To jest wpis z bloga. Aby przeczytać oryginalny wpis kliknij tutaj »
Następny krótki filmik wykonany w technice stop-motion. Tym razem duży nacisk położyłem na akcję i dynamikę. Sporo eksperymentów z jazdą i ruchem kamery. Ciągle się uczę nowych rzeczy Miłego oglądania! Czytaj więcej »
Więcej do poczytania na blogu Kalaisa:
[FILM] Every hero needs a weapon - teaser/trailer - Bricks Treasure - LEGO® Blog (http://bricks.kalais.net/pl/post60)
[FILM] Every hero needs a weapon
- Kalais
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 2428
- Rejestracja: 14 lut 2016 18:13
- Rok urodzenia: 1981
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[FILM] Every hero needs a weapon
_________________________________
Filmy LEGO na jutubach | Sklep LEGO - Kalais BrickShop | LEGO Blog - Kalais Bricks | Ilustracje, czyli bazgroły | Kalais Studios - portfolio grafik
Filmy LEGO na jutubach | Sklep LEGO - Kalais BrickShop | LEGO Blog - Kalais Bricks | Ilustracje, czyli bazgroły | Kalais Studios - portfolio grafik
- zgrredek
- Stowarzyszenie Zbudujmy.to
- Posty: 5511
- Rejestracja: 09 lip 2013 20:10
- Rok urodzenia: 1964
- Lokalizacja: Ankh-Morpork
- Kontakt:
Re: [FILM] Every hero needs a weapon
Trochę trudno to ocenić, bo raczej nie jest to pełnoprawny film (brak fabuły), a raczej coś jakby... rodzaj wypracowania szkolnego? Tak przynajmniej wyobrażałbym sobie wypracowania w szkole filmowej. To taka wprawka mająca ćwiczyć ale nie zasługująca na miano dzieła.
I tu rodzi się kolejna trudność w ocenie, bo w zasadzie trzeba by to oceniać jako film, ale skoro jesteśmy na Forum dla afoli, to wypadałoby ocenić to co jest zbudowane, czyli dekoracje filmowe. I tu rodzi się kolejny problem, bo dekoracji filmowych nie można oceniać tak jak innych MOC-y. Trzeba pamiętać, że to nie jest coś co np ma stać na wystawie i ktoś, jak będzie miał chęć, to będzie stał godzinę i się przyglądał. Dekoracje nie muszą być tak dopieszczone, nie muszą mieć mnóstwa szczegółów, bo widać je tylko przez kilka sekund i mają raczej zbudować jakieś wrażenie, bo widz i tak nie zdąży przez kilka sekund wszystkiego zobaczyć. Nie można jednak z umownością przesadzić, bo jednak dekoracja ma dobrze udawać rzeczywistość.
Scenka 1 - Zbyt ubogo. Mamy tu ścianę i drzwi z których wyskakuje gangster. Wystarczyłoby postawić koło drzwi jakieś skrzynie czy beczki, co dałoby nam sugestię magazynu. A na pewno wypełniłoby tę pustą przestrzeń. No i po otwarciu drzwi widać brak dekoracji za ścianą. To znaczy dekoracja jest, ale za niska i prześwituje kolorowe tło. Spora niedoróbka.
Scenka 2 - Tu wszystko jest OK. Pionowe białe paski dają wrażenie Gwiazdy Śmierci.
Scenka 3 - Jak te połówki łuków trzymają się kupy? Powinny zawalić się od kichnięcia.
Scenka 4 - Trochę monotonnie, ale może to wina jakiegoś pierwowzoru ze SW, na którym się wzorowałeś?
Scenka 5 - Ta dekoracja jest najlepsza. Bardzo dobrze oddany klimat małą ilością środków. Liście palmowe sugerują jakiś egzotyczny kraj, a czarne tło sugeruje, że to jakaś dżungla, a nie oranżeria w Powsinie.
Ogólne wrażenie jest takie, że nie przywiązujesz zbyt dużej uwagi do dekoracji. Budujesz je szybko i nie przejmujesz się szczegółami. Generalnie oddają klimat, ale mogłyby oddawać go lepiej.
A teraz co do ruchów kamery, bo to był chyba główny zamysł tej wprawki.
Scenka 1 - Ruch miał oznaczać próbę otwarcia drzwi, więc powinien ustać w momencie ich otwarcia. Potem przeszkadza w odbiorze.
Scenka 2 - Ruch jak najbardziej na miejscu i zsynchronizowany z ruchem ludzika.
Scenka 3 - Bardzo fajny ruch okrężny. Jak najbardziej na miejscu, dobrze dobrany do sytuacji.
Scenka 4 - Podobnie jak w scence 2.
Scenka 5 - Ruch prawo-lewo jest OK tylko na początku, kiedy ludzik się rozgląda. Kiedy strzela wystarczyłoby samo zbliżanie, bo dwa ruchy nałożone na siebie powodują zawroty głowy.
Ogólnie bardzo fajne eksperymenty z ruchem kamery. Zabrakło mi np ludzika idącego czy biegnącego w kierunku kamery. Ale wtedy pewnie za dużo dekoracji trzeba by zbudować. :P
I tu rodzi się kolejna trudność w ocenie, bo w zasadzie trzeba by to oceniać jako film, ale skoro jesteśmy na Forum dla afoli, to wypadałoby ocenić to co jest zbudowane, czyli dekoracje filmowe. I tu rodzi się kolejny problem, bo dekoracji filmowych nie można oceniać tak jak innych MOC-y. Trzeba pamiętać, że to nie jest coś co np ma stać na wystawie i ktoś, jak będzie miał chęć, to będzie stał godzinę i się przyglądał. Dekoracje nie muszą być tak dopieszczone, nie muszą mieć mnóstwa szczegółów, bo widać je tylko przez kilka sekund i mają raczej zbudować jakieś wrażenie, bo widz i tak nie zdąży przez kilka sekund wszystkiego zobaczyć. Nie można jednak z umownością przesadzić, bo jednak dekoracja ma dobrze udawać rzeczywistość.
Scenka 1 - Zbyt ubogo. Mamy tu ścianę i drzwi z których wyskakuje gangster. Wystarczyłoby postawić koło drzwi jakieś skrzynie czy beczki, co dałoby nam sugestię magazynu. A na pewno wypełniłoby tę pustą przestrzeń. No i po otwarciu drzwi widać brak dekoracji za ścianą. To znaczy dekoracja jest, ale za niska i prześwituje kolorowe tło. Spora niedoróbka.
Scenka 2 - Tu wszystko jest OK. Pionowe białe paski dają wrażenie Gwiazdy Śmierci.
Scenka 3 - Jak te połówki łuków trzymają się kupy? Powinny zawalić się od kichnięcia.
Scenka 4 - Trochę monotonnie, ale może to wina jakiegoś pierwowzoru ze SW, na którym się wzorowałeś?
Scenka 5 - Ta dekoracja jest najlepsza. Bardzo dobrze oddany klimat małą ilością środków. Liście palmowe sugerują jakiś egzotyczny kraj, a czarne tło sugeruje, że to jakaś dżungla, a nie oranżeria w Powsinie.
Ogólne wrażenie jest takie, że nie przywiązujesz zbyt dużej uwagi do dekoracji. Budujesz je szybko i nie przejmujesz się szczegółami. Generalnie oddają klimat, ale mogłyby oddawać go lepiej.
A teraz co do ruchów kamery, bo to był chyba główny zamysł tej wprawki.
Scenka 1 - Ruch miał oznaczać próbę otwarcia drzwi, więc powinien ustać w momencie ich otwarcia. Potem przeszkadza w odbiorze.
Scenka 2 - Ruch jak najbardziej na miejscu i zsynchronizowany z ruchem ludzika.
Scenka 3 - Bardzo fajny ruch okrężny. Jak najbardziej na miejscu, dobrze dobrany do sytuacji.
Scenka 4 - Podobnie jak w scence 2.
Scenka 5 - Ruch prawo-lewo jest OK tylko na początku, kiedy ludzik się rozgląda. Kiedy strzela wystarczyłoby samo zbliżanie, bo dwa ruchy nałożone na siebie powodują zawroty głowy.
Ogólnie bardzo fajne eksperymenty z ruchem kamery. Zabrakło mi np ludzika idącego czy biegnącego w kierunku kamery. Ale wtedy pewnie za dużo dekoracji trzeba by zbudować. :P
Re: [FILM] Every hero needs a weapon
Świetny filmik :)