[MOC] TIE Interceptor

Fuku
Posty: 343
Rejestracja: 24 sty 2019 12:45
Rok urodzenia: 1992

[MOC] TIE Interceptor

Post autor: Fuku »

Prezentuję model imperialnego myśliwca TIE Interceptor, nad którym ostatnio pracowałem. Model powstał ponad rok temu, jednak ostatnio próbowałem go dopracować i prawdopodobnie udało mi się osiągnąć najlepsze odwzorowanie tego pojazdu z klocków. Z tego, co widziałem, nikt do tej pory nie zbudował jego skrzydeł pod dobrym kątem, zwykle jest stosowany skos 1x3, bardziej odpowiedni byłby 1x2. Lączenie skrzydeł z kokpitem mogłoby być bardziej dopracowane, ale to kwestia stabilności. W mam nadzieję bliskiej przyszłości, planuję zastąpić skosy 1x2 z tyłu skrzydeł na ich większą wersję, jednak jak na razie nie wyszła w odpowiednim kolorze (część 48205). Pozwoliłoby to wyeliminować "schodki" na spodzie skrzydeł z tyłu. Niestety nie miałem pomysłu na zrobienie wylotu silnika z otworem, a ten talerz ze Scali mi tu bardzo pasuje kształtem.

Galeria: https://flic.kr/s/aHsmHLjFC1

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 paź 2019 17:58 przez Fuku, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Jerac
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 7835
Rejestracja: 14 maja 2013 19:44
Rok urodzenia: 1985
Kontakt:

Re: [MOC] TIE Interceptor

Post autor: Jerac »

Temat przeszedł bez echa bo interceptorów i innych klasycznych tajów było dość dużo jak na naszą małą społeczność ;)
Fakt faktem jednak, mi on wziął i umknął.
Z tego, co widziałem, nikt do tej pory nie zbudował jego skrzydeł pod dobrym kątem, zwykle jest stosowany skos 1x3, bardziej odpowiedni byłby 1x2
To mnie intryguje najbardziej. Bo... jaki właściwie jest ten kąt? Skąd brałeś wymiary i kąty?

Sam model jest spoko. Kulka na 9 wygląda dobrze, słusznie zauważyłeś że 8 to za mało. 9 trochę za dużo, ale cii...
Jak masz wnętrze zrobione?
Na czym trzymają się panele? Dobrze widzę że na jednej ośce?
Szarnywirk
Fuku
Posty: 343
Rejestracja: 24 sty 2019 12:45
Rok urodzenia: 1992

Re: [MOC] TIE Interceptor

Post autor: Fuku »

Jerac pisze:Temat przeszedł bez echa bo interceptorów i innych klasycznych tajów było dość dużo jak na naszą małą społeczność ;)
Fakt faktem jednak, mi on wziął i umknął.
Z tego, co widziałem, nikt do tej pory nie zbudował jego skrzydeł pod dobrym kątem, zwykle jest stosowany skos 1x3, bardziej odpowiedni byłby 1x2
To mnie intryguje najbardziej. Bo... jaki właściwie jest ten kąt? Skąd brałeś wymiary i kąty?

Sam model jest spoko. Kulka na 9 wygląda dobrze, słusznie zauważyłeś że 8 to za mało. 9 trochę za dużo, ale cii...
Jak masz wnętrze zrobione?
Na czym trzymają się panele? Dobrze widzę że na jednej ośce?
Niestety prawdopodobnie nie ma skąd wziąć wymiarów, ale mam dość dobre wyczucie, wyobraźnię przestrzenną i jestem na 100% pewien swego w kwestii tego kąta. Przydałby się jakiś blueprint, z tą zagiętą częścią skrzydła położoną w płaszczyźnie, wtedy by nie było wątpliowści. Skąd ta pewność u mnie? Nie umiem tego dobrze ubrać w słowa, ale postaram się to opisać od początku. Jest wiele zdjeć modeli Interceptora i jeśli się zrobi research, można założyć, że pewne modele czy zdjęcia, bardziej odpowiadają pierwowzorowi, inne mniej. Początkowo, nie byłem aż tak dokładny i zrobiłem skrzydła przy użyciu skosów 1x3 study, klasycznie. Wyglądało to ok, ale coś mi cały czas nie pasowało. Zacząłem bardziej się przyglądać modelowi, jego zdjęciom i zdjęciom w internecie i w końcu zrozumiałem, że chodzi o ten kąt z przodu skrzydeł, że skrzydła przy tej mniej więcej długości powinny być wyraźnie wyższe. Chciałem spróbować ze skosami 1x2, ale obawiałem się, że to może być przesada w drugą stronę i wtedy przypomniałem sobie, o tych starych skosach 3x7. Uznałem, że będą idealne. Zaprojektowałem od nowa skrzydła z wykorzystaniem tych skosów, miały swoje ograniczenia, ale ogólnie wyszło dobrze i stabilnie. Popatrzyłem na niego z daleka i zobaczyłem, że to jest właśnie to, czego oczekiwałem i to co widziałem na obrazkach przedstawiających oryginał. Czasem mam nawet wrażenie, że to może być nadal za mało i że najodpowiedniejsze byłyby jednak skosy 1x2. Niżej wrzucę kilka przykładowych zdjęć, które uznałem za najdokładniejsze i na których się wzorowałem (i według których ustawiałem swój model i stwierdzałem, że ten kąt jest ok).

Co do wnętrza, nic ciekawego, miejsca jest niewiele. Mam gdzieś zdjecie wnętrza, ale to wnętrze ze zwykłego TIE https://flic.kr/s/aHsmApr2mG" target="_blank.
Z tego, co pamietam, w Interceptorze dałem czarną belkę zamiast szarej, ogólnie jest tam jeszcze trochę możliwości.
Panele tak, na jednej ośce, ale całość jest stabilna, te okrągłe elementy o średnicy 3 studów mają jeszcze dodatkowe wzmocnienia. Chodziło o to, żeby też w miarę łatwo można było odczepić skrzydła i przyczepić inne, jest to też wygodne przy przewożeniu.

Swoją drogą TIE Interceptory to ciężki temat i mimo, że może być przesyt, to ciężko znaleźć jakiś dobrze odwzorowany model z Lego, nawet Twój ma 1 mankament, czyli ten kąt (reszta jest niemal perfect tak jak piszą ;P). Będę miał ciężko z Bomberem i Advanced, bo trudno będzie zrobić tak dobre lub przebić Twoje czy ostatnie Barneiusa, ale już dawno postawiłem sobie za cel zrobić wszystkie 4. Wolno mi to idzie, ale za rok czy dwa w końcu je zbuduję :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Problemem też są zdjecia, niestety tylko w przypadku Hoth miałem okazję zrobić dobre zdjęcia. Tu wyszły takie sobie, więc może to mieć negatywny wplyw na odbiór MOCa, choć zrobiłem z nimi w Photoshopie co mogłem
Ostatnio zmieniony 15 cze 2019 17:56 przez Fuku, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jerac
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 7835
Rejestracja: 14 maja 2013 19:44
Rok urodzenia: 1985
Kontakt:

Re: [MOC] TIE Interceptor

Post autor: Jerac »

Z żadnego z tych zdjęć nie można wywnioskować wymiarów i kątów paneli, i to z dwóch powodów.

Po pierwsze, przedstawiają one różne modele. Każdy modelarz robi odrobinę po swojemu, część z nich zmaga się z tym samym problemem co my - skąd wziąć poprawne źródła - i efekt jest taki że każdy jest nieco inny.
Po drugie, perspektywa. Panele interceptora niestety są trójkątami i nijak nie można bez wiedzy o dokładnych parametrach obiektywu wywnioskować właściwych wymiarów i kątów.

Tak więc...
jestem na 100% pewien swego w kwestii tego kąta
Podobnie jak ja jestem w 100% pewien że jest nie tak jak w oryginale, z tego banalnego powodu, że cholera wie, jak powinno być na prawdę... czy to jednak źle - coraz bardziej dochodzę do wniosku, że nie. W aktualnie budowanym modelu, też z SW, kilka rzeczy z oryginału świadomie "wypaczyłem" bo klocki to jednak klocki i perfekcyjnie się nie da, i uważam że jest lepiej niż jakbym się trzymał jeden do jednego wymiarów.
Kiedyś muszę pojechać do Francji gdzie aktualnie są filmowe oryginały i uprosić obsługę coby dali mi je pomierzyć, choćby laserem.
Szarnywirk
Awatar użytkownika
Szczepan
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 853
Rejestracja: 03 kwie 2015 10:28
Rok urodzenia: 1982
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [MOC] TIE Interceptor

Post autor: Szczepan »

Jerac pisze:Kiedyś muszę pojechać do Francji gdzie aktualnie są filmowe oryginały i uprosić obsługę coby dali mi je pomierzyć, choćby laserem.
A próbowałeś napisać do nich i poprosić, żeby sami pomierzyli?
Awatar użytkownika
Jerac
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 7835
Rejestracja: 14 maja 2013 19:44
Rok urodzenia: 1985
Kontakt:

Re: [MOC] TIE Interceptor

Post autor: Jerac »

Nie, myślę że zleją...
Szarnywirk
Awatar użytkownika
Szczepan
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 853
Rejestracja: 03 kwie 2015 10:28
Rok urodzenia: 1982
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [MOC] TIE Interceptor

Post autor: Szczepan »

Być może. Nie napiszesz, to się nie dowiesz. W najgorszym razie stracisz czas potrzebny na napisanie jednej wiadomości.
Fuku
Posty: 343
Rejestracja: 24 sty 2019 12:45
Rok urodzenia: 1992

Re: [MOC] TIE Interceptor

Post autor: Fuku »

Jerac pisze:Z żadnego z tych zdjęć nie można wywnioskować wymiarów i kątów paneli, i to z dwóch powodów.

Po pierwsze, przedstawiają one różne modele. Każdy modelarz robi odrobinę po swojemu, część z nich zmaga się z tym samym problemem co my - skąd wziąć poprawne źródła - i efekt jest taki że każdy jest nieco inny.
Po drugie, perspektywa. Panele interceptora niestety są trójkątami i nijak nie można bez wiedzy o dokładnych parametrach obiektywu wywnioskować właściwych wymiarów i kątów.

Tak więc... jestem na 100% pewien swego w kwestii tego kąta

Podobnie jak ja jestem w 100% pewien że jest nie tak jak w oryginale, z tego banalnego powodu, że cholera wie, jak powinno być na prawdę... czy to jednak źle - coraz bardziej dochodzę do wniosku, że nie. W aktualnie budowanym modelu, też z SW, kilka rzeczy z oryginału świadomie "wypaczyłem" bo klocki to jednak klocki i perfekcyjnie się nie da, i uważam że jest lepiej niż jakbym się trzymał jeden do jednego wymiarów.
Kiedyś muszę pojechać do Francji gdzie aktualnie są filmowe oryginały i uprosić obsługę coby dali mi je pomierzyć, choćby laserem.
Rozumiem Twój punkt widzenia, ale nie zgadzam się w 100%. Myślę, że firmy robiące część z tych modeli, które pokazałem wyżej, miała dostęp do wiarygodnych źródeł. Nawet jeśli nie, to jedyne wyglądające dobrze modele Interceptora i może są drobne różnice, ale są niemal takie same i mają wspólną cechę - kąt paneli o którym piszę. I tak, nie mamy tam nigdzie rzutu w płaszczyźnie któregoś z paneli, jest perspektywa, dlatego też ustawiałem swój model w podobnych pozycjach i obecny kąt jest dużo bardziej zbliżony niż uzyskany ze skosów 1x3. Więc może inaczej - ten kąt, który mam w swoim Interceptorze, jest bardziej zbliżony do kąta, który jest w modelach, które wyglądają na najbardziej wiarygodne. Nie znam dokładnych wymiarów, więc nie mam pewności czy ten skos co mam czy 1x2 byłby bardziej odpowiedni, ale widzę, że bliżej mu do nich niż do 1x3. No i wiadomo, że to są klocki i nie da się niczego odwzorować w 100%, ale można próbować, by to odwzorowanie było jak najwierniejsze i chyba o to w tej zabawie chodzi. Choć nie mowię, że trzeba się tego trzymać za wszelką cenę, czasem można sobie pozwolić na przerysowanie jakiegoś szczegółu i model na tym zyskuje.
Awatar użytkownika
jetboy
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 15905
Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
Rok urodzenia: 1973
Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
Kontakt:

Re: [MOC] TIE Interceptor

Post autor: jetboy »

Wyobrażenie ze są jakieś wzorcowe rozmiary tych statków jest śmieszne. Oryginalne modele w różnych scenach to często kilka modeli „tego samego” statku, każdy robiony w innych proporcjach i różnych skałach. Były robione tak żeby ujęcia fajnie wyglądały, ale nie tak żeby były technicznie spójne. Szukanie właściwych proporcji ma tyle samo sensu co kłócenie się ze prawdziwy smok tym się różni od prawdziwej wywerny... bzdura. Nie ma prawdziwych smoków, prawdziwych wywern, ani prawdziwych -coś-wingów :)
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
Awatar użytkownika
Jerac
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 7835
Rejestracja: 14 maja 2013 19:44
Rok urodzenia: 1985
Kontakt:

Re: [MOC] TIE Interceptor

Post autor: Jerac »

Nie zgodzę się. Właściwość oczywiście jest płynna. Można złożyć do kupy kilka klocków i powiedzieć że to interceptor, nawet jak nijak nie wygląda jak interceptor. To jedna strona skali. Z drugiej jest model efektywnie nieodróżnialny od oryginału, którym jest konkretny używania do kręcenia filmu rekwizyt. My tu po prostu jesteśmy bliżej tej drugiej strony i rozmawiamy o tym czy zmiana kąta paneli zmieni nam dokładność z 95% na 95.1%, co obaj lubimy, chcemy żeby było dobrze i samo to że nam na tym zależy, sprawia że jest w tym sens.
Szarnywirk
ODPOWIEDZ