42043 Mercedes-Benz Arocs 3245
Moderator: nori
Re: 42043 Mercedes-Benz Arocs 3245
Wyjaśnij mi sowo "rwała"....
Po za tym, widzę że masz inną konstrukcję osi skrętnych, więc skąd wiesz że będzie "rwała" (cokolwiek to znaczy)?
Po za tym, widzę że masz inną konstrukcję osi skrętnych, więc skąd wiesz że będzie "rwała" (cokolwiek to znaczy)?
- jetboy
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 15905
- Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
- Rok urodzenia: 1973
- Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
- Kontakt:
Re: 42043 Mercedes-Benz Arocs 3245
Z podstaw geometrii?Ros0mak pisze:więc skąd wiesz że będzie "rwała" (cokolwiek to znaczy)?
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
Re: 42043 Mercedes-Benz Arocs 3245
Tia??? Szkoda ze ty o tym nie napisałeś, jak dodawałeś film gdzie gość z Korei składa taką oś to nie byłeś taki mądry!
Jemu działa i jest OK. Ja składałem dokładnie tak jak on i u mnie ma "rwać"?
Jesteś taki mądrala, to napisz o co chodziło poprzednikowi z tekstem "rwała"????
Po za tym kąt wychylenia kół osi powinien być ten sam na obu. Jeżeli zmienisz długość osi zwrotnicy, to spowodujesz że zmieni się kąt wychylenia koła 2giej osi względem pierwszej i kola nie będą miały tej samej linii skrętu.
Jemu działa i jest OK. Ja składałem dokładnie tak jak on i u mnie ma "rwać"?
Jesteś taki mądrala, to napisz o co chodziło poprzednikowi z tekstem "rwała"????
Po za tym kąt wychylenia kół osi powinien być ten sam na obu. Jeżeli zmienisz długość osi zwrotnicy, to spowodujesz że zmieni się kąt wychylenia koła 2giej osi względem pierwszej i kola nie będą miały tej samej linii skrętu.
- M_longer
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 1639
- Rejestracja: 20 lip 2013 05:43
- Rok urodzenia: 1989
- Kontakt:
Re: 42043 Mercedes-Benz Arocs 3245
Dokładnie o to chodzi! :)Ros0mak pisze:Tia??? Szkoda ze ty o tym nie napisałeś, jak dodawałeś film gdzie gość z Korei składa taką oś to nie byłeś taki mądry!
Jeżeli zmienisz długość osi zwrotnicy, to spowodujesz że zmieni się kąt wychylenia koła 2giej osi względem pierwszej i kola nie będą miały tej samej linii skrętu.
Każdy pojazd ma swój środek skrętu, Kiedy skręcamy koła, środek koła znajduje się w miejscu w którym linie prostopadłe do każdego koła się stykają:
Re: 42043 Mercedes-Benz Arocs 3245
Normalnie zaskoczony jestem że w takim modelu, który jest TYLKO MODELEM zabawki, przytaczacie zasadę Ackermana definiującą katy skręcania kół podczas jazdy po krzywiźnie...
OK. Ma to swoje uzasadnienie, ale w czasie projektowania i użytkowania pojazdów, a nie w przypadku modelu zabawki! Czemu ma to służyć??? Model ten nie jest nawet typowym modelem skalowanym z pojazdu MB AROCS, gdzie każdy element konstrukcyjny jest skalowany wg norm.
Po za tym, sam kąt skrętu kół to tylko jedna z parametrów. Pod uwagę trzeba również brać pochylenie sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia, zbieżność kół, a także rozkład mas pojazdu co ma wpływ na kąty znoszenia pojazdu w czasie jazdy po łuku.
OK. Ma to swoje uzasadnienie, ale w czasie projektowania i użytkowania pojazdów, a nie w przypadku modelu zabawki! Czemu ma to służyć??? Model ten nie jest nawet typowym modelem skalowanym z pojazdu MB AROCS, gdzie każdy element konstrukcyjny jest skalowany wg norm.
Po za tym, sam kąt skrętu kół to tylko jedna z parametrów. Pod uwagę trzeba również brać pochylenie sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia, zbieżność kół, a także rozkład mas pojazdu co ma wpływ na kąty znoszenia pojazdu w czasie jazdy po łuku.
- jetboy
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 15905
- Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
- Rok urodzenia: 1973
- Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
- Kontakt:
Re: 42043 Mercedes-Benz Arocs 3245
Zdecyduj się. To jest tylko model zabawka pojazdu, czy trzeba brać pod uwagę te wszystkie parametry :)Ros0mak pisze:Normalnie zaskoczony jestem że w takim modelu, który jest TYLKO MODELEM zabawki, przytaczacie zasadę Ackermana definiującą katy skręcania kół podczas jazdy po krzywiźnie...
OK. Ma to swoje uzasadnienie, ale w czasie projektowania i użytkowania pojazdów, a nie w przypadku modelu zabawki! Czemu ma to służyć??? Model ten nie jest nawet typowym modelem skalowanym z pojazdu MB AROCS, gdzie każdy element konstrukcyjny jest skalowany wg norm.
Po za tym, sam kąt skrętu kół to tylko jedna z parametrów. Pod uwagę trzeba również brać pochylenie sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia, zbieżność kół, a także rozkład mas pojazdu co ma wpływ na kąty znoszenia pojazdu w czasie jazdy po łuku.
Żeby oś nie rwała :)Czemu ma to służyć???
Chociaz tak naprawdę to i tak będzie rwało, bo lewe koło powinno mieć inny promień skrętu niż prawe. Ale efekt będzie znacznie bardziej widoczny jeśli obie skętne osie będą bez ackermana.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2016 10:50 przez jetboy, łącznie zmieniany 1 raz.
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
Re: 42043 Mercedes-Benz Arocs 3245
Źle zainstalowane stopki - zobacz do instrukcji jeszcze raz :) Nic nie ma prawa dotykać.M_longer pisze:Nie podoba mi się zupełnie że złożone podpory znajdują się tylko jednego studa nad podłożem. W ciężarowce która ma zawieszenie kończy się to tym że model po naciśnięciu z góry przytula się podporami do podłoża
Re: 42043 Mercedes-Benz Arocs 3245
Mam pytanie - jak otwieram pakę i jest na maksa złożona albo rozłożona, to słyszę, że tryby niebezpiecznie zgrzytają. Staram się do tego nie doprowadzać, albo wyłączać natychmiastowo, bo brzmi to tak, jakby coś miało zaraz się wyłamać. Przy maksymalnie okręconej wieży, czy wysuniętych/wsuniętych podporach nic nie trzeszczy. Tam jest taki biały trybik, który chyba ma temu przeciwdziałać. Dlaczego to nie działa na pakę? :) Model A składałem dwa razy, więc myślę, że nie zrobiłem błędu - chociaż, czy aby na pewno? :)
- tybort
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 2201
- Rejestracja: 24 lis 2013 12:02
- Rok urodzenia: 1988
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 42043 Mercedes-Benz Arocs 3245
To jest właśnie to zabezpieczenie :) Wewnątrz siłownika śrubowego jest podobne (co do funkcji) sprzęgło jak w białym kole zębatym. Przy zbyt dużym momencie obrotowym działającym na wał siłownika (np. przy jego zablokowaniu w pozycjach końcowych), sprzęgło "przepuszcza" po to, aby chronić inne elementy układu, zwłaszcza silnik. Dzięki temu silnik nigdy nie powinien się zatrzymać w wyniku zbyt dużego obciążenia. Zakładam, że sprzęgło to jest zaprojektowane w taki sposób, aby wytrzymało wielokrotne "pstrykanie" - tym niemniej sam też bardzo tego dźwięku nie lubię i tak jak ty staram się wyłączać napęd, gdy dochodzi do ściany.
Re: 42043 Mercedes-Benz Arocs 3245
Ahaa, czyli to nie trybiki mi przeskakują, tylko sprzęgło siłownika... Brzmi jakbym musiał zamawiać zaraz nowy osprzęt do całego gearboxa ;) Sprzęgło - biały tryb o wiele lepsze. Tylko zastanawia mnie, dlaczego nie działa to białe sprzęgło na pakę? Wszystkie cztery funkcje nie idą czasem przez to sprzęgło?