10233 Horizon Express

Moderator: nori

Avatar użytkownika
Posty: 107
Dołączył(a): 20 lip 2013 16:07
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
Rok urodzenia: 1985

10233 Horizon Express

Postprzez bonczyk85 » 22 lip 2013 21:30

Recenzja 10233 Horizon Express (*)

Obrazek

Obrazek

Seria: Creator
Podseria: Expert
Rok premiery: 2013
Liczba figurek: 6
Liczba elementów: 1351 (wg Brickset), 1326 (wg Bricklink)
Naklejki: obecne, nie sklejają klocków
Przybliżone wymiary pudełka: 54 x 28 x 9 cm
Cena nowego zestawu: 469,99 zł (S@H PL), ok. 470-600 zł (Allegro), ok. 380-800 zł (Bricklink)

Bricklink, Brickset

Jak podaje Brickset, pierwsze informacje o nowym pociągu dedykowanym nieco bardziej zaawansowanym (i starszym) budowniczym zostały ujawnione na „LEGO Fan Weekend”, który odbył się pod koniec września ubiegłego roku w Skaerbaek, Dania. Zestaw 10233 Horizon Express został zaliczony do nowo utworzonej podserii w ramach serii Creator – Expert (do której zaliczono też najnowszą kamieniczkę, 10232 Palace Cinema). W istocie zestaw ten jest jednak następcą dwóch poprzednich "ekskluzywnych" zestawów z szeroko pojętej serii Trains: 10194 Emerald Night (2009) i 10219 Maersk Train (2011).


10233 Horizon Express – pudełko i jego zawartość

Główna ilustracja na pudełku przedstawia pędzący pociąg w pełnej krasie. No, prawie. Końcówkę drugiego wagonu ucięto. Dzięki temu zdjęcie nie sprawia jednak wrażenia, że pociąg jest nieco przykrótki, z czym zapewne byśmy mieli do czynienia, gdyby na głównej fotografii pokazać cały zestaw. Sądząc po tle (góry po lewej, las wieżowców po prawej, w oddali), pociąg właśnie wyruszył w długą, międzymiastową trasę:

Obrazek

Z informacji zawartych na froncie pudełka można się dowiedzieć, że cały zestaw mierzy 79 cm długości i zawiera sześć figurek. Prawy dolny narożnik przyozdabia wspomniane oznaczenie nowej podserii – Expert – które zapewne ma podkreślić, że zestaw jest adresowany również dla AFOL-i. Zresztą, dolna granica wieku, podobnie jak w przypadku zestawów 10194 i 10219, wynosi 14 lat. Górnej nie przewidziano.

Boczne ścianki pudełka zawierają typowe dla dzisiejszych zestawów informacje: spis elementów, miejsce produkcji, ostrzeżenia, kolejne fotki (w tym jedno od góry, prezentujące pociąg ze zdjętym dachem) oraz wybrany element w skali 1:1. W tym przypadku jest to zbudowana z serków i clipów biała strzałka. Po dwie takie można zobaczyć na każdej z bocznych ścian lokomotywy i jest to jeden z flagowych detali zestawu:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Z tyłu pudełka ponownie widzimy zestaw w całej okazałości, z przybliżeniem wybranych detali wnętrza i informacją o możliwości zmotoryzowania pociągu (PF-y i tory trzeba jednak zakupić osobno, tak jak w przypadku 10194 i 10219). Dowiadujemy się również, że fajnie jest posiadać dwa egzemplarze zestawu 10233, po to by złączyć je tyłem i zbudować pełnoprawny pociąg:

Obrazek

Pierwszym co rzuca się w oczy po otwarciu pudełka jest dobre dopasowanie jego rozmiarów do zawartości. Opakowanie nie jest rozdmuchane niczym paczka z chipsami, a ponad 1300 klocków zajmuje niemal całą wolną przestrzeń. Jak widać, pudło jest jedynie odrobinę grubsze od opakowania od zestawu 10194, a przy tym wydaje się w sumie mniejsze od tego po zestawie 10219. Mając na uwadze, że 10233 ma największą spośród tych trzech zestawów liczbę elementów – spory plus:

ObrazekObrazek

Bogata zawartość opakowania tuż po jego rozpieczętowaniu:

Obrazek

Wewnątrz znajduje się:
- sześć woreczków z numerem 1,
- trzy woreczki z numerem 2,
- trzy woreczki z numerem 3,
- jeden woreczek bez numeru,
- trzy pomarańczowe płytki bazowe 6 x 28 wrzucone luzem,
- trzy instrukcje i blankiecik z naklejkami – wszystko zapakowane w folię z tekturką, dla zabezpieczenia przed zgnieceniem.

W niektórych woreczkach z numerkami znajduje się w sumie jeszcze pięć mniejszych, nieponumerowanych, przeznaczonych na drobnicę, jak również trzy tekturowe pudełeczka, w których siedzą metalowe osie od kół.

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek


10233 Horizon Express – instrukcja

Na instrukcję składają się trzy książeczki formatu 26 x 20 cm, zszyte wzdłuż dłuższego boku, po jednej na lokomotywę oraz na każdy z wagonów. Całość liczy 180 stron:

Obrazek

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Co ciekawe, okładki książeczki numer 1 i 2 są bardziej matowe w dotyku, gdy okładka książeczki nr 3 (najgrubszej), jest gładsza i bardziej błyszcząca. Podobną różnicę widywałem już zresztą w innych zestawach.

Zawartość instrukcji standardowa – niebieskie tło, wszędzie jasno i przejrzyście, błędów nie zauważyłem. Z instrukcji dowiadujemy się także, że lepiej nie mieszać klocków z woreczków oznaczonych różnymi numerami, a najlepszym miejscem do budowania jest stół. Pokazano też, jak działa dołączony do zestawu rozdzielacz do klocków. Całość wieńczą typowe informacje: spis elementów, informacje o Programie VIP, Lego Club oraz kilka reklam nowych zestawów z serii Creator. Końcowa część instrukcji numer 3 zawiera wreszcie informacje o sposobie zmotoryzowania i dodania oświetlenia do zestawu.

Jak łatwo się domyślić, z klocków zawartych w workach oznaczonych jedynką zbudujemy lokomotywę, numery 2 i 3 odpowiadają poszczególnym wagonom. Kilka elementów wspólnych dla każdego z segmentów pociągu znajduje się w woreczku bez numeru, płytki bazowe natomiast, jak wspomniałem, wrzucono luzem. Elementy figurek zostały zaś porozrzucane po różnych woreczkach i nie zbudujemy od razu wszystkich, tak jak to bywało w starszych zestawach.


10233 Horizon Express – klocki

Nie posłuchałem zalecenia zawartego w instrukcji i pomieszałem wszystkie klocki – po to, by po chwili posegregować je według kolorów i stworzyć sobie problem zmieszczenia tego wszystkiego na jednym zdjęciu:

Obrazek

Dominują jak widać klocki w kolorze czarnym. Jest ich cała masa (na oko stanowią około połowy zawartości zestawu) i jest to w dużej mierze wszelkiego rodzaju drobnica:

Obrazek

Jedna z cech charakterystycznych zestawu, czyli spora liczba elementów koloru pomarańczowego:

Obrazek

Oprócz powyższego, w większej ilości występują także klocki w kolorach:

- białym:

Obrazek

- jasnoszarym (Light Bluish Gray):

Obrazek

- ciemnoszarym (Dark Bluish Gray):

Obrazek

Niewielką domieszkę stanowią elementy w kolorach: niebieskim, żółtym, czerwonym:

Obrazek

Otrzymujemy też kilka klocków w rzadszych kolorach: Dark Tan, Metallic Silver (groszki 1 x 1, na zdjęciu brakuje kilku, które zawieruszyły mi się podczas fotografowania i dopiero potem się odnalazły), Reddish Brown, trochę elementów Trans-Clear (głównie szybki), jak również zielony rozdzielacz do klocków:

Obrazek

Nie mogło zabraknąć garści elementów typowo kolejowych:

Obrazek

Elementy figurek i akcesoria:

Obrazek

Jako że mamy do czynienia z serią Creator, w zestawie występuje bardzo mało klocków o większych rozmiarach i wąskim zakresie zastosowania. Właściwie można za takie uznać tylko trzy płyty bazowe oraz trzy pomarańczowe elementy służące do uformowania przedniej części pociągu. Dostajemy za to mnóstwo charakterystycznych dla zestawów z tej serii cegiełek, płytek, kafli, bracketów oraz wszelkiej maści drobnicy – serków, skosów, małych kafelków, itp. Niewielka część klocków pachnie też serią Technic. W związku z powyższym, nie ma tutaj zbyt wielu szczególnie unikatowych klocków. Jest za to sporo elementów dosyć powszechnych, ale rzadziej występujących w danym kolorze:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Z ciekawszych warto wymienić elementy z nadrukiem, w tym unikatową dla zestawu szybkę oraz dwa kafle 2 x 4 (lewy, prawy), jak też nowy Pneumatic Hose Connector with Axle Connector w kolorze Dark Bluish Gray (cztery sztuki), nowy Tile, Modified 2 x 2 Inverted, w tym samym kolorze (trzy sztuki), jeden pomarańczowy Slope, Curved 4 x 1 Double No Studs (na który nakłada się naklejkę), czy trzy pomarańczowe Wedge 6 x 8 Cutout (w tym jeden z naklejkami). Są też oczywiście trzy płyty bazowe 6 x 28, w kolorze pomarańczowym dostępne tylko w tym zestawie.

Dołączony arkusz zawiera sporo naklejek. Większej ich części nie wykorzystuje się jednak przy budowie jednego zestawu:

ObrazekObrazek

Zastosowano taki sam zabieg, jak w przypadku Emerald Night. Dołączono dodatkowe naklejki z numerkami, gdyby ktoś chciał zaopatrzyć się w więcej zestawów i dodać dodatkowe wagony (oznaczeniu wagonów służą cyferki od 0 do 9) oraz drugą lokomotywę (oznaczoną akurat numerem 10, gdyż numerem 14 oznaczamy tą pierwszą). Pozostałe dwie naklejki imitują „grill” z przodu lokomotywy i tablicę przyrządów wewnątrz kabiny. Na szczęście pokrywają tylko po jednym klocku, a brak ich wykorzystania nie powoduje, że zestaw jakoś szczególnie traci na wyglądzie (tak jak to było np. w przypadku zestawu Maersk Train). Przeciwnicy naklejek nie powinni być więc zanadto zniechęceni ich obecnością, którą należy uznać za raczej symboliczną.


10233 Horizon Express – figurki

Wraz z klockami otrzymujemy sześć figurek: maszynistka, pracownik kolei oraz czterech pasażerów. Parytet płci jak widać zachowano:

ObrazekObrazek

Wszystkie figurki wykonano bardzo starannie i obdarzono mniej lub bardziej wyrazistymi uśmiechami. Wszystkie (oprócz pracownika kolei) posiadają dwustronnie zadrukowane torsy.

Mi najbardziej do gustu przypadli elegancko ubrany starszy pan z brodą i kieszonkowym zegarkiem na łańcuszku oraz towarzysząca mu pani w fioletowym stroju, przepasanym srebrną opaską z kokardą. Towarzystwo to zdecydowanie nadaje się do wagonu pierwszej klasy. Druga para została natomiast ubrana bardziej na luzie – zielony sweterek, niebieska bluza. Natomiast za sterami pociągu po raz pierwszy w historii klockowych pociągów (przynajmniej tak mi się wydaje) zasiada pani – w odblaskowej kamizelce, w dodatku z długaśnym warkoczem.

Zdjęcie figurek wraz z dostępnymi akcesoriami:

Obrazek


10233 Horizon Express – budowa

I. Lokomotywa:

Budowę rozpoczynamy od lokomotywy. A właściwie to od czegoś, co po angielsku zwie się „Power car”. Od zwykłej lokomotywy różni się to tym, że stanowi integralną cześć pociągu pasażerskiego, często zawiera przestrzeń ładunkową lub miejsca dla pasażerów i nie jest od niego oddzielane w celu napędzania innych składów. Wykorzystują je niemal wszystkie pociągi dużych prędkości – mają po jednym na każdym końcu składu. Dla uproszczenia będę jednak dalej używał terminu „lokomotywa”.

Budowa lokomotywy – work in progress:

ObrazekObrazek

Część podzespołów powstaje oddzielnie, jako osobne moduły dołączane do głównej konstrukcji. Na obrazku – prawdopodobnie jakiś element napędu (znajdzie się pod pantografem), a jednocześnie baza do zbudowania małej mozaiki z serków i clipów, tworzących strzałki:

ObrazekObrazek

Wspomniane strzałki składają się z czterech rzędów czarno-białych serków i clipów, przymocowanych za pomocą tych ostatnich do czterech pręcików zbudowanej wcześniej jednostki napędowej. Rozwiązanie pomysłowe, a przy tym całkiem przyjemne w budowie. Całą konstrukcja trzyma się bardzo dobrze, a jednocześnie wygląda ładnie, zwarto i równo:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek

Obecność takich detali sprawia, że zestaw zasługuje na zaliczenie go do serii Creator. Gdyby to był „zwykły” pociąg z serii City, pewnie mielibyśmy w tym miejscu jakieś naklejki na ścianach zbudowanych z bricków lub paneli.

Kolejne etapy budowy – dochodzą ściany z karbowanych bricków:

Obrazek

Kafelki 2 x 4 z trójkolorowym nadrukiem stanowią zapewne imitację drzwi, które się niestety nie otwierają. Całość dobrze się komponuje, chociaż widać pewną różnicę kolorystyczną pomiędzy kolorem pomarańczowym na kafelkach i teoretycznie tym samym kolorem na sąsiadujących z nimi elementach:

ObrazekObrazek

Przód lokomotywy i jednocześnie kabina maszynisty (maszynistki?), czyli kolejny element, który budujemy osobno, by połączyć go następnie z całością. Podoba mi się zastosowanie w tym miejscu przezroczystych pralek i serków, jak również zaokrąglenia przodu kabiny, widoczne na zdjęciach nieco dalej. W tym miejscu zużywamy również większość naklejek, oprócz numerków na wagony:

ObrazekObrazek
Obrazek

Górną część przodu lokomotywy wieńczą dwa pomarańczowe kliny (wedges) 6 x 8:

ObrazekObrazek

Po przymocowaniu „nosa” lokomotywy widać, jak bardzo jest on wydłużony – dokładnie o 8,5 studa od krawędzi płyty bazowej. Dodaliśmy też kilka warstw płytek, bricków i kafelków oraz unikatową dla zestawu szybkę:

ObrazekObrazek

Kolejne osobno budowane podzespoły to dolne części podwozia.

Zastosowanie pinów umożliwia uzyskanie odpowiedniego kąta nachylenia dolnej – środkowej części lokomotywy:

Obrazek
ObrazekObrazek

Zamontowanie dolnej – przedniej części lokomotywy odbywa się zaś przez wsunięcie jej do wcześniej wybudowanej w tym celu szyny i obudowanie całości od spodu kafelkami:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Standardowo wyglądające wózki jezdne, chociaż każdy jest zbudowany nieco inaczej (gdzieś mi akurat uciekło jedno koło na czas fotografowania tego drugiego wózka…):

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Kolejne części jednostki napędowej. W budowie zastosowanie znajdują nowe kafelki 2 x 2 (Tile, Modified 2 x 2 Inverted), umożliwiające bezstudowe budowanie od spodu:

Obrazek
ObrazekObrazek

Masywny pantograf i elementy dachu wieńczą dzieło. Zwraca uwagę zastosowanie dużej ilości czarnych serków 1 x 2:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Obrazek

II. Wagon numer 1:

Kilka zdjęć z początkowego etapu budowy:

ObrazekObrazek
Obrazek

Wewnątrz znajdzie się miejsce na telewizor…:

ObrazekObrazek

…jak również na toaletę z odsuwanymi drzwiami:

Obrazek

Kolejną ciekawą techniką jest sposób budowy bocznych okien. W tym celu czarne okienka 1 x 2 x 3 zostały położone na bokach i obudowane ściankami zbudowanymi z ułożonych pod różnym kątem pralek, płytek i kafelków 1 x 1. Dosyć delikatną całość nakłada się na boczne ściany wagonu.:

Obrazek

Miłym akcentem są też zbudowane z płytek, bricków i clipów drzwi z okienkiem, całkiem podobne do tych z Emerald Night. Na szybkę można nakleić numerki. Część dachu przyległa do lokomotywy jest zaś nieco podniesiona i będzie się dobrze komponować z końcową częścią jednostki napędowej:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Części podwozia wagonu. Ponownie zastosowanie pinów umożliwia uzyskanie odpowiedniego kąta nachylenia i nadanie całości bardziej opływowego kształtu. Pomarańczowe kafelki 2 x 2 zakrywają dziury w podłodze wagonu:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek

Kolejnym elementem wagonu są wózki jezdne. Pierwszy nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle analogicznych elementów tego typu spotykanych w innych zestawach. Ciekawym rozwiązaniem jest dopiero drugi – to tzw. wózek Jakobsa. W odróżnieniu od standardowych wózków kolejowych, zamiast jednego środkowego, posiada dwa skrajnie umieszczone piny i daje tym samym oparcie dwóm sąsiednim wagonom:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek

Ostatni element wagonu, czyli lekko łukowaty dach, zwieńczony kablem:

ObrazekObrazek

Obrazek

III. Wagon numer 2:

Budowa wagonu numer 2 przebiega podobnie, co w przypadku jedynki. Boczne ściany, okna, drzwi, wózek napędowy (tylko jeden, krótszy, gdyż wcześniej zbudowaliśmy wózek podtrzymujący obydwa wagony), jak i spód podwozia powstają w prawie identyczny sposób, więc nie będę ich powtarzał. I tak już tu pewnie za dużo zdjęć władowałem, trudno zresztą o mniej przy tak dużym zestawie:).

Otrzymujemy jednak inne wnętrze – oprócz miejsc dla pasażerów, wagon jest wyposażony w mały barek oddzielony od reszty wagonu i ekspres do kawy z dwoma szufladkami. Trochę inny jest też układ okien:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek

Dach jest jak widać bardziej jednolity niż w przypadku wagonu numer 1, gdyż brak na nim podniesionej części. Również przez niego przebiega czarny kabel:

ObrazekObrazek

Obrazek

IV. Klocki pozostałe po zbudowaniu całości:

Obrazek

Co ciekawe, złożyłem dwa takie zestawy, ale tylko w przypadku jednego dostałem dwa dodatkowe czarne wężyki tworzące kable umieszczone na dachach wagonów. BL też ich nie pokazuje w spisie elementów zapasowych. Może dokładali je do późniejszych egzemplarzy.


10233 Horizon Express – gotowy zestaw

Gotowy zestaw, ustawiony na torach (te ostatnie nie wchodzą w skład zestawu):

Obrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Tym co mi się podoba, jest sposób „przejścia” pomiędzy poszczególnymi segmentami pociągu, to że w założeniu mają one tworzyć jednolitą modułową strukturę, czyli w sumie taki typowy nowoczesny skład pasażerski. Pomagają takie szczegóły, jak podwyższenie pierwszego wagonu, odpowiadające podwyższonemu tyłowi lokomotywy, jak też umieszczone na dachach wagonów kable, z uniesionymi w górę krańcami, mające biegnąć zapewne przez cały skład. Poza tym, z zewnątrz może nie ma zbyt wielu detali, ale też trudno spodziewać się tu umieszczenia jakiejś większej ilości odstających i przykuwających uwagę elementów – pociąg ma być gładki, opływowy i jednolity na całej długości i taki właśnie jest. Kolorystyka całości (soczysty pomarańczowy:)) również może się podobać.

Teraz jednak pora na kilka negatywów.

Spojrzenie pod pantograf, a tam… hm, dziura do samej podłogi. No właśnie, wydaje się, że można było ten element lokomotywy wykonać trochę lepiej, np. zbudować daszek gdzieś w połowie wysokości, tuż pod pantografem, lub wypełnić pustą przestrzeń w jakiś inny sposób:

Obrazek

O ile poziomo ustawione okna wagonów z zewnątrz wyglądają bardzo atrakcyjnie i pasują do stylu pociągu, o tyle z perspektywy siedzących wewnątrz figurek, okna umieszczone są zbyt nisko. Sprawia to, że nawet siedząc, muszą się schylać, aby wyjrzeć na zewnątrz:

ObrazekObrazek

Wagony wydają mi się też trochę zbyt krótkie, jakby ściśnięte, zwłaszcza w porównaniu do dosyć długiej lokomotywy. W wagonach jest przy tym dosyć ciasno. Przedłużenie ich po 2-3 study w każdą stronę poprawiłoby z pewnością ich wygląd i proporcje pociągu.

Na zdjęciach może nie widać tego dokładnie, ale wspomniane już boczne kafle 2 x 4 mają trochę inny odcień pomarańczowego, niż sąsiadujące z nimi klocki:

ObrazekObrazek

Zresztą, delikatne różnice odcieni występują też na innych klockach koloru pomarańczowego…

Największą wadą pojedynczego zestawu jest jednak… wiem, zabrzmi to głupio, ale właśnie to, jak wygląda pojedynczy zestaw. O ile w przypadku zestawów 10194 i 10219 nie miało się wrażenia, że zbudowany pociąg jest jakiś „niedokończony” (i to nawet mimo tego, że w przypadku takiego np. Emerald Night dostawaliśmy tylko jeden wagon pasażerski – to jednak zestaw ten, podobnie zresztą jak i Maersk Train, dawał poczucie pewnej kompletnej całości), o tyle w przypadku 10233 wrażenie takie niestety powstaje. Super-szybki pociąg z potężną lokomotywą i tylko dwoma, stosunkowo krótkimi w porównaniu do lokomotywy wagonami, wygląda po prostu trochę dziwnie. Jak pół pociągu. Tym bardziej, że w przypadku tego rodzaju jednostek, standardem jest występowanie dwóch lokomotyw, po jednej na każdym końcu. Sprawia to, że zakup drugiego egzemplarza jest właściwie koniecznością…


Bonus – 2 x 10233 Horizon Express

No właśnie… Narzekałem wyżej, że jeden zestaw to tylko pół pociągu. Uległem zatem pokusie i nabyłem drugi. Spójrzcie więc, jak prezentują się dwa połączone zestawy:

ObrazekObrazek

Zupełnie inny efekt, prawda? Całość mierzy prawie 160 cm i ciężko ją zmieścić w jednym kadrze.

Dopiero w takim duecie ujawnia się prawdziwe piękno tego zestawu. Nawet fakt, że wagony są nieco przykrótkie, jakoś przestaje mi przeszkadzać. Całość prezentuje się znakomicie, podoba mi się w szczególności kolorystyka i smukłe linie zestawu, jak też to, że wszystkie segmenty tworzą zgrabną całość. Właściwie jedynym, do czego mogę się przyczepić, to brak wózka Jakobsa pomiędzy dwoma środkowymi wagonami.

Jeszcze małe porównanie z moim ulubieńcem, klasycznym Metrolinerem. Ten drugi wcale się nie zestarzał:):

Obrazek

I znalezione na Wikipedii zdjęcie prawdziwego pociągu, który musiał stanowić inspirację dla projektantów, francuskiego TGV w malowaniu z lat osiemdziesiątych. Trudno ukryć fakt, że 10233 jest jego nieoficjalną (pozbawioną oczywiście logo TGV, zamiast niej są serkowo-clipowe strzałki) klockową wersją:

Obrazek

Kolejowych PF-ów niestety nie posiadam, więc filmiku z jazdy nie będzie:(. Chociaż może kiedyś…


Podsumowanie

Uważam, że zestaw 10233 Horizon Express jest jak najbardziej godny polecenia, jednak przede wszystkim osobom, które nastawią się od razu na kupno dwóch egzemplarzy. Owszem, jeden zestaw prezentuje się całkiem nieźle, zawiera pewne ciekawe techniki budowania… Jednak po jego zbudowaniu zawsze pozostaje pewien niedosyt i chęć posiadania kompletnego pociągu. Dopiero dwa zestawy stwarzają taką możliwość. Sam miałem ponad miesiąc przerwy pomiędzy zakupem i złożeniem pierwszego zestawu, a zdobyciem drugiego, udało mi się jednak nabyć je nieco taniej, bo średnio wyszło po ok. 414 zł za sztukę. I uważam, że było warto, a mimo występowania kilku opisanych wyżej minusów, efekt końcowy połączenia dwóch zestawów jest znakomity.

+ pudełko dopasowane do zawartości
+ wzorowa instrukcja
+ sześć przepięknych figurek
+ atrakcyjna kolorystyka, dużo pomarańczowego
+ ciekawe techniki budowania: strzałki po bokach lokomotywy, przód lokomotywy, okna wagonów, „podwozia” wagonów i lokomotywy
+ brak zjunioryzowanych elementów
+ mało naklejek, a te które są nie sklejają klocków
+ konstrukcja wzorowana na jednej ze starszych wersji TGV
+ zestaw 2 x 10233 wygląda przepięknie!

- dziurawy dach w lokomotywie
- drzwi lokomotywy się nie otwierają, troszkę inny odcień koloru pomarańczowego na drzwiach niż na sąsiadujących klockach, drobne różnice kolorystyczne pomarańczowych elementów
- okna wagonów poniżej poziomu głów pasażerów
- trochę zbyt krótkie i ciasne wagony, zwłaszcza w porównaniu z lokomotywą
- żeby powstał pełnoprawny i atrakcyjnie wyglądający pociąg, należy kupić dwa zestawy
- dlaczego polska cena na S@H należy do najwyższych?

(*) Pozwoliłem sobie zamieścić napisaną przeze mnie jakiś czas temu recenzję świeżego zestawu. Zdaję sobie sprawę, że do jakości recenzji Noriego (zwłaszcza zdjęć) pewnie trochę jej brakuje, ale starałem się jak mogłem:).
My sets:): http://www.brickset.com/search/?ownedBy=bonczyk85
Kolekcjonować czy budować... a może jedno i drugie...?

Avatar użytkownika
Posty: 1374
Dołączył(a): 15 maja 2013 08:53
Rok urodzenia: 1979

Re: 10233 Horizon Express

Postprzez nori » 26 lip 2013 20:52

Pozwalaj sobie, jak najbardziej. ;)
Przyznam się szczerze, że ostatnio nie czytam polskojęzycznych recenzji, a jak już, to sięgam po opisy gorących nowości tylko na zagranicznych serwisach. Twoją recenzję, gdy pierwotnie opublikowałeś ją na innym forum, także zignorowałem. Teraz z ciekawości zacząłem czytać i... wciągnęło mnie. Fajnie napisana, czyta się świetnie, doskonałe zdjęcia (tekst, że coś tu brakuje, jest nie na miejscu), a przede wszystkim to co jest kwintesencją recenzji (tak, tak, tekst i zdjęcia nie są najważniejsze!): ciekawe wyciąganie wniosków, skupienie się na ciekawostkach, szczegółach, zaletach i wadach. A wszystko to bardzo spójne i w całości doskonałe.

I dzięki za to, że znowu przeczytałem coś z naszego poletka, może po krótkim "Dark (tudzież Grey) Ageu" powróci mi chęć do klocuszków...
8studs | Adventurers | "He's a total freak, but in a good sense."
Obrazek

Avatar użytkownika
Posty: 107
Dołączył(a): 20 lip 2013 16:07
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
Rok urodzenia: 1985

Re: 10233 Horizon Express

Postprzez bonczyk85 » 27 lip 2013 12:42

Dzięki za miłe słowa:). Pewnie jednak upłynie sporo czasu zanim ponownie zabiorę się za recenzję zestawu tej wielkości. Trochę dużo pracy to wymaga, a ostatnio wolę go przeznaczać na jakieś tam zaczątki mojego własnego budowania.
Ale recenzje czegoś mniejszego mojego autorstwa może się co jakiś czas na forum pojawią.
My sets:): http://www.brickset.com/search/?ownedBy=bonczyk85
Kolekcjonować czy budować... a może jedno i drugie...?

Avatar użytkownika
Posty: 171
Dołączył(a): 28 lip 2013 15:52
Lokalizacja: Luboń koło Poznania
Rok urodzenia: 1999

Re: 10233 Horizon Express

Postprzez Mr. Klasa » 30 lip 2013 21:01

Super recenzja. Przez nią chcę ten zestaw =) .
Flickr

Mr. Klasa

Gość
Avatar użytkownika

Re: 10233 Horizon Express

Postprzez Gość » 20 sie 2014 12:54

A mam pytanie czy ktoś ten pociąg elektryfikował - interesuje mnie wersja rc, czy są jakieś instrukcje oprócz tych na you tube?

Lego Ambasador
Avatar użytkownika
Posty: 14498
Dołączył(a): 09 lip 2013 17:03
Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
Rok urodzenia: 1973

Re: 10233 Horizon Express

Postprzez jetboy » 20 sie 2014 13:04

Gość napisał(a):A mam pytanie czy ktoś ten pociąg elektryfikował - interesuje mnie wersja rc, czy są jakieś instrukcje oprócz tych na you tube?


W zestawie, na końcu instrukcji jest kilka stron o tym jak to zelektryfikować.
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
_____________________________________________
http://crazy.builders

Avatar użytkownika
Posty: 107
Dołączył(a): 20 lip 2013 16:07
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
Rok urodzenia: 1985

Re: 10233 Horizon Express

Postprzez bonczyk85 » 24 sie 2014 10:51

A sama instrukcja pokazująca jak pociąg zelektryfikować jest też tu:
http://cache.lego.com/bigdownloads/buil ... 039340.pdf
My sets:): http://www.brickset.com/search/?ownedBy=bonczyk85
Kolekcjonować czy budować... a może jedno i drugie...?

Avatar użytkownika
Posty: 39
Dołączył(a): 14 gru 2013 13:02
Lokalizacja: Jordanów
Rok urodzenia: 1983

Re: 10233 Horizon Express

Postprzez tajfek » 23 paź 2014 20:09

W związku z podjętymi w ostatnim czasie działaniami zgłębiam temat Trains, moje pytanie jest następujace; czy istnieje jakiś realny odpowiedznik Horizona? Tak jak dla Emeralda 10194 - LNER Class A3 4472 Flying Scotsman czy też 10219 Maersk - SD40..??

Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Avatar użytkownika
Posty: 9062
Dołączył(a): 16 maja 2013 09:08
Lokalizacja: Chateau de Mokotoff
Rok urodzenia: 1976

Re: 10233 Horizon Express

Postprzez Kris Kelvin » 24 paź 2014 09:59

Obrazek
Chyba po prostu TGV.
Świat ten patrzył na Paszczaka z żałością i oczekiwaniem, a Paszczak odpowiadał mu spojrzeniem pełnym paniki.

Avatar użytkownika
Posty: 2996
Dołączył(a): 05 gru 2013 18:42
Rok urodzenia: 1973

Re: 10233 Horizon Express

Postprzez SERVATOR » 24 paź 2014 13:41


Powrót do Recenzje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość