[MOC] PKP SU46 007, tzw: "Suka"
- DawKub1922
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 maja 2016 20:51
- Rok urodzenia: 1986
- Lokalizacja: Olszowa
- Kontakt:
[MOC] PKP SU46 007, tzw: "Suka"
Dziś chciałbym zaprezentować swój najnowszy model, mianowicie polską lokomotywę spalinową SU46 w tradycyjnym malowaniu PKP, potocznie nazywaną „Suką”. Lokomotywa była wzorowana na oryginale z numerem 007, stąd taki nr na modelu.
SU46 to polska lokomotywa spalinowa, budowana w latach 1974-1977 oraz 1985 przez zakłady HCP w Poznaniu. Łącznie wyprodukowano 54szt. Zamówienia na lokomotywy SU46 związane były ze wzrastającymi w latach 70. XX wieku przewozami pasażerskimi i niedostatkiem taboru do prowadzenia tego typu pociągów na liniach nie zelektryfikowanych. Lokomotywy SU46 znalazły również zatrudnienie przy obsłudze przewozów towarowych dzięki swej uniwersalnej charakterystyce. To chyba na tyle, nt SU46 w takim dużym skrócie.
Pierwotnie moją pierwszą 6-osiową lokomotywą miał być „Gagarin”, jednak w ostatnim czasie obrodziło modelami ST44, dlatego mój wybór padł na rodzimą konstrukcję. A „Gagarin” może kiedyś też powstanie, ale o tym innym razem… Budowa modelu „Suki”, zaczęła się od zbudowania 3-osiowych wózków, sprawnie pokonujących oryginalne, ciasne łuki i zwrotnice, i chyba się udało… Trzecia oś jest połączona przegubem z wózkiem i dodatkowo jest ona jeszcze tzw. osią „pływająca”. Koła są z rozebranego wózka 9v, po to aby wszystkie wyglądały jednakowo. Czołownica wyjątkowo została zamontowana na wózku, co było wymuszone i długością modelu oraz aby „ładnie” wyglądało i działało na ciasnych łukach podczas jazdy ze składem. Z jednej strony na czołownicy zamontowałem imitację haka oraz przewodów, niestety z braku miejsca symbolicznie tylko dwóch. Oprócz próby odwzorowania wyglądu zewnętrznego w modelu tradycyjnie już odwzorowałem wygląd i wyposażenie kabin. A na ścianach oddzielających je od przedziału maszynowego, że tak powiem też „coś” się dzieje. Pierwotne założenia były takie aby odwzorować przedział silnikowy/maszynowy. Jednak z powodu budowy burt oraz dociążenia modelu elementami (73090a) z jego wykonania zrezygnowałem. Model zbudowany jest dokładnie z 1199 elementów i waży około 1kg a jego budowa trwała około 1,5 roku.
Być może, model można by zbudować inaczej oraz lepiej, jednak moja wersja przedstawia się następująco.
Zatem zapraszam do galerii, komentowania oraz nieodłącznej konstruktywnej krytyki:
A tak powstawały zdjęcia.
Foto by Marcin "Kapsel" Kapica
POZdrawiam
SU46 to polska lokomotywa spalinowa, budowana w latach 1974-1977 oraz 1985 przez zakłady HCP w Poznaniu. Łącznie wyprodukowano 54szt. Zamówienia na lokomotywy SU46 związane były ze wzrastającymi w latach 70. XX wieku przewozami pasażerskimi i niedostatkiem taboru do prowadzenia tego typu pociągów na liniach nie zelektryfikowanych. Lokomotywy SU46 znalazły również zatrudnienie przy obsłudze przewozów towarowych dzięki swej uniwersalnej charakterystyce. To chyba na tyle, nt SU46 w takim dużym skrócie.
Pierwotnie moją pierwszą 6-osiową lokomotywą miał być „Gagarin”, jednak w ostatnim czasie obrodziło modelami ST44, dlatego mój wybór padł na rodzimą konstrukcję. A „Gagarin” może kiedyś też powstanie, ale o tym innym razem… Budowa modelu „Suki”, zaczęła się od zbudowania 3-osiowych wózków, sprawnie pokonujących oryginalne, ciasne łuki i zwrotnice, i chyba się udało… Trzecia oś jest połączona przegubem z wózkiem i dodatkowo jest ona jeszcze tzw. osią „pływająca”. Koła są z rozebranego wózka 9v, po to aby wszystkie wyglądały jednakowo. Czołownica wyjątkowo została zamontowana na wózku, co było wymuszone i długością modelu oraz aby „ładnie” wyglądało i działało na ciasnych łukach podczas jazdy ze składem. Z jednej strony na czołownicy zamontowałem imitację haka oraz przewodów, niestety z braku miejsca symbolicznie tylko dwóch. Oprócz próby odwzorowania wyglądu zewnętrznego w modelu tradycyjnie już odwzorowałem wygląd i wyposażenie kabin. A na ścianach oddzielających je od przedziału maszynowego, że tak powiem też „coś” się dzieje. Pierwotne założenia były takie aby odwzorować przedział silnikowy/maszynowy. Jednak z powodu budowy burt oraz dociążenia modelu elementami (73090a) z jego wykonania zrezygnowałem. Model zbudowany jest dokładnie z 1199 elementów i waży około 1kg a jego budowa trwała około 1,5 roku.
Być może, model można by zbudować inaczej oraz lepiej, jednak moja wersja przedstawia się następująco.
Zatem zapraszam do galerii, komentowania oraz nieodłącznej konstruktywnej krytyki:
A tak powstawały zdjęcia.
Foto by Marcin "Kapsel" Kapica
POZdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 cze 2019 16:10 przez DawKub1922, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: PKP SU46 007, tzw: "Suka"
Świetny model! Jak zawsze zresztą :) Niesamowita dbałość o szczegóły. Rewelacyjnie wygląda zdjęcie na stacji kolejowej.
https://rebrickable.com/users/JK_Studio/mocs/" target="_blank
- rASch
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 3120
- Rejestracja: 14 maja 2013 20:37
- Rok urodzenia: 1981
- Lokalizacja: Radzionków
- Kontakt:
Re: PKP SU46 007, tzw: "Suka"
Model rozpoznawalny, w tym malowaniu ciężko będzie wyciągnąć więcej. Przyglądam się zdjęciom i wydaje mi się teraz że dach zbyt ciężki wyszedł, ale w sumie to nie mam pomysłu jak go zrobić, bo on tak samo jak przód ma kilka przetłoczeń (nie wydaje mi się żeby curved slopy by się tu nadawały lepiej). Może obniżenie o jednego plejta warstwy w LBG??
Kabina miodzio, plakat rozwala system ;)
Dobra robota.
Kabina miodzio, plakat rozwala system ;)
Dobra robota.
Re: PKP SU46 007, tzw: "Suka"
Świetny model bardzo mi się podoba. Bardzo dobra prezentacja na zdjęciach.
- DawKub1922
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 maja 2016 20:51
- Rok urodzenia: 1986
- Lokalizacja: Olszowa
- Kontakt:
Re: PKP SU46 007, tzw: "Suka"
JK pisze:Świetny model! Jak zawsze zresztą :) Niesamowita dbałość o szczegóły. Rewelacyjnie wygląda zdjęcie na stacji kolejowej.
Miło mi, dzięki =)romkoo pisze:Świetny model bardzo mi się podoba. Bardzo dobra prezentacja na zdjęciach.
rASch pisze:Model rozpoznawalny, w tym malowaniu ciężko będzie wyciągnąć więcej. Przyglądam się zdjęciom i wydaje mi się teraz że dach zbyt ciężki wyszedł, ale w sumie to nie mam pomysłu jak go zrobić, bo on tak samo jak przód ma kilka przetłoczeń (nie wydaje mi się żeby curved slopy by się tu nadawały lepiej). Może obniżenie o jednego plejta warstwy w LBG??
Kabina miodzio, plakat rozwala system ;)
Dobra robota.
Starałem się zrobić go najlepiej jak umiałem, co wyszło widać... Nieskromnie dodam, że na żywo nie jest chyba tak źle, zdjęcia zawsze trochę przekłamują. A plakat z Igą, musiał się pojawić =P
Jeszcze raz dzięki!
POZdrawiam
- jetboy
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 15905
- Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
- Rok urodzenia: 1973
- Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
- Kontakt:
Re: [MOC] PKP SU46 007, tzw: "Suka"
Rewelka! Ciapongi to taki wdzięczny temat.
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
- DawKub1922
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 maja 2016 20:51
- Rok urodzenia: 1986
- Lokalizacja: Olszowa
- Kontakt:
Re: [MOC] PKP SU46 007, tzw: "Suka"
Dziękuję bardzo =)jetboy pisze:Rewelka! Ciapongi to taki wdzięczny temat.
- Mateusz92
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 2415
- Rejestracja: 15 gru 2015 23:05
- Rok urodzenia: 1992
- Lokalizacja: Zduny
- Kontakt:
Re: [MOC] PKP SU46 007, tzw: "Suka"
Podoba mi się. Mam wrażenie, że jest ciut za krótka, ale może przez wysokość dachu tak mi się wydaję. Trochę mi jednak brakuję tego skosu na przodzie. Żeby nie było tylko marudzenia to wózki są bardzo elegancko zbudowane. Dawno temu przemknęła mi myśl o tej lokomotywie w wersji niebiesko-limonkowej, ale jakoś nie pociągłem tego dalej. Teraz jakbym miał w tym temacie podziałać to wybrałbym SP47. Tak czy inaczej gratuluję powiększenia taboru.
- Benny80
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 7484
- Rejestracja: 17 maja 2013 20:50
- Rok urodzenia: 1980
- Lokalizacja: Klein-Dombrowka, Landkreis Kattowitz
- Kontakt:
Re: [MOC] PKP SU46 007, tzw: "Suka"
Fajnie, że doszedł kolejny model - muszę mojego Gagarina tez opublikować, ale mam chroniczny brak czasu ostatnio. Sry za ot..
Wracając do modelu, to wnętrze świetne i ze smakiem, a napęd - choć nie do końca zgodny, gdyż często musi być wynikiem kompromisu - sprawny no i ładnie z zewnątrz oddany.
Największa moim zdaniem wada Twojego modelu, to czoło kabiny, które wygląda, jakby maszynista nie wyhamował przed ścianą wozowni? I ten brak skosów w moim odczuciu zaburza rozpoznawalność modelu.
Tak czy owak gratki i oby do zobaczenia na torach ;)
Wracając do modelu, to wnętrze świetne i ze smakiem, a napęd - choć nie do końca zgodny, gdyż często musi być wynikiem kompromisu - sprawny no i ładnie z zewnątrz oddany.
Największa moim zdaniem wada Twojego modelu, to czoło kabiny, które wygląda, jakby maszynista nie wyhamował przed ścianą wozowni? I ten brak skosów w moim odczuciu zaburza rozpoznawalność modelu.
Tak czy owak gratki i oby do zobaczenia na torach ;)
Czy ja buduję? Pani kierowniczko, ja buduję cały czas.. na okrągło!
Imigrant zarobkowy: Brig, Valais, Switzerland
Imigrant: Trim, Co. Meath, Ireland
Imigrant: Fredensborg Kommune, Denmark
Imigrant zarobkowy: Brig, Valais, Switzerland
Imigrant: Trim, Co. Meath, Ireland
Imigrant: Fredensborg Kommune, Denmark
- DawKub1922
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 260
- Rejestracja: 29 maja 2016 20:51
- Rok urodzenia: 1986
- Lokalizacja: Olszowa
- Kontakt:
Re: [MOC] PKP SU46 007, tzw: "Suka"
Dzięki Panowie za komentarze - Mateusz92 i Benny80 =)
Obiecuję, że gdy już wszystko się uspokoi, to postaram się podejść do tematu przodu, tych skosów jeszcze raz i być może coś tam poprawić...
Jeszcze raz dziękuję =)
POZdrawiam
Obiecuję, że gdy już wszystko się uspokoi, to postaram się podejść do tematu przodu, tych skosów jeszcze raz i być może coś tam poprawić...
Jeszcze raz dziękuję =)
POZdrawiam