(WIP) Ankh-Morpork

Awatar użytkownika
Sirius
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 4560
Rejestracja: 04 gru 2013 22:09
Rok urodzenia: 1991
Kontakt:

Re: (WIP) Ankh-Morpork

Post autor: Sirius »

Super to wygląda. Czekam na rozwój projektu.
Awatar użytkownika
zgrredek
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 5520
Rejestracja: 09 lip 2013 20:10
Rok urodzenia: 1964
Lokalizacja: Ankh-Morpork
Kontakt:

Re: (WIP) Ankh-Morpork

Post autor: zgrredek »

Fajnie, że się Wam podoba. Jak tylko znajdę chwilę idę budować dalej.
jetboy pisze:tylko ta wieża jakas taka biedna.
jetboy pisze:A ten rysunek to tylko jedna z możliwych wizualizacji.
Sam autor zmieniał zdanie co do jej wyglądu. W "Blasku Fantastycznym" miała 8888 stopni, co daje jakieś półtora kilometra wysokości. Potem albo autor sam się zreflektował że przeholował, albo ktoś mu podpowiedział, bo w "Czarodzicielstwie" zmalała sześciokrotnie (do 800 stóp). Inne szczegóły były dodawane w zależności od potrzeb narracji albo wyobraźni czy zapominalstwa autora (i czasem wzajemnie się wykluczały).
Z jej dachu, otoczonego blankami i będącego siedzibą kruków i niepokojąco czujnych maszkaronów, mag potrafił sięgnąć wzrokiem do samej krawędzi Dysku.
Upływający czas, pogoda i pobieżne naprawy nadały jej sękaty wygląd. Przypominała drzewo, które przetrwało zbyt wiele burz.
A teraz usiłował sam siebie przekonać, że las wieżyczek i blanków na szczycie wyglądał dziś wieczorem tak samo jak wczoraj.
Jęzor ognia uderzył w Wieżę Sztuk, spłynął po jej porośniętych bluszczem ścianach i zniknął pod kopułą Biblioteki Niewidocznego Uniwersytetu.
Wewnątrz panowała ciemność.
Dawno temu Wieża Sztuk miała stropy. Teraz była pusta do samej góry; powietrze przecinały jasne promienie światła z dawnych wnęk okiennych.
Wśród jej pokruszonych kamieni, wysoko ponad dachami miasta, rosły miniaturowe lasy. W górze ewoluowały liczne gatunki żuków i drobnych ssaków, a że – ze względu na niepokojącą tendencję wieży do kołysania się w podmuchach wiatru – ludzie ostatnio rzadko się tu wspinali, kruki miały ją całą dla siebie.
Jerac pisze:ale uwaga na okrągłe okna - nie wygląda to dobrze. Kombinuj z oknami z praleczek a nie z technic bricków
Kłopot z pralkami polega na tym, że stud z boku delikatnie wystaje poza obrys klocka. Czyli pralka musi mieć z tyłu pusto, albo technic bricka. Te okrągłe okienka na pewno nie wyglądają dobrze, ale jest to takie uproszczenie dość powszechne w mikroskali.

Dzięki za komentarze. Idę budować.
Awatar użytkownika
goldsun
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 11464
Rejestracja: 16 lip 2013 14:56
Rok urodzenia: 1973
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: (WIP) Ankh-Morpork

Post autor: goldsun »

Jeśli chcesz mieć trochę mniejsze okrągłe okna, to:
- brick ze studem z boku
- jumper postawiony SNOTem
dają też fajne efekty.
No i najnowszy klocek, który za "chwilę" dostaniemy, czyli tile 1x3 z dziurą na środku.

A jakbyś miał budynki w LBG, albo blue, to wsadź do dziury w technicowym klocku jeszcze half pina w tym samym kolorze.

A jak potrzebujesz okno łukowate, to fajnie sprawdza się najnowsza tile 1x1 podkówka SNOTem + tile 1x1 SNOTem - czarne. Tylko wychodzi trochę większe to okno wtedy. Tak samo jak grill SNOTem wygląda jak okno z kratami. :-)

Na "boczne wieżyczki okrągłe" fajnie sprawdzają się te nowe plate 1x2 zaokrąglone, bo nie masz kantów, a możesz taki klocek przymocować pod jakimś kątem.

Tak, budowanie w mikroskali, to całkiem inna zabawa - patrzysz tylko na kawałek kocka - gdzie ci będzie pasować, a potem: jak go tak umieścić, żeby tylko ten kawałek było widać. :-)
--
Grzegorz Ludwiczek | Flickr
"Ludzie potrzebują wiary w bogów, bo wierzyć w ludzi jest o wiele trudniej" T.Pratchett
Nie jestem osobą aspołeczną, tylko selektywnie towarzyską.
Per ASperger ad astra
Awatar użytkownika
Innos
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2696
Rejestracja: 23 lip 2013 16:48
Rok urodzenia: 1986
Lokalizacja: Krakówarszawa
Kontakt:

Re: (WIP) Ankh-Morpork

Post autor: Innos »

WIP to bardzo dobry kierunek - będzie fajnie się przyglądać kolejnym etapom powstawania. Już teraz super to wygląda. :)

To też ciekawy (pozytywny!) trend, że coraz więcej osób przekonuje się do mikroskali. Możliwe, że pomaga w tym dostępność coraz większej liczby różnych drobnych elementów w asortymencie.
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.
Awatar użytkownika
zgrredek
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 5520
Rejestracja: 09 lip 2013 20:10
Rok urodzenia: 1964
Lokalizacja: Ankh-Morpork
Kontakt:

Re: (WIP) Ankh-Morpork

Post autor: zgrredek »

goldsun pisze:Jeśli chcesz mieć trochę mniejsze okrągłe okna, to:
Chciałbym raczej unikać gdzie się da okrągłości. A otworów kwadratowych czy prostokątnych jest dość ograniczona oferta. :(
goldsun pisze:A jak potrzebujesz okno łukowate, to fajnie sprawdza się najnowsza tile 1x1 podkówka SNOTem + tile 1x1 SNOTem - czarne. Tylko wychodzi trochę większe to okno wtedy.
Nie bardzo skumałem jak to miałoby wyglądać?
goldsun pisze:Tak samo jak grill SNOTem wygląda jak okno z kratami.
Przyda się jak będę budował Tanty.
Innos pisze:WIP to bardzo dobry kierunek - będzie fajnie się przyglądać kolejnym etapom powstawania.
No w sumie to taki był zamysł, żeby to można było sobie dokładniej obejrzeć, bo jakbym wrzucił gotową taflę miasta metr na metr, to kto miałby cierpliwość obejrzeć setkę zdjęć? ;)

Oczywiście wasze komentarze zachęciły mnie do dalszego budowania. Myślałem, że pójdzie prosto, bo przecież jest oficjalny plan Ank-Morpork:

Obrazek

Tylko, że ten plan nie za bardzo odpowiada moim wyobrażeniom, a nawet temu co jest w książce. Znalazłem już kilka ewidentnych błędów. Wynikają one zapewne z tego, że Pratchett początkowo dość lekko podchodził do kartografii i potem faktycznie mógł być kłopot, żeby tę łamigłówkę połączyć w sensowną całość. Tak więc na razie siedzę w książkach i próbuję dojść do jakiegoś kompromisu pomiędzy tym planem, a moimi wyobrażeniami. ;P

No i natrafiłem na jeszcze jedną przeszkodę - rzeka Ankh pochłania ogromne ilości klocków sand green. A jeszcze myślałem czyby jej nie poszerzyć, bo wydawała mi się za wąska. :(
Awatar użytkownika
goldsun
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 11464
Rejestracja: 16 lip 2013 14:56
Rok urodzenia: 1973
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: (WIP) Ankh-Morpork

Post autor: goldsun »

zgrredek pisze:
goldsun pisze:A jak potrzebujesz okno łukowate, to fajnie sprawdza się najnowsza tile 1x1 podkówka SNOTem + tile 1x1 SNOTem - czarne. Tylko wychodzi trochę większe to okno wtedy.
Nie bardzo skumałem jak to miałoby wyglądać?
Tak
luki.jpg
Okno ma wysokość 2 studów SNOTem.
Góra to podkówka 1x1, dół to tile 1x1. Jedno i drugie czarne.
Jakby były brązowe, to na drzwi też pasują, jak widać na dole.
--
Grzegorz Ludwiczek | Flickr
"Ludzie potrzebują wiary w bogów, bo wierzyć w ludzi jest o wiele trudniej" T.Pratchett
Nie jestem osobą aspołeczną, tylko selektywnie towarzyską.
Per ASperger ad astra
Awatar użytkownika
zgrredek
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 5520
Rejestracja: 09 lip 2013 20:10
Rok urodzenia: 1964
Lokalizacja: Ankh-Morpork
Kontakt:

Re: (WIP) Ankh-Morpork

Post autor: zgrredek »

Aaa... Czarny udający dziurę. Teraz rozumiem. Dzięki, pochylę się nad tym pomysłem. Zwłaszcza jak będę budował Operę czy Pałac Patrycjusza.
Awatar użytkownika
zgrredek
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 5520
Rejestracja: 09 lip 2013 20:10
Rok urodzenia: 1964
Lokalizacja: Ankh-Morpork
Kontakt:

Re: (WIP) Ankh-Morpork

Post autor: zgrredek »

Prace posunęły się trochę do przodu, bo chciałem, żeby to miało jakąkolwiek wartość wystawienniczą. A do tego potrzebowałem zrobić drugi brzeg Ankh. No i jakiś most. Na drugim brzegu zbudowałem Pole Kwoki i Kurczaków, a obok stare więzienie. Na "starym brzegu" dobudowałem Centrum Thaumaturgicze (połączone mostkiem z Niewidocznym Uniwersytetem), a między nim i rzeką Nierealne Nieruchomości. Zamknąłem też Plac Sator i dodałem tam fontannę. Musiałem też zmienić nawierzchnię placu, żeby fontanna była lepiej wyeksponowana.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ