42070 6x6 All Terrain Tow Truck

Moderator: Allemov

Avatar użytkownika
Posty: 571
Dołączył(a): 01 paź 2013 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Rok urodzenia: 1982

42070 6x6 All Terrain Tow Truck

Postprzez Sariel » 15 lip 2017 11:51

Obrazek
Recenzja 42070 6x6 All Terrain Tow Truck

Dane techniczne
Seria: Technic
Rok premiery: 2017
Liczba klocków: 1862
Katalogi: Brickset
Cena: $289.99, polskie sklepy ok. 1000-1200 PLN

Oficjalny flagowiec 2017 roku. Wiele osób cieszy się pewnie na ten zestaw oczekując czegoś w rodzaju oficjalnej trialówki od Lego. Te osoby mocno się zawiodą: 42070 nie ma w ogóle przedniego zawieszenia, z tyłu mamy dwie osie majtające się lewa/prawa zupełnie luzem (bo przecież kto by się spodziewał amortyzatorów w zestawie flagowym za prawie $300), a napęd cierpi z powodu wszechobecnych dyfrów, zębatek ze sprzęgłem przy silnikach i wreszcie pojedyńczego PF XL który napędza prawie 2,5-kilogramową ciężarówkę z dość wysokim przełożeniem.
Ogólne wrażenie jest takie, że zestaw jest na pierwszy rzut oka ładny - dark azure naprawdę mi się podoba, chociaż przesłanek żeby wprowadzać do Technica TRZECI odcień jasnoniebieskiego w ciągu trzech lat nie jestem w stanie pojąć - ale wydaje się straszliwie niedorobiony i pospieszony, włącznie z instrukcją, tak jakby do pracy nad nim zabrakło kilku miesięcy. W efekcie dostajemy ciężarówkę "all terrain" która męczy się z podjazdem na gładkie wzniesienie powyżej 10 stopni nachylenia, utyka na byle większej nierówności, a do tego straszy dziurami w górnym pokładzie, podwoziem wyglądającym na niedokończone i elementami na kabinie które gibają się na wszystkie strony. Gwoździem do trumny jest sterowanie na podczerwień, w tej chwili naprawdę już zabytek, które sprawia że ciężarówka potrzebuje mieć pilota nie dalej niż pół metra od odbiornika na słońcu, i wcale nie dalej w mieszkaniu przy włączonych mocnych lampach.
Największym minusem zestawu jest niewątpliwie cena. Mimo że części jest tu mniej niż w 42069, Lego uparło się zrobić z tego zestaw flagowy i chyba tylko to tłumaczy cenę. Inaczej nie da się pojąć sytuacji w której 42070 ma prawie te same elementy PF co 42055, ponad 2x mniej części, i kosztuje $10 więcej. Słynne już Porsche kosztuje raptem $10 więcej a zawiera blisko 1000 części więcej, przy czym części te dostajemy w pudełku klasy premium z pocałowaniem w rękę, nie jak w 42070 w kartonie z nienumerowanymi torebkami. Z zestawów ze zdalnym sterowaniem na PF chyba tylko koparka 8043 miała wyższą cenę za klocek, ale tam były 4 silniki i pełne zdalne sterowanie - tu mamy niby pilota, ale co chwila trzeba się pofatygować przełączyć dźwigienki na kabinie. Czemu w cenie $290 nie można dodać jeszcze ze dwóch Mediumów i mieć chociaż pełnego zdalnego sterowania a oszczędzić sobie dłubaniny ze skrzynią rozdzielczą, nie jestem w stanie ogarnąć.

Plusy:
- duży i z daleka nawet ładny
- 6 fajnych opon
- dźwig o imponującym udźwigu, fajnie działające podpory
- trochę zaawansowanej mechaniki w postaci m.in. poprowadzenia 2 osi przez obrotnicę
- częściowe zdalne sterowanie

Minusy:
- zawieszenie to żart a układ napędowy utyka na gumowym kurczaku. Prawdziwym trialówkom nie mogłoby to nawet butów wiązać.
- cena kompletnie wzięta z sufitu i niczym nie usprawiedliwiona; cena za klocek w 42055 wypada POŁOWĘ niżej
- te same opony dostaniemy w zestawie 42054, co prawda tylko 4, ale taniej a i sam zestaw jest o niebo lepszy
- TRZECI odcień jasnoniebieskiego w Technicu w ciągu TRZECH lat (medium blue: 2014, medium azure: 2016)
- buda straszy niedorobieniem i oszczędzaniem na częściach, w szczególności tylny pokład który można było ładnie przykryć kilkoma panelami
- instrukcje mają trochę błędów i niedorobień, przez co okazji do błędów jest mnóstwo
- sterowanie jest niewygodne, trudne w nauce, i tak naprawdę nie wiem po co pilot skoro co chwila trzeba wachlować przełącznikami na kabinie
- w zasadzie brak ciekawych części za tę cenę, praktycznie nic nowego, chyba że ktoś ma wielkie parcie na panele w dark azure albo opony; w ciężarówce "all terrain" nie uświadczymy nawet jednego amortyzatora

Film:
Ostatnio edytowano 19 lip 2017 10:35 przez Sariel, łącznie edytowano 1 raz

Posty: 17
Dołączył(a): 09 mar 2017 19:56
Rok urodzenia: 2003

Re: 42070 6x6 All Terrain Tow Truck

Postprzez Masterek » 15 lip 2017 17:01

Szczerze, amieżałem go w przyszłym roku kupić, ale jak zobaczyłem go w akcje to odpuściłem.
Chciałem też się zapytać czy jako części do własnych modeli będzie dobry. Zastanawiam się czy na przykład nie lepiej by było kupić 42043(aktualnie mam głównie części z 42055 i szukam dodatkowych bo mam zamiar budować głównie terenówki lub pojazdy związane z jazdą w terenie)

Lego Ambasador
Avatar użytkownika
Posty: 10875
Dołączył(a): 09 lip 2013 17:03
Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
Rok urodzenia: 1973

Re: 42070 6x6 All Terrain Tow Truck

Postprzez jetboy » 15 lip 2017 17:14

Masterek napisał(a):Szczerze, amieżałem go w przyszłym roku kupić, ale jak zobaczyłem go w akcje to odpuściłem.
Chciałem też się zapytać czy jako części do własnych modeli będzie dobry. Zastanawiam się czy na przykład nie lepiej by było kupić 42043(aktualnie mam głównie części z 42055 i szukam dodatkowych bo mam zamiar budować głównie terenówki lub pojazdy związane z jazdą w terenie)

Lepiej kupić części na sztuki. Wtedy kupujesz te części które są potrzebne. Owszem na początek warto kupić jakieś zestawy żeby mieć jakąś bazę na początek. Tu na przykład koła są fajne do terenów, ale czy jako całość się opłaca? Jak trafisz okazję ze pół ceny katalogowej to pewnie tak, ale na razie bym na takie okazje nie liczył, jeśli w ogóle.
__________________________________________________
w takim układzie kompletnie bez sensu wszystko jest zrobione
__________________________________________________
http://crazy.builders

Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Avatar użytkownika
Posty: 6439
Dołączył(a): 16 maja 2013 09:08
Lokalizacja: Lost Hope
Rok urodzenia: 1976

Re: 42070 6x6 All Terrain Tow Truck

Postprzez Kris Kelvin » 15 lip 2017 20:20

He he he...
(Szyderczy śmiech, szydercze gesty)
A więc porażka :D
Jaka szkoda.

I ta cena z S@H - 1190 zeta.
Wyjątkowo obleśny żart, no ale jacy fani takie i atrakcje :D
ŁEHEHEHEHEHE!!!111
Był sobie raz pewien Paszczak, który pracował w lunaparku, co przecież nie musi od razu znaczyć, że było mu wesoło.

Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Avatar użytkownika
Posty: 279
Dołączył(a): 20 sie 2014 11:32
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Rok urodzenia: 1976

Re: 42070 6x6 All Terrain Tow Truck

Postprzez gmkkk » 15 lip 2017 21:39

Recenzja suuuper!
Miałem kupić młodemu - zapowiadał się kolejny "terenowy" wóz (oczywiście nieporównywalny do AFOLskich trialówek) i młody chciał bo " będzie fajnie pojeździć taką terenówką". Cravlera ma i spełnia oczekiwania. Ale po recenzji mnie ręce opadły a młody po " testach terenowych" od razu poinformował, że już nie chce. Ładnie wygląda, dźwig, o bardzo przyzwoitym udźwigu ale właściwości jezdne zupełnie do bani.
Stanowczo za mało przy tej cenie. BTW ja wiem, że modele technic są dziurawe - i nie chodzi o miejsca na piny- ale ta zabudowa z wielkimi dziurami to przesada, no i wszystko lata luzem.
Bardzo dziękujemy za reckę.
PS. Portfel też odetchnął.
Kamienicznik z Łodzi/ Ostrowa, z pochodzenia Lodzermensch

Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Avatar użytkownika
Posty: 773
Dołączył(a): 24 lis 2013 12:02
Lokalizacja: Kraków
Rok urodzenia: 1988

Re: 42070 6x6 All Terrain Tow Truck

Postprzez tybort » 15 lip 2017 22:23

Dzięki za recenzję. Ta ciężaróweczka od samego początku była na mojej wishliście, jakoś umknęło mi do tej pory, ile trzeba będzie za nią zapłacić. No i po tej recenzji chyba z listy jednak wypadnie. Wygląda obłędnie (te dziury w budzie mi absolutnie nie przeszkadzają - jestem przeciwnikiem zasłaniania wszystkiego szczelnie panelami albo, co gorsza, liftarmami) choć bez naklejek na pewno trochę straci, ale przy tej cenie to jednak nie wystarczy. Zawieszenie to faktycznie pomyłka. Nie pojmuję, dlaczego nie można było dać amortyzatorów z tyłu. Wtedy ta przednia sztywna oś, choć dalej bolesna, byłaby do przeżycia. To, że są dyfry na osiach i jeszcze jeden centralny jest bardzo fajne z dydaktycznego punktu widzenia. Problem tym, że w rzeczywistości byłyby to mechanizmy z ograniczonym uślizgiem albo z blokadą więc dałoby się jeździć również przy nierównomiernej przyczepności. Stare dyfry można było blokować, szkoda, że w nowych nie ma tej opcji, choć tutaj nawet pomimo użycia starego typu w centralnym mechanizmie różnicowym, blokady i tak nie ma.

I am Groot!
Avatar użytkownika
Posty: 6415
Dołączył(a): 16 lip 2013 14:56
Lokalizacja: Bytom
Rok urodzenia: 1973

Re: 42070 6x6 All Terrain Tow Truck

Postprzez goldsun » 17 lip 2017 12:43

Dzięki za recenzję.
Przekonałeś mnie, że tego zestawu nie ma sensu kupować. :-)

Faktycznie ładnie wygląda to wysuwanie podpór.
I opony mogą się przydać.

Ale reszta, zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę, to porażka.
Możliwe, że to zestaw dla "początkujących tenicowców", chociaż nie wiem czy inne nie są lepsze.
Ale to raczej nie jest zestaw na części dla kogoś, kto już trochę klocków uzbierał. Ten nowy odcień niebieskiego daje dodatkowe -100 do sensu zakupu ...
--
Grzegorz Ludwiczek | Flickr

"Poniedziałek to wyjątkowo słaby sposób na spędzenie jednej siódmej życia."

Avatar użytkownika
Posty: 89
Dołączył(a): 03 kwi 2014 07:28
Lokalizacja: Baranowo
Rok urodzenia: 1982

Re: 42070 6x6 All Terrain Tow Truck

Postprzez Mateyo82 » 13 wrz 2017 19:20

Przepraszam, ale napiszę krótko... fajne koła i stabilizatory, a reszta? Miejmy to już za sobą. Słabo, bardzo słabo.

Powrót do Recenzje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości