Ford Model A 1929 Zumbi Rod & Ford Model A 1929
- Mateusz92
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 2415
- Rejestracja: 15 gru 2015 23:05
- Rok urodzenia: 1992
- Lokalizacja: Zduny
- Kontakt:
Ford Model A 1929 Zumbi Rod & Ford Model A 1929
To jest wpis z bloga. Aby przeczytać oryginalny wpis kliknij tutaj »
Wstęp
Jak już kiedyś wspominałem bardzo lubię Hot Rody i jest jeszcze wśród polskich afoli ktoś kto je bardzo lubi, a wręcz ubóstwia – Misterzumbi. I tak daleko nie szukając stwierdziłem, że fajnie byłoby zbudować hot roda którego właśnie Zumbi ma w garażu. Przeglądając jego galerie Flickr można znaleźć zdjęcia, szkice i pomysły jak wygląda/ma wyglądać właśnie jego Ford Model A 1929. Przeszukując internet znalazłem też wpisy Zumbiego na stronie https://www.capri.pl/car/5467 (internetowe forum miłośników marki Ford) gdzie jeszcze dokładniej opisał/opisuje swój samochód. Znalazłem tam kilka ważnych informacji, które miały wpływ na ostateczny wygląd MOCa. Mając już zasadniczo skończony model w wersji custom postanowiłem zbudować drugiego Forda, ale w wersji oryginalnej (mniej więcej ). I tak dzisiaj chciałby zaprezentować: Ford Model A 1929 w wersji hot rod i retro.
Model/Modele
Z budową akurat tego samochodu nosiłem się dość długo aż pewnego dnia po prostu usiadłem do klocków i zacząłem rzeźbić. Największym problem były nadkola/błotniki. W większości MOCy samochodów z lat 20/30 XXw. błotniki były zwykle takie sobie i tu widziałem swoje pole do popisu. Jak wyszło? Myślę, że całkiem nieźle aczkolwiek te nad tylnym kołem są po prostu za duże. Znowu zmniejszenie ich jest praktycznie nie wykonalne (coś by się może dało zrobić, ale efekt końcowy byłby gorszy; poza tym chciałem, aby się mieścił kierowca w środku). Najbardziej jestem zadowolony z zakończenia tylnych błotników w wersji custom. Jeśli mam być szczery to bardzo fajny patent wykminiłem (tylko 2 godziny główkowania; poza tym jest legalny – oczywiście legalny dla afoli ). Fioletowy wężyk – tak jest nie oryginalny, ale on musiał być fioletowy (dlaczego tak? Proszę przeczytać opis oryginału na stronie capri.pl). W sumie nie traktuję go jako czit (w końcu w modelach stosujemy nie oryginalne sznurki czy gumki). Wstawki w kolorach reddish brown i dark bluish gray są celowe – mają imitować rdzę. Jeśli chodzi o wersję custom to trzeba też dodać, że jest to taki trochę miks tzn. paszcze rekina pojawiły się na razie tylko na szkicach, a akumulator już nie jest na wierzchu. Być może to duża rozbieżność z oryginałem, ale chciałem zawrzeć kilka detali które w moim mniemaniu są istotne. Wersja retro jest zasadniczo w 99% kopią customa. Ma oczywiście inne wykończenie itd. Ale dlaczego 99%? Ano dlatego, że nie ma wszystkich potrzebnych klocków w dark green. Piszę to też dlatego ponieważ dodanie zderzaka, zapasowego koła z tylu i sama kolorystyka wydłużyły optycznie całość i mogłoby się wydawać, że są to dwa różne twory.
Na dzisiaj to wszystko. Dzięki za uwagę. Zapraszam do oglądania zdjęć i komentowania.
To musiało być główne zdjęcie
Najpierw razem
Ford Model A Sedan 1929 (1) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 (2) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 (3) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Teraz wersja oryginal
Ford Model A Sedan 1929 (4) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 (5) by Mateusz Waldowski, on Flickr
I custom
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (1) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (2) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (3) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (4) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (5) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Z kierowcą
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (6) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (7) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Wstęp
Jak już kiedyś wspominałem bardzo lubię Hot Rody i jest jeszcze wśród polskich afoli ktoś kto je bardzo lubi, a wręcz ubóstwia – Misterzumbi. I tak daleko nie szukając stwierdziłem, że fajnie byłoby zbudować hot roda którego właśnie Zumbi ma w garażu. Przeglądając jego galerie Flickr można znaleźć zdjęcia, szkice i pomysły jak wygląda/ma wyglądać właśnie jego Ford Model A 1929. Przeszukując internet znalazłem też wpisy Zumbiego na stronie https://www.capri.pl/car/5467 (internetowe forum miłośników marki Ford) gdzie jeszcze dokładniej opisał/opisuje swój samochód. Znalazłem tam kilka ważnych informacji, które miały wpływ na ostateczny wygląd MOCa. Mając już zasadniczo skończony model w wersji custom postanowiłem zbudować drugiego Forda, ale w wersji oryginalnej (mniej więcej ). I tak dzisiaj chciałby zaprezentować: Ford Model A 1929 w wersji hot rod i retro.
Model/Modele
Z budową akurat tego samochodu nosiłem się dość długo aż pewnego dnia po prostu usiadłem do klocków i zacząłem rzeźbić. Największym problem były nadkola/błotniki. W większości MOCy samochodów z lat 20/30 XXw. błotniki były zwykle takie sobie i tu widziałem swoje pole do popisu. Jak wyszło? Myślę, że całkiem nieźle aczkolwiek te nad tylnym kołem są po prostu za duże. Znowu zmniejszenie ich jest praktycznie nie wykonalne (coś by się może dało zrobić, ale efekt końcowy byłby gorszy; poza tym chciałem, aby się mieścił kierowca w środku). Najbardziej jestem zadowolony z zakończenia tylnych błotników w wersji custom. Jeśli mam być szczery to bardzo fajny patent wykminiłem (tylko 2 godziny główkowania; poza tym jest legalny – oczywiście legalny dla afoli ). Fioletowy wężyk – tak jest nie oryginalny, ale on musiał być fioletowy (dlaczego tak? Proszę przeczytać opis oryginału na stronie capri.pl). W sumie nie traktuję go jako czit (w końcu w modelach stosujemy nie oryginalne sznurki czy gumki). Wstawki w kolorach reddish brown i dark bluish gray są celowe – mają imitować rdzę. Jeśli chodzi o wersję custom to trzeba też dodać, że jest to taki trochę miks tzn. paszcze rekina pojawiły się na razie tylko na szkicach, a akumulator już nie jest na wierzchu. Być może to duża rozbieżność z oryginałem, ale chciałem zawrzeć kilka detali które w moim mniemaniu są istotne. Wersja retro jest zasadniczo w 99% kopią customa. Ma oczywiście inne wykończenie itd. Ale dlaczego 99%? Ano dlatego, że nie ma wszystkich potrzebnych klocków w dark green. Piszę to też dlatego ponieważ dodanie zderzaka, zapasowego koła z tylu i sama kolorystyka wydłużyły optycznie całość i mogłoby się wydawać, że są to dwa różne twory.
Na dzisiaj to wszystko. Dzięki za uwagę. Zapraszam do oglądania zdjęć i komentowania.
To musiało być główne zdjęcie
Najpierw razem
Ford Model A Sedan 1929 (1) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 (2) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 (3) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Teraz wersja oryginal
Ford Model A Sedan 1929 (4) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 (5) by Mateusz Waldowski, on Flickr
I custom
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (1) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (2) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (3) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (4) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (5) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Z kierowcą
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (6) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Ford Model A Sedan 1929 Zumbi Rod (7) by Mateusz Waldowski, on Flickr
- Kalais
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 2428
- Rejestracja: 14 lut 2016 18:13
- Rok urodzenia: 1981
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ford Model A 1929 Zumbi Rod & Ford Model A 1929
Bardzo fajne. Lubię Twoje konstrukcje :)
Błotniki extra.
A tego plate 1x1 z clipem nie ma w "dark red"? Czy specjalnie użyłeś "red"?
Ale i tak zielony ładniejszy :P
P.S. W ogóle ciekawa ta historia Misterzumbiego, przeczytałem całą.
Błotniki extra.
A tego plate 1x1 z clipem nie ma w "dark red"? Czy specjalnie użyłeś "red"?
Ale i tak zielony ładniejszy :P
P.S. W ogóle ciekawa ta historia Misterzumbiego, przeczytałem całą.
_________________________________
Filmy LEGO na jutubach | Sklep LEGO - Kalais BrickShop | LEGO Blog - Kalais Bricks | Ilustracje, czyli bazgroły | Kalais Studios - portfolio grafik
Filmy LEGO na jutubach | Sklep LEGO - Kalais BrickShop | LEGO Blog - Kalais Bricks | Ilustracje, czyli bazgroły | Kalais Studios - portfolio grafik
- glaz_pimpur
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 5725
- Rejestracja: 16 maja 2013 21:13
- Rok urodzenia: 1975
- Kontakt:
Re: Ford Model A 1929 Zumbi Rod & Ford Model A 1929
To Zumbi nie wyciął jednak tych błotników? Twoje z tyłu u góry (godz 11 i 1) to trzymają się dzięki grawitacji czy jakoś inaczej je połączyłeś?
Duplo Users Poland Assosiation
- Mateusz92
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 2415
- Rejestracja: 15 gru 2015 23:05
- Rok urodzenia: 1992
- Lokalizacja: Zduny
- Kontakt:
Re: Ford Model A 1929 Zumbi Rod & Ford Model A 1929
Kalais, glaz_pimpur Dzięki
Bardzo się ciesze :)Kalais pisze:Bardzo fajne. Lubię Twoje konstrukcje :)
Plate 1x1 z clipem nie ma żadnego w dark red (w sensie ani jeden wersji ani drugiej). Chciałem dać brązowy, ale jego dostępność na bl też jest taka sobie.Kalais pisze: A tego plate 1x1 z clipem nie ma w "dark red"? Czy specjalnie użyłeś "red"?
Błotniki chyba zostają, mam nadzieję. Najwyżej będę miał nieaktualna wersje. Błotniki z tyłu (godz 11 12 1) to 3 tile 1x6 dark red. Ten środkowy jest przyczepiony, te z 11 i 1 leżą na serkach i mają od spodu przyczepione plate'y 1x1 żeby się nie wysuwały w bok. Jeszcze o samych błotnikach uprzedzając pytania: te jumpery 1x2 na końcu z którego wychodzą reflektory są przyczepione. A jak no to może ktoś zgadnie (tak jak pisałem 2 godz główkowania, aby przerobić błotniki bo Zumbi na stronie capri.pl napisał, że w końcu wywalił tylny zderzak; no ale tył jest teraz pięknusi :) ).glaz_pimpur pisze:To Zumbi nie wyciął jednak tych błotników? Twoje z tyłu u góry (godz 11 i 1) to trzymają się dzięki grawitacji czy jakoś inaczej je połączyłeś?
- Sirius
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 4560
- Rejestracja: 04 gru 2013 22:09
- Rok urodzenia: 1991
- Kontakt:
Re: Ford Model A 1929 Zumbi Rod & Ford Model A 1929
To chyba któryś z kluczy z zestawu narzędzi albo taki śmieszny clip na klocku w który można włożyć bara (bar holder with clip?) albo wężyk.Mateusz92 pisze:A jak no to może ktoś zgadnie (tak jak pisałem 2 godz główkowania, aby przerobić błotniki bo Zumbi na stronie capri.pl napisał, że w końcu wywalił tylny zderzak; no ale tył jest teraz pięknusi :) ).
A samochody, co tu dużo mówić, świetne.
- Thietmaier
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 7022
- Rejestracja: 19 lip 2013 16:08
- Rok urodzenia: 1996
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków
- Kontakt:
Re: Ford Model A 1929 Zumbi Rod & Ford Model A 1929
Zarąbiaszcze! Jestem pod olbrzymim wrażeniem. Sam nie raz chcialem zbudować cos takiego ale nie mam do tego ręki ani skilla. Tobie udała się tak sztuka rewelacyjnie :)
_________________________________________________________
Prawo jest dla ludzi a nie ludzie dla prawa, a ignorantia iuris nocet
Prawo jest dla ludzi a nie ludzie dla prawa, a ignorantia iuris nocet
- Mateusz92
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 2415
- Rejestracja: 15 gru 2015 23:05
- Rok urodzenia: 1992
- Lokalizacja: Zduny
- Kontakt:
Re: Ford Model A 1929 Zumbi Rod & Ford Model A 1929
Sirius, Thietmaier Dzięki
NieSirius pisze: To chyba któryś z kluczy z zestawu narzędzi albo taki śmieszny clip na klocku w który można włożyć bara (bar holder with clip?)
Bliżej :)Sirius pisze: albo wężyk.
- Sirius
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 4560
- Rejestracja: 04 gru 2013 22:09
- Rok urodzenia: 1991
- Kontakt:
Re: Ford Model A 1929 Zumbi Rod & Ford Model A 1929
Wężyk i rączki ludzika?
- Mateusz92
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 2415
- Rejestracja: 15 gru 2015 23:05
- Rok urodzenia: 1992
- Lokalizacja: Zduny
- Kontakt:
Re: Ford Model A 1929 Zumbi Rod & Ford Model A 1929
And the winner is
A dokładniej wężyk od pneumatyki mający długość średnicy studa jest wciśnięty w tile 1x6. W wężyk jest wciśnięta rączka ludzika i w rączce flex (żeby rozpychał rączkę, aby jumper się lepiej trzymał).Sirius pisze:Wężyk i rączki ludzika?