Najlepiej oba. Na Facebooku też można bezpłatnie promować swoją twórczość. Tak jak wspomniałam, na fejsie są grupy czy fanpejdże naukowe, które mogłyby pomóc w promowaniu projektu :) Ale racja, szkoda nie wykorzystać też potencjału Instagrama.Insomnia pisze:Proponuję raczej Instagram a nie Facebook.
Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie
Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie
- jetboy
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 15905
- Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
- Rok urodzenia: 1973
- Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
- Kontakt:
Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie
Na Facebooku tez są tysiące ludzi zarajanych LEGO. Ale może faktycznie do takiego projektu Instagram lepszy. Moim zdaniem warto uderzać wszystkimi możliwymi kanałami.Insomnia pisze:Proponuję raczej Instagram a nie Facebook. Na Facebooku nie zbudujesz za darmo zasięgu, natomiast na Instagramie są tysiące ludzi zajaranych Lego i wystarczy tylko sprytnie to ograć, pokazać ładne zdjęcia (które już masz) i używać hashtagów (które na Instagramie w przeciwieństwie do Facebooka dają mega kopa). Jeśli będziesz chciał to mogę Cię podbić u siebie na profilu, może to coś pomoże.
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
- crises
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 4220
- Rejestracja: 14 maja 2013 19:29
- Rok urodzenia: 1976
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie
Drżyjcie lodówki ;-) Dzięki Insomnia (Insomnii?) przeszedłem przyspieszony kurs autopromocji na Instagramie. Człowiek w "moim wieku" musi tyle nadgonić, żeby nie zostać w tyle :-)jetboy pisze:Ale może faktycznie do takiego projektu Instagram lepszy. Moim zdaniem warto uderzać wszystkimi możliwymi kanałami.
- jetboy
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 15905
- Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
- Rok urodzenia: 1973
- Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
- Kontakt:
Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie
Może taki kurs by się też innym przydał? Sam go przeprowadziłeś, czy Insomnia Ci przeprowadził(a?) - nie wiem jaka jest poprawna forma, przepraszam.crises pisze:Drżyjcie lodówki ;-) Dzięki Insomnia (Insomnii?) przeszedłem przyspieszony kurs autopromocji na Instagramie. Człowiek w "moim wieku" musi tyle nadgonić, żeby nie zostać w tyle :-)jetboy pisze:Ale może faktycznie do takiego projektu Instagram lepszy. Moim zdaniem warto uderzać wszystkimi możliwymi kanałami.
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
- Kris Kelvin
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 11897
- Rejestracja: 16 maja 2013 09:08
- Rok urodzenia: 1976
- Lokalizacja: Chateau de Mokotoff
- Kontakt:
Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie
Warto. Jakie są nagrody?crises pisze:Dzięki Insomnia (Insomnii?) przeszedłem przyspieszony kurs autopromocji na Instagramie. Człowiek w "moim wieku" musi tyle nadgonić, żeby nie zostać w tyle :-)
Świat ten patrzył na Paszczaka z żałością i oczekiwaniem, a Paszczak odpowiadał mu spojrzeniem pełnym paniki.
- Insomnia
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 869
- Rejestracja: 06 sty 2018 22:58
- Rok urodzenia: 1978
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie
Wiem. Tylko, że tworząc stonę na Facebooku ciężko jest coś osiągnąć bez wydawania na to pieniędzy. Algorytm Facebooka jest bezlitosny a w najbliższych tygodniach ma się jeszcze zmienić, po raz kolejny tnąć zasięgi stronom i markom. Grupy na Facebooku to dobre miejsce na promocję, oczywiście jak znajdzie się taką gdzie można to bez problemu zrobić nie łamiąc regulaminu. Nie stawiałbym jednak na jakieś fanpejdże czy grupy naukowe bo raczej wątpię aby naukowcy ochoczo rzucili się do rejestracji i głosowania w Lego Ideas.jetboy pisze:Na Facebooku tez są tysiące ludzi zarajanych LEGO. Ale może faktycznie do takiego projektu Instagram lepszy. Moim zdaniem warto uderzać wszystkimi możliwymi kanałami.
Cieszę się, że mogłem jakoś pomóc.crises pisze:Drżyjcie lodówki ;-) Dzięki Insomnia (Insomnii?) przeszedłem przyspieszony kurs autopromocji na Instagramie. Człowiek w "moim wieku" musi tyle nadgonić, żeby nie zostać w tyle :-)
Nie jestem żadnym ekspertem więc ciężko to nazwać kursem. Raczej kilka drobnych rad od praktyka :)jetboy pisze:Może taki kurs by się też innym przydał?
-
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 1664
- Rejestracja: 03 sie 2013 11:26
- Rok urodzenia: 1988
- Lokalizacja: Warszawa / Radom
- Kontakt:
Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie
To ja mogę tylko przekleić moje obserwacje z wątku Kalaisa o Instagramie (obecnie zawodowo zajmuję się obsługą social media w tym tworzeniem kreacji na promowany content):
Ogólnie trend na 2018 i kolejne lata pewnie będzie taki, że wciąż YouTube i influencerzy tworzący filmy o dobrej jakości będą największą siłą. Adresat jednak zaczyna coraz więcej wymagać i stąd nacisk na tę właśnie jakość. Ci znani wciąż będą he he znani i to będzie stała grupa, a za nimi długi ogon tych, którzy będą chcieli dobić do ich statusu. Ale jest nadzieja, bo odbiorcy będą wymagali coraz większej wiedzy specjalistycznej w danej dziedzinie, więc szansę będą mieć jacyś mali pasjonaci jak np. AFOLe.
Tworzenie blogów na fejsie jest obecnie słabe, zwłaszcza przy okazji najnowszych zmian algorytmu aktualności na Fb, tj. nacisk na pokazywanie postów gdzie będą interakcje, zaangażowanie, a nie żebrolajki. Tym samym np. firmy będą musiały robić nie tylko angażujące treści, ale też wydawać więcej kasy na reklamy, aby wciąż utrzymać zasięgi (w zasadzie to tutaj pewnie był główny cel zmian, ale ubrany w piękną korpomowę o relacjach).
Ale np. chcąc mieć konto biznesowe na instagramie, to musisz je połączyć ze stroną fanpage na fejsie. Dodatkowe dane o statystykach odwiedzin, płci, wieku, miast Twoich fanów, a także różne liczniki na temat Twoich postów pojawią się wtedy jak przekroczysz 100 fanów i będziesz tę liczbę stale utrzymywał. Nie wiem jak z reklamą na insta, ale tutaj pewnie bardzo ważna będzie wybrana grupa jaką określisz jako swój target. No i oczywiście reklama też powinna być dosyć fajna graficznie, aby się wyróżniała w tym instagramowym feedzie (np. fajnym przykładem na robienie fajnych reklam jest tzw. format karuzelowy na fejsie, pod ten format już sporo rzeczy zostało fajnie zrealizowanych).
A no i właśnie, tendencja ostatnich miesięcy jest taka, że ładne animacje/filmy są bardziej zapamiętywalne niż statyczne kreacje. Trzeba mieć na uwadze, że niedługo pojawiać się będzie coraz więcej treści tego typu, od prostych gifów po filmy z wielkimi budżetami. Tutaj też można fajnie wykorzystać ten format instastory, który się pojawia na górze profilu i np. opowiedzieć jakąś historię przedstawiając swoją markę, instagramowy profil LEGO robi tutaj fajną rzecz, bo się wybija na markę bardzo edukacyjną i każda z kreacji jest idealna pod dany target wiekowy.
- jetboy
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 15905
- Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
- Rok urodzenia: 1973
- Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
- Kontakt:
Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie
Bardziej chodizło o jakieś konkretne podpowiedzi z których cokolwiek wynika. Dla nas. Nie dla klientów biznesowych.sekua pisze:To ja mogę tylko przekleić moje obserwacje z wątku Kalaisa o Instagramie (obecnie zawodowo zajmuję się obsługą social media w tym tworzeniem kreacji na promowany content):Ogólnie trend na 2018 i kolejne lata pewnie będzie taki, że wciąż YouTube i influencerzy tworzący filmy o dobrej jakości będą największą siłą. Adresat jednak zaczyna coraz więcej wymagać i stąd nacisk na tę właśnie jakość. Ci znani wciąż będą he he znani i to będzie stała grupa, a za nimi długi ogon tych, którzy będą chcieli dobić do ich statusu. Ale jest nadzieja, bo odbiorcy będą wymagali coraz większej wiedzy specjalistycznej w danej dziedzinie, więc szansę będą mieć jacyś mali pasjonaci jak np. AFOLe.
Tworzenie blogów na fejsie jest obecnie słabe, zwłaszcza przy okazji najnowszych zmian algorytmu aktualności na Fb, tj. nacisk na pokazywanie postów gdzie będą interakcje, zaangażowanie, a nie żebrolajki. Tym samym np. firmy będą musiały robić nie tylko angażujące treści, ale też wydawać więcej kasy na reklamy, aby wciąż utrzymać zasięgi (w zasadzie to tutaj pewnie był główny cel zmian, ale ubrany w piękną korpomowę o relacjach).
Ale np. chcąc mieć konto biznesowe na instagramie, to musisz je połączyć ze stroną fanpage na fejsie. Dodatkowe dane o statystykach odwiedzin, płci, wieku, miast Twoich fanów, a także różne liczniki na temat Twoich postów pojawią się wtedy jak przekroczysz 100 fanów i będziesz tę liczbę stale utrzymywał. Nie wiem jak z reklamą na insta, ale tutaj pewnie bardzo ważna będzie wybrana grupa jaką określisz jako swój target. No i oczywiście reklama też powinna być dosyć fajna graficznie, aby się wyróżniała w tym instagramowym feedzie (np. fajnym przykładem na robienie fajnych reklam jest tzw. format karuzelowy na fejsie, pod ten format już sporo rzeczy zostało fajnie zrealizowanych).
A no i właśnie, tendencja ostatnich miesięcy jest taka, że ładne animacje/filmy są bardziej zapamiętywalne niż statyczne kreacje. Trzeba mieć na uwadze, że niedługo pojawiać się będzie coraz więcej treści tego typu, od prostych gifów po filmy z wielkimi budżetami. Tutaj też można fajnie wykorzystać ten format instastory, który się pojawia na górze profilu i np. opowiedzieć jakąś historię przedstawiając swoją markę, instagramowy profil LEGO robi tutaj fajną rzecz, bo się wybija na markę bardzo edukacyjną i każda z kreacji jest idealna pod dany target wiekowy.
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
- Insomnia
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 869
- Rejestracja: 06 sty 2018 22:58
- Rok urodzenia: 1978
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie
Jak chcecie mogę gdzieś spisać wszystkie swoje wskazówki. Trochę czasu tam spędziłem, idzie mi całkiem nieźle więc jeśli komuś się to przyda to dajcie znać
Re: Laboratorium Marii Skłodowskiej-Curie
Insomnia, mnie się udało na fb przy założonym pod koniec listopada fanpejdżu (dotyczącego gry komputerowej, i to z rodzaju śmieszkowych, więc nic profesjonalnego) zdobyć już ponad 1000 fanów, a nie zapłaciłam grosza. Kwestia fajnych materiałów i małego promowania się na powiązanych z tym stronach. W tym przypadku radziłabym Crisesowi założyć fanpejdż dotyczący całej jego legowej twórczości, będzie co wrzucać, żeby pej nie był martwy. Oprócz tego można utworzyć wydarzenie dotyczące konkretnie tego projektu na Lego Ideas. Nie zaszkodzi, a prowadzenie peja to jest łatwa i szybka rzecz :)