Krasnoludzki Mechaniczny Górnik

Awatar użytkownika
dzidek1983
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 5469
Rejestracja: 21 sie 2015 08:38
Rok urodzenia: 1983
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Re: Krasnoludzki Mechaniczny Górnik

Post autor: dzidek1983 »

Poprawił bym to oko. Bo na grafice się kojarzy od razu z tym narządem a u ciebie nie tak bardzo. Poza tym fajnie :-)
Something, something, something, dark side... Something, something, something, complete...
Awatar użytkownika
Jaskier
Zarząd Stowarzyszenia
Posty: 7074
Rejestracja: 31 lip 2013 13:18
Rok urodzenia: 1995
Kontakt:

Re: Krasnoludzki Mechaniczny Górnik

Post autor: Jaskier »

@zdrredek
Jasne, w tradycyjnej kopalni by się nie sprawdził z powodu rozmiarów i nawet zastanawiałem się nad tym, jaki byłby sens w budowaniu tego typu machiny górniczej, ale wtedy do mnie dotarło - przecież krasnoludzkie kopalnie nie muszą przypominać rzeczywistych. Korytarze mogą być o wiele obszerniejsze. Nie każdy jeden chodnik, oczywiście, ale nawet w typowych fantasy (czyli dla krasnoludów na niższym stopniu zaawansowania technologicznego) ich korytarze są ogromne - komnaty Ereboru mieściły całe armie, a od tego typu czasów do momentu projektowania tego automatu nastąpił rozwój, pojawiły się nowe sposoby drążenia tuneli etc.
Co nie wyklucza zastosowań w innych gałęziach przemysłu (po wymienieniu modułu wiertła na drugi chwytak), w tym również w kamieniołomach. ;)
Za jakiś piec czy cuś miał robić ten slope z naklejką.

@dzidek
Pierwsze próby zbudowania oka zawierały lupę, miało być też drugie, mniejsze (czyli coś w rodzaju twarzy z monoklem), ale nie umiałem tego upchnąć jakoś sensownie, więc skorzystałem z prostszej metody. I tak jest tak wciśnięty clip w clip, żeby to się trzymało, a zależało mi na takim kształcie głowy - wąskiej, z wysokim czołem.
Jak byś do tego podszedł?

Nad stopami jeszcze popracuję.
Awatar użytkownika
glaz_pimpur
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 5725
Rejestracja: 16 maja 2013 21:13
Rok urodzenia: 1975
Kontakt:

Re: Krasnoludzki Mechaniczny Górnik

Post autor: glaz_pimpur »

Trochę Ci się rozjechały proporcje wzgledem oryginału, ale to rozumiem. Inspiracja a nie kopia.
Ale najbardziej zabrakło mi tej dziury w tułowiu pod klatką, nad biodrami. Ona "robi" ten rysunek a w MOCu jej zabrakło.
Co do kopalni i niskich stropów, to robot ten może przecież pracować na czworaka. Pozycja wertykalna przewidziana jest do korytarzy pionowych, nie?
Duplo Users Poland Assosiation
Awatar użytkownika
SERVATOR
Posty: 3180
Rejestracja: 05 gru 2013 18:42
Rok urodzenia: 1973
Kontakt:

Re: Krasnoludzki Mechaniczny Górnik

Post autor: SERVATOR »

Na szczęście tę dziurę można (i chyba warto) dość łatwo zrobić. Dzięki tym zawiasom maszyna byłaby znacznie bardziej "pozowalna". :)
Awatar użytkownika
dzidek1983
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 5469
Rejestracja: 21 sie 2015 08:38
Rok urodzenia: 1983
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Re: Krasnoludzki Mechaniczny Górnik

Post autor: dzidek1983 »

No własnie w oryginale to oko jest centralnie umieszczone, i na mniejszym kawałku, który bardziej głowę przypomina.
Something, something, something, dark side... Something, something, something, complete...
Awatar użytkownika
Jaskier
Zarząd Stowarzyszenia
Posty: 7074
Rejestracja: 31 lip 2013 13:18
Rok urodzenia: 1995
Kontakt:

Re: Krasnoludzki Mechaniczny Górnik

Post autor: Jaskier »

Podłubię przy nim, gdy będę w domu. Thiet na privie podsunął mi pomysł na poprawienie głowy.
Ze stopami też coś pokombinuję.

@Servator
Tej przerwy chyba nie uda się wcisnąć, dziwacznie by wyglądał, jeszcze wyższy by był. U mnie zębatka, która była głównym motorem do zbudowania tego modelu i specjalnie po to ją kupiłem, jest większa niż w pierwowzorze i zabiera sporo miejsca.

Dziękuję wszystkim za komentarze. ;)
Awatar użytkownika
glaz_pimpur
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 5725
Rejestracja: 16 maja 2013 21:13
Rok urodzenia: 1975
Kontakt:

Re: Krasnoludzki Mechaniczny Górnik

Post autor: glaz_pimpur »

Jaskier pisze: Tej przerwy chyba nie uda się wcisnąć, dziwacznie by wyglądał, jeszcze wyższy by był. U mnie zębatka, która była głównym motorem do zbudowania tego modelu i specjalnie po to ją kupiłem, jest większa niż w pierwowzorze i zabiera sporo miejsca.
Tą zębatkę wywaliłbym na sam tył. I chyba wymienił na inną. Ech - chyba sobie zrobię swoją wersję, bo rysunek mi się bardzo podoba
Duplo Users Poland Assosiation
Awatar użytkownika
Jaskier
Zarząd Stowarzyszenia
Posty: 7074
Rejestracja: 31 lip 2013 13:18
Rok urodzenia: 1995
Kontakt:

Re: Krasnoludzki Mechaniczny Górnik

Post autor: Jaskier »

Buduj, u mnie przenoszenie/wymiana zębatki nie wchodzi w rachubę. Od niej zaczęło się projektowanie modelu i jakbym chciał dać inną, to musiałbym całego budować od nowa.

Frakcja Vinvich (rysunek to fanart ich jednostki) posiadała masę fikuśnych pojazdów. Polecam przyjrzeć się, całe ich wojsko i budynki były utrzymane w tym klimacie.
Awatar użytkownika
zgrredek
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 5511
Rejestracja: 09 lip 2013 20:10
Rok urodzenia: 1964
Lokalizacja: Ankh-Morpork
Kontakt:

Re: Krasnoludzki Mechaniczny Górnik

Post autor: zgrredek »

Jaskier pisze:Ze stopami też coś pokombinuję.
Nie ma co kombinować - zrób szpikulce i wbij w podłoże.
Awatar użytkownika
glaz_pimpur
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 5725
Rejestracja: 16 maja 2013 21:13
Rok urodzenia: 1975
Kontakt:

Re: Krasnoludzki Mechaniczny Górnik

Post autor: glaz_pimpur »

Wyszło mi cos takiego. Nie miałem pod ręką styropianu, żeby zamiast serków dać antenki i go wbić.
Obrazek
Duplo Users Poland Assosiation
ODPOWIEDZ