zmieniłem i tak zostało.
Podstawka ... no ja nie lubię budować terenu i jak już buduję, to w miarę prosto.
A jak jeszcze Jaskier dopiero po jakimś czasie wyskoczył z "ale podstawki budujemy nieregularne" to chciałem go zamordować ... ;-)
Poza tym makieta mi się ledwo na głębokość na stole mieściła, i miałem już problemy, żeby z przodu coś bardziej pokombinować.
No i ktoś musi mieć najgorszą podstawkę - i tak się wyróżniam też kolorystycznie od reszty, z tego co widziałem. ;-)
Dzięki za komentarze. ;-)
--
Grzegorz Ludwiczek | Flickr
"Ludzie potrzebują wiary w bogów, bo wierzyć w ludzi jest o wiele trudniej" T.Pratchett
Nie jestem osobą aspołeczną, tylko selektywnie towarzyską.
Per ASperger ad astra
Grzegorz Ludwiczek | Flickr
"Ludzie potrzebują wiary w bogów, bo wierzyć w ludzi jest o wiele trudniej" T.Pratchett
Nie jestem osobą aspołeczną, tylko selektywnie towarzyską.
Per ASperger ad astra
- Sirius
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 4560
- Rejestracja: 04 gru 2013 22:09
- Rok urodzenia: 1991
- Kontakt:
Re: Brunhilda - 1920+ Collab Project
Teren na miniaturkach wygląda bardzo fajnie, w powiększeniu trochę gorzej ale nie będę się mądrzył, bo to też nie lubię jakoś bardzo dłubać w podstawkach.
Brunhilda, jeśli wzorować się na grafice z gry to wyszła bardzo dobrze. Na obrazie widać ją tylko bokiem i sprawia wrażenie, że jest szersza, co się jednak okazuje mylnym wrażeniem ;)
Całość wyszła bardzo fajnie. Na zdjęciach nie widać, że to takie ogromne ale skoro sam mech ma ponad 1 BP długości to nie może być małe.
Brunhilda, jeśli wzorować się na grafice z gry to wyszła bardzo dobrze. Na obrazie widać ją tylko bokiem i sprawia wrażenie, że jest szersza, co się jednak okazuje mylnym wrażeniem ;)
Całość wyszła bardzo fajnie. Na zdjęciach nie widać, że to takie ogromne ale skoro sam mech ma ponad 1 BP długości to nie może być małe.
- Kris Kelvin
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 11901
- Rejestracja: 16 maja 2013 09:08
- Rok urodzenia: 1976
- Lokalizacja: Chateau de Mokotoff
- Kontakt:
Re: Brunhilda - 1920+ Collab Project
Teren i budynek znakomity. Ci czarni ss-mani takoż. Ale ten robot jest po prostu strasznie brzydki. Zapewne taki jego urok, ale cóż...
8/10 -1 (za robota) i mamy 7/10.
8/10 -1 (za robota) i mamy 7/10.
Świat ten patrzył na Paszczaka z żałością i oczekiwaniem, a Paszczak odpowiadał mu spojrzeniem pełnym paniki.
- Thietmaier
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 7024
- Rejestracja: 19 lip 2013 16:08
- Rok urodzenia: 1996
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków
- Kontakt:
Re: Brunhilda - 1920+ Collab Project
Domek świetny, dołączam się do zachwytów.
A Brunhilda na moje oko ma niedociągnięte niektóre wymiary i skosy i przez to jak porównuję się to z tym zdjęciem z gry to zaczyna coś nie pasować. Ale też wybrałeś sobie chyba najbrzydszego mecha jakiego mogłeś. No i przez LBG bardziej mi przypomina AT-ATa niż to coś z gry/obrazu :)
A Brunhilda na moje oko ma niedociągnięte niektóre wymiary i skosy i przez to jak porównuję się to z tym zdjęciem z gry to zaczyna coś nie pasować. Ale też wybrałeś sobie chyba najbrzydszego mecha jakiego mogłeś. No i przez LBG bardziej mi przypomina AT-ATa niż to coś z gry/obrazu :)
_________________________________________________________
Prawo jest dla ludzi a nie ludzie dla prawa, a ignorantia iuris nocet
Prawo jest dla ludzi a nie ludzie dla prawa, a ignorantia iuris nocet
- glaz_pimpur
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 5726
- Rejestracja: 16 maja 2013 21:13
- Rok urodzenia: 1975
- Kontakt:
Re: Brunhilda - 1920+ Collab Project
A próbowałeś wsadzić mu na głowę złoty róg jednorożca?goldsun pisze:Z akryli. ;-)glaz_pimpur pisze:A ten czarny korkowy kask to z czego?
Duplo Users Poland Assosiation