Wielka makieta fantasy - Orcs and Humans

Awatar użytkownika
Kalais
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2428
Rejestracja: 14 lut 2016 18:13
Rok urodzenia: 1981
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wielka makieta fantasy - Orcs and Humans

Post autor: Kalais »

To jest wpis z bloga. Aby przeczytać oryginalny wpis kliknij tutaj »

Nareszcie udało się mi przebrnąć przez dosłownie setki zdjęć. Wybrałem 47 i przygotowałem je do publikacji tutaj. Makieta, którą za chwilę obejrzycie, to największa rzecz jaką było mi dane zaprojektować i zbudować samodzielnie. Można ją było obejrzeć na żywo na 3-ech wystawach Stowarzyszenia Miłośników klocków LEGO - Zbudujmy to!, którego jestem członkiem. Na 2 z nich byłem też współorganizatorem oraz prowadziłem prelekcje o tworzeniu filmów stop-motion z LEGO, więc naprawdę sporo się wtedy działo, ale nie o tym tu będę pisał. Premiera makiety to Warszawa (od 25 maja 2017), świetna impreza Pixel Heaven w ogromnych halach zajezdni autobusowej. Później (od 1 czerwca) Nadarzyn - jeszcze większe hale Expo i pierwszy polski Comic Con. I ostatnia wystawa, trwająca 3 miesiące, w hali Aquaparku w Redzie. Makieta wędrowała z opisówką, na której są chyba wszystkie najciekawsze informacje. Jej treść załączam poniżej i zapraszam do oglądania! Czytaj więcej »

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Duże zdjęcia i więcej opisu do obejrzenia i poczytania na blogu Kalaisa:
[MOC] Wielka makieta fantasy - Orcs and Humans - Bricks Treasure - LEGO® Blog (http://bricks.kalais.net/pl/post58)
Awatar użytkownika
Janek
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 1689
Rejestracja: 06 cze 2015 10:05
Rok urodzenia: 2001
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań
Kontakt:

Re: Wielka makieta fantasy - Orcs and Humans

Post autor: Janek »

No, nareszcie. :P

Super praca, pomysł i wykonanie niczego sobie. Tylko imho zamek troszkę za mały. Upchnąłeś pełno ciekawych smaczków i akcji. Będziesz jeszcze gdzieś w przyszłym roku to wystawiał?
I mam kolejną inspirację do CCC. ;)
Awatar użytkownika
Kalais
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2428
Rejestracja: 14 lut 2016 18:13
Rok urodzenia: 1981
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wielka makieta fantasy - Orcs and Humans

Post autor: Kalais »

Janek pisze:No, nareszcie. :P
:D
Janek pisze:Super praca, pomysł i wykonanie niczego sobie. Tylko imho zamek troszkę za mały. Upchnąłeś pełno ciekawych smaczków i akcji. Będziesz jeszcze gdzieś w przyszłym roku to wystawiał?
I mam kolejną inspirację do CCC. ;)
Dzięki :)
No wiem z tym zamkiem, mógłby być większy, ale to LBG schodzi strasznie szybko :D Co prawda zostało mi ich więcej niż się spodziewałem, ale już było za późno na jakieś poważniejsze przebudowy.
Co do wystawiania - już nie - rozłożone, umyte i posegregowane :P I tak to był MOC który miał najdłuższe życie ze wszystkiego co zbudowałem :P

P.S. Jak znajdę foty po rozłożeniu to wrzucę, bo to niezły brickporn ;)
P.P.S. Ciekaw jestem co tam wymodzisz do CCC :)
Jellyeater
Posty: 1707
Rejestracja: 13 paź 2014 10:59
Rok urodzenia: 1984

Re: Wielka makieta fantasy - Orcs and Humans

Post autor: Jellyeater »

Trochę na odchędoż... Te wieże nie powinny mieć takich szpar. Panele lub serki i nie ma żadnych dziur. Ten dach na za duży do tej małej kwadratowej wieżyczki.

A tak to robi nawet niezłe wrażenie.
Nie jestem fanem firmy TLG, ani nawet zestawów które wypuszczają, zwłaszcza teraz (fanem Adventurers i Classic Pirates i owszem).
Jestem przede wszystkim fanem samych klocków i budowania z nich - za Goldsun
Awatar użytkownika
jetboy
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 15905
Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
Rok urodzenia: 1973
Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
Kontakt:

Re: Wielka makieta fantasy - Orcs and Humans

Post autor: jetboy »

Jak zwykle na zdjęciach nie robi takiego wrażenia jak w rzeczywistości. Ale i tak fajnie że w końcu opublikowałeś :)
Mi się podoba, a o serkach mówiłem dokłądnie to samo co Jelly. Bardzo fajne są te deski na których to było prezentowane.
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
Awatar użytkownika
Jaskier
Zarząd Stowarzyszenia
Posty: 7070
Rejestracja: 31 lip 2013 13:18
Rok urodzenia: 1995
Kontakt:

Re: Wielka makieta fantasy - Orcs and Humans

Post autor: Jaskier »

Największe wrażenie robi na mnie mroczny portal. Świetnie wymodelowane magiczne przejście i prości, ale eleganccy kamienni strażnicy.

Zamek traci przez wspomniane niedoróbki - dach z tyłu na wieży jest zbyt ciężki, dwie wieże obok bramy wjazdowej za wysokie i zbyt pękate.
Mur ma tylko studa grubości?
Mogłeś nieco zaszaleć z geometrią zamku - układem murów i wież.
Awatar użytkownika
zgrredek
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 5511
Rejestracja: 09 lip 2013 20:10
Rok urodzenia: 1964
Lokalizacja: Ankh-Morpork
Kontakt:

Re: Wielka makieta fantasy - Orcs and Humans

Post autor: zgrredek »

Nareszcie! Nie mogłem się doczekać kiedy to opublikujesz, żebym mógł Ci napisać jak bardzo mi się to nie podoba.
Przede wszystkim te dwie wieże. Mógłbym jeszcze przymknąć oczy na te szpary na rogach, ale te zgrubienia wokół okien upodabniają każdą z tych wież do jakiegoś monstrualnego dildo.
Mechanizm podnoszenia mostu to jakaś kpina. Tak to mogło to wymyślić dziecko. Zresztą w ogóle zamek jest źle rozplanowany; te dwie wieże powinny być z tyłu, a z przodu jedna z bramą, wtedy jest miejsce na mechanizm podnoszenia mostu, a nawet na spuszczaną bronę.
W ogóle całość jest jakoś źle skomponowana. Wszystko wygląda jakoś... "kwadratowo". Teren wygląda po prostu sztucznie.
Awatar użytkownika
jetboy
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 15905
Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
Rok urodzenia: 1973
Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
Kontakt:

Re: Wielka makieta fantasy - Orcs and Humans

Post autor: jetboy »

Most powinien być na wprost od portalu. Jeśli ktoś buduje portal to chce żeby łatwo było przez niego przechodzić.
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
Marzyciel
Posty: 118
Rejestracja: 05 sie 2017 20:43
Rok urodzenia: 1989
Lokalizacja: Wolsztyn

Re: Wielka makieta fantasy - Orcs and Humans

Post autor: Marzyciel »

Bardzo podobają mi się mury z ozdobami i mniejsza wieża. Dwie wysokie wieże chyba lepiej by wyglądały bez dachów, poza tym na dużych basztach przeważnie zostawiano miejsce dla machin miotających ale to fantastyczny świat, więc ok.
Awatar użytkownika
Kalais
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2428
Rejestracja: 14 lut 2016 18:13
Rok urodzenia: 1981
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wielka makieta fantasy - Orcs and Humans

Post autor: Kalais »

jetboy pisze:Jak zwykle na zdjęciach nie robi takiego wrażenia jak w rzeczywistości. Ale i tak fajnie że w końcu opublikowałeś :)
Mi się podoba, a o serkach mówiłem dokłądnie to samo co Jelly. Bardzo fajne są te deski na których to było prezentowane.
Też mi się wydaje, że na żywo fajniej się prezentowało. No ciężko było się zebrać do publikacji, ale trzeba na pamiątkę było wreszcie się za to zabrać.
Z serkami jest taki problem, żeby je tam wcisnąć to bym musiał jeszcze grubsze wieże zrobić. Poza tym mi jakoś nie przeszkadzają te wcięcia, tak samo jak w moim poprzednim zamku, co Jelly też narzekał na ten sam element :P (klik)
Jaskier pisze:Największe wrażenie robi na mnie mroczny portal. Świetnie wymodelowane magiczne przejście i prości, ale eleganccy kamienni strażnicy.

Zamek traci przez wspomniane niedoróbki - dach z tyłu na wieży jest zbyt ciężki, dwie wieże obok bramy wjazdowej za wysokie i zbyt pękate.
Mur ma tylko studa grubości?
Mogłeś nieco zaszaleć z geometrią zamku - układem murów i wież.
Dzięki, od portalu się zaczął cały pomysł. W sumie, teraz jak tak na patrzę po paru miesiącach to rzeczywiście zamek można by było trochę bardziej urozmaicić. Mur ma studa grubości, na więcej nie miałem klocków niestety.

Dwie wieże chciałem zrobić takie bajkowo-przerysowane, trochę jak w WarCraftach, stąd takie wysokie grubasy. I tak samo ten daszek z tyłu. Ale nie chciałem też przesadzić z tym stylem. Ale pewnie trzeba było iść albo w większe przerysowanie, albo w większy realizm :P
zgrredek pisze:Nareszcie! Nie mogłem się doczekać kiedy to opublikujesz, żebym mógł Ci napisać jak bardzo mi się to nie podoba.
Przede wszystkim te dwie wieże. Mógłbym jeszcze przymknąć oczy na te szpary na rogach, ale te zgrubienia wokół okien upodabniają każdą z tych wież do jakiegoś monstrualnego dildo.
Mechanizm podnoszenia mostu to jakaś kpina. Tak to mogło to wymyślić dziecko. Zresztą w ogóle zamek jest źle rozplanowany; te dwie wieże powinny być z tyłu, a z przodu jedna z bramą, wtedy jest miejsce na mechanizm podnoszenia mostu, a nawet na spuszczaną bronę.
W ogóle całość jest jakoś źle skomponowana. Wszystko wygląda jakoś... "kwadratowo". Teren wygląda po prostu sztucznie.
Jak tak się nie mogłeś doczekać to mogłeś na żywo powiedzieć ;) Chyba uczestniczyłeś w tych samych wystawach co ja? ;)
jetboy pisze:Most powinien być na wprost od portalu. Jeśli ktoś buduje portal to chce żeby łatwo było przez niego przechodzić.
Mostek ładniej wygląda z boku. I ścieżka wijąca się jest dłuższa, więcej jednostek się zmieściło, szczególnie mounty ;) Tak wszystko proste jak kreska było nudne dla mnie.
Marzyciel pisze:Bardzo podobają mi się mury z ozdobami i mniejsza wieża. Dwie wysokie wieże chyba lepiej by wyglądały bez dachów, poza tym na dużych basztach przeważnie zostawiano miejsce dla machin miotających ale to fantastyczny świat, więc ok.
Fajnie :)

Co do wież bez dachów, chyba kwestia gustu. Wtedy wszystkie 3 moim zdaniem by musiały nie mieć dachów, żeby to jakoś spójnie wyglądało.
ODPOWIEDZ