Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie

Awatar użytkownika
Miryoku
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2018 13:29
Rok urodzenia: 1991

Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie

Post autor: Miryoku »

Insomnia pisze:Proponuję raczej Instagram a nie Facebook.
Najlepiej oba. Na Facebooku też można bezpłatnie promować swoją twórczość. Tak jak wspomniałam, na fejsie są grupy czy fanpejdże naukowe, które mogłyby pomóc w promowaniu projektu :) Ale racja, szkoda nie wykorzystać też potencjału Instagrama.
Awatar użytkownika
jetboy
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 15905
Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
Rok urodzenia: 1973
Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
Kontakt:

Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie

Post autor: jetboy »

Insomnia pisze:Proponuję raczej Instagram a nie Facebook. Na Facebooku nie zbudujesz za darmo zasięgu, natomiast na Instagramie są tysiące ludzi zajaranych Lego i wystarczy tylko sprytnie to ograć, pokazać ładne zdjęcia (które już masz) i używać hashtagów (które na Instagramie w przeciwieństwie do Facebooka dają mega kopa). Jeśli będziesz chciał to mogę Cię podbić u siebie na profilu, może to coś pomoże.
Na Facebooku tez są tysiące ludzi zarajanych LEGO. Ale może faktycznie do takiego projektu Instagram lepszy. Moim zdaniem warto uderzać wszystkimi możliwymi kanałami.
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
Awatar użytkownika
crises
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 4220
Rejestracja: 14 maja 2013 19:29
Rok urodzenia: 1976
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie

Post autor: crises »

jetboy pisze:Ale może faktycznie do takiego projektu Instagram lepszy. Moim zdaniem warto uderzać wszystkimi możliwymi kanałami.
Drżyjcie lodówki ;-) Dzięki Insomnia (Insomnii?) przeszedłem przyspieszony kurs autopromocji na Instagramie. Człowiek w "moim wieku" musi tyle nadgonić, żeby nie zostać w tyle :-)
Awatar użytkownika
jetboy
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 15905
Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
Rok urodzenia: 1973
Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
Kontakt:

Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie

Post autor: jetboy »

crises pisze:
jetboy pisze:Ale może faktycznie do takiego projektu Instagram lepszy. Moim zdaniem warto uderzać wszystkimi możliwymi kanałami.
Drżyjcie lodówki ;-) Dzięki Insomnia (Insomnii?) przeszedłem przyspieszony kurs autopromocji na Instagramie. Człowiek w "moim wieku" musi tyle nadgonić, żeby nie zostać w tyle :-)
Może taki kurs by się też innym przydał? Sam go przeprowadziłeś, czy Insomnia Ci przeprowadził(a?) - nie wiem jaka jest poprawna forma, przepraszam.
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
Awatar użytkownika
Kris Kelvin
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 11897
Rejestracja: 16 maja 2013 09:08
Rok urodzenia: 1976
Lokalizacja: Chateau de Mokotoff
Kontakt:

Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie

Post autor: Kris Kelvin »

crises pisze:Dzięki Insomnia (Insomnii?) przeszedłem przyspieszony kurs autopromocji na Instagramie. Człowiek w "moim wieku" musi tyle nadgonić, żeby nie zostać w tyle :-)
Warto. Jakie są nagrody?
Świat ten patrzył na Paszczaka z żałością i oczekiwaniem, a Paszczak odpowiadał mu spojrzeniem pełnym paniki.
Awatar użytkownika
Insomnia
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 869
Rejestracja: 06 sty 2018 22:58
Rok urodzenia: 1978
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie

Post autor: Insomnia »

jetboy pisze:Na Facebooku tez są tysiące ludzi zarajanych LEGO. Ale może faktycznie do takiego projektu Instagram lepszy. Moim zdaniem warto uderzać wszystkimi możliwymi kanałami.
Wiem. Tylko, że tworząc stonę na Facebooku ciężko jest coś osiągnąć bez wydawania na to pieniędzy. Algorytm Facebooka jest bezlitosny a w najbliższych tygodniach ma się jeszcze zmienić, po raz kolejny tnąć zasięgi stronom i markom. Grupy na Facebooku to dobre miejsce na promocję, oczywiście jak znajdzie się taką gdzie można to bez problemu zrobić nie łamiąc regulaminu. Nie stawiałbym jednak na jakieś fanpejdże czy grupy naukowe bo raczej wątpię aby naukowcy ochoczo rzucili się do rejestracji i głosowania w Lego Ideas.
crises pisze:Drżyjcie lodówki ;-) Dzięki Insomnia (Insomnii?) przeszedłem przyspieszony kurs autopromocji na Instagramie. Człowiek w "moim wieku" musi tyle nadgonić, żeby nie zostać w tyle :-)
Cieszę się, że mogłem jakoś pomóc.
jetboy pisze:Może taki kurs by się też innym przydał?
Nie jestem żadnym ekspertem więc ciężko to nazwać kursem. Raczej kilka drobnych rad od praktyka :)
____________________________
Moja radosna twórczość: Flickr
Sklep BrickLink: Extra Extra Bricks
sekua
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 1664
Rejestracja: 03 sie 2013 11:26
Rok urodzenia: 1988
Lokalizacja: Warszawa / Radom
Kontakt:

Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie

Post autor: sekua »

To ja mogę tylko przekleić moje obserwacje z wątku Kalaisa o Instagramie (obecnie zawodowo zajmuję się obsługą social media w tym tworzeniem kreacji na promowany content):
Ogólnie trend na 2018 i kolejne lata pewnie będzie taki, że wciąż YouTube i influencerzy tworzący filmy o dobrej jakości będą największą siłą. Adresat jednak zaczyna coraz więcej wymagać i stąd nacisk na tę właśnie jakość. Ci znani wciąż będą he he znani i to będzie stała grupa, a za nimi długi ogon tych, którzy będą chcieli dobić do ich statusu. Ale jest nadzieja, bo odbiorcy będą wymagali coraz większej wiedzy specjalistycznej w danej dziedzinie, więc szansę będą mieć jacyś mali pasjonaci jak np. AFOLe.

Tworzenie blogów na fejsie jest obecnie słabe, zwłaszcza przy okazji najnowszych zmian algorytmu aktualności na Fb, tj. nacisk na pokazywanie postów gdzie będą interakcje, zaangażowanie, a nie żebrolajki. Tym samym np. firmy będą musiały robić nie tylko angażujące treści, ale też wydawać więcej kasy na reklamy, aby wciąż utrzymać zasięgi (w zasadzie to tutaj pewnie był główny cel zmian, ale ubrany w piękną korpomowę o relacjach).

Ale np. chcąc mieć konto biznesowe na instagramie, to musisz je połączyć ze stroną fanpage na fejsie. Dodatkowe dane o statystykach odwiedzin, płci, wieku, miast Twoich fanów, a także różne liczniki na temat Twoich postów pojawią się wtedy jak przekroczysz 100 fanów i będziesz tę liczbę stale utrzymywał. Nie wiem jak z reklamą na insta, ale tutaj pewnie bardzo ważna będzie wybrana grupa jaką określisz jako swój target. No i oczywiście reklama też powinna być dosyć fajna graficznie, aby się wyróżniała w tym instagramowym feedzie (np. fajnym przykładem na robienie fajnych reklam jest tzw. format karuzelowy na fejsie, pod ten format już sporo rzeczy zostało fajnie zrealizowanych).

A no i właśnie, tendencja ostatnich miesięcy jest taka, że ładne animacje/filmy są bardziej zapamiętywalne niż statyczne kreacje. Trzeba mieć na uwadze, że niedługo pojawiać się będzie coraz więcej treści tego typu, od prostych gifów po filmy z wielkimi budżetami. Tutaj też można fajnie wykorzystać ten format instastory, który się pojawia na górze profilu i np. opowiedzieć jakąś historię przedstawiając swoją markę, instagramowy profil LEGO robi tutaj fajną rzecz, bo się wybija na markę bardzo edukacyjną i każda z kreacji jest idealna pod dany target wiekowy.
Awatar użytkownika
jetboy
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 15905
Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
Rok urodzenia: 1973
Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
Kontakt:

Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie

Post autor: jetboy »

sekua pisze:To ja mogę tylko przekleić moje obserwacje z wątku Kalaisa o Instagramie (obecnie zawodowo zajmuję się obsługą social media w tym tworzeniem kreacji na promowany content):
Ogólnie trend na 2018 i kolejne lata pewnie będzie taki, że wciąż YouTube i influencerzy tworzący filmy o dobrej jakości będą największą siłą. Adresat jednak zaczyna coraz więcej wymagać i stąd nacisk na tę właśnie jakość. Ci znani wciąż będą he he znani i to będzie stała grupa, a za nimi długi ogon tych, którzy będą chcieli dobić do ich statusu. Ale jest nadzieja, bo odbiorcy będą wymagali coraz większej wiedzy specjalistycznej w danej dziedzinie, więc szansę będą mieć jacyś mali pasjonaci jak np. AFOLe.

Tworzenie blogów na fejsie jest obecnie słabe, zwłaszcza przy okazji najnowszych zmian algorytmu aktualności na Fb, tj. nacisk na pokazywanie postów gdzie będą interakcje, zaangażowanie, a nie żebrolajki. Tym samym np. firmy będą musiały robić nie tylko angażujące treści, ale też wydawać więcej kasy na reklamy, aby wciąż utrzymać zasięgi (w zasadzie to tutaj pewnie był główny cel zmian, ale ubrany w piękną korpomowę o relacjach).

Ale np. chcąc mieć konto biznesowe na instagramie, to musisz je połączyć ze stroną fanpage na fejsie. Dodatkowe dane o statystykach odwiedzin, płci, wieku, miast Twoich fanów, a także różne liczniki na temat Twoich postów pojawią się wtedy jak przekroczysz 100 fanów i będziesz tę liczbę stale utrzymywał. Nie wiem jak z reklamą na insta, ale tutaj pewnie bardzo ważna będzie wybrana grupa jaką określisz jako swój target. No i oczywiście reklama też powinna być dosyć fajna graficznie, aby się wyróżniała w tym instagramowym feedzie (np. fajnym przykładem na robienie fajnych reklam jest tzw. format karuzelowy na fejsie, pod ten format już sporo rzeczy zostało fajnie zrealizowanych).

A no i właśnie, tendencja ostatnich miesięcy jest taka, że ładne animacje/filmy są bardziej zapamiętywalne niż statyczne kreacje. Trzeba mieć na uwadze, że niedługo pojawiać się będzie coraz więcej treści tego typu, od prostych gifów po filmy z wielkimi budżetami. Tutaj też można fajnie wykorzystać ten format instastory, który się pojawia na górze profilu i np. opowiedzieć jakąś historię przedstawiając swoją markę, instagramowy profil LEGO robi tutaj fajną rzecz, bo się wybija na markę bardzo edukacyjną i każda z kreacji jest idealna pod dany target wiekowy.
Bardziej chodizło o jakieś konkretne podpowiedzi z których cokolwiek wynika. Dla nas. Nie dla klientów biznesowych.
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
Awatar użytkownika
Insomnia
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 869
Rejestracja: 06 sty 2018 22:58
Rok urodzenia: 1978
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie

Post autor: Insomnia »

Jak chcecie mogę gdzieś spisać wszystkie swoje wskazówki. Trochę czasu tam spędziłem, idzie mi całkiem nieźle więc jeśli komuś się to przyda to dajcie znać
____________________________
Moja radosna twórczość: Flickr
Sklep BrickLink: Extra Extra Bricks
Awatar użytkownika
Miryoku
Posty: 3
Rejestracja: 22 sty 2018 13:29
Rok urodzenia: 1991

Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie

Post autor: Miryoku »

Insomnia, mnie się udało na fb przy założonym pod koniec listopada fanpejdżu (dotyczącego gry komputerowej, i to z rodzaju śmieszkowych, więc nic profesjonalnego) zdobyć już ponad 1000 fanów, a nie zapłaciłam grosza. Kwestia fajnych materiałów i małego promowania się na powiązanych z tym stronach. W tym przypadku radziłabym Crisesowi założyć fanpejdż dotyczący całej jego legowej twórczości, będzie co wrzucać, żeby pej nie był martwy. Oprócz tego można utworzyć wydarzenie dotyczące konkretnie tego projektu na Lego Ideas. Nie zaszkodzi, a prowadzenie peja to jest łatwa i szybka rzecz :)
ODPOWIEDZ