Pościg w Gotham City

Awatar użytkownika
Mateusz92
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2415
Rejestracja: 15 gru 2015 23:05
Rok urodzenia: 1992
Lokalizacja: Zduny
Kontakt:

Pościg w Gotham City

Post autor: Mateusz92 »

Mała scenka zainspirowana zestawem 76053. Na początku powstał motor dla Harley Quinn który było można zobaczyć na wystawie w Bytomiu, a teraz doczekał się podstawki. Sama scenka jest dość prosta, ale dodałem pewne detale jak uciekający przechodzień czy przewrócony kubeł z którego wysypały się śmieci, aby nie wiało pustką. Jeśli chodzi o budynek to z założenia, że to Gotham City nie mógł być ozdobiony jak modulary więc też jest dość prostej konstrukcji, poza tym wzorowałem się trochę na kamienicach jakie można spotkać w USA (a one z założenia są w dość oszczędnej formie). Budynek ma dodane małe smaczki: pokruszony parapet, odpadający tynk czy kraty w oknach i pijaczek pod sklepem. Chciałem, aby scena była dość dynamiczna stąd zdjęcia w przybliżeniu częściowo rozmazane (jakby te całości były lepsze :P ). Także tyle słowem wstępu. Zapraszam do oglądania zdjęć i komentowania.

Obrazek
Gotham City Chase (01) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Obrazek
Gotham City Chase (02) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Obrazek
Gotham City Chase (03) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Obrazek
Gotham City Chase (04) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Obrazek
Gotham City Chase (05) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Awatar użytkownika
Vader
Posty: 217
Rejestracja: 17 sty 2017 19:25
Rok urodzenia: 1994

Re: Pościg w Gotham City

Post autor: Vader »

Świetne. Bardzo dynamiczna scenka.
Na warsztacie:
- Budynek - 45 %
Awatar użytkownika
Silverbrick
Posty: 1610
Rejestracja: 27 gru 2014 20:35
Rok urodzenia: 2001
Lokalizacja: Warszawa, Białołęka
Kontakt:

Re: Pościg w Gotham City

Post autor: Silverbrick »

Fot. 2 rozmiesza. Mam wrażenie, że jakby Harley prowadziła po pijanemu. xD
Awatar użytkownika
Mateusz92
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2415
Rejestracja: 15 gru 2015 23:05
Rok urodzenia: 1992
Lokalizacja: Zduny
Kontakt:

Re: Pościg w Gotham City

Post autor: Mateusz92 »

Dzięki za komentarze.
Awatar użytkownika
zgrredek
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 5511
Rejestracja: 09 lip 2013 20:10
Rok urodzenia: 1964
Lokalizacja: Ankh-Morpork
Kontakt:

Re: Pościg w Gotham City

Post autor: zgrredek »

O ile motor i pieczony Batman są świetne, to reszta podstawki... mogła by być lepsza. Z przodu widać study płytek leżących pod asfaltem. Wygląda to średnio. A można było po prostu zbudować kawałek chodnika, nawet na dwa, trzy study szerokości, który by to zasłonił. Przy okazji byłoby mocowanie nawierzchni do podstawy z dwóch stron. Dodatkowo ten wąziutki chodnik mógłby zmieścić jakieś dodatkowe elementy, jak choćby hydrant.
Kamienica... właściwie to mogłoby jej w ogóle nie być. Za podstawkę wystarczyłaby sama jezdnia. Ale skoro jest, to przydałoby jej się trochę dopieszczenia. Przede wszystkim brakuje tylnej ściany. Widać, że to wydmuszka. Nie musiałaby ta ściana być na całej wysokości i szerokości. Wystarczyłoby choć tyle, żeby zasłonić okna. No i okna wydają się ciut za wysokie. Zwłaszcza, że sam budynek ma zaledwie jedno piętro. Może lepiej byłoby w to miejsce zbudować dwie kondygnacje? No i na tej ścianie też mogłoby się coś dziać. Choćby ktoś wyglądający przez okno. Choć np malarze spadający z rusztowania byliby o wiele ciekawsi. ;)
Awatar użytkownika
Mateusz92
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2415
Rejestracja: 15 gru 2015 23:05
Rok urodzenia: 1992
Lokalizacja: Zduny
Kontakt:

Re: Pościg w Gotham City

Post autor: Mateusz92 »

Dziękuje Zgrredku za obszerny komentarz. Pozwolę się do niego odnieść.
- study z przodu
Tu masz absolutną rację, ale zwróciłem na to uwagę dopiero jak ktoś mi to wskazał. O zrobieniu chodnika lub chociażby krawężnika myślałem, ale porzuciłem ten pomysł z racji tego, że w moim odczuciu byłoby to zbytne odciąganie od "głównej atrakcji".
- sama płytka bez kamienicy
I tak miało być na początku, ale przez brak budynku scenka wydawała mi się taka pusta (znowu z budynkiem jest ona trochę przerośnięta). Żeby zrobic dwa piętra prawdopodobnie zabrakło by mi białych bricków stąd okna są powiększone. Czy jest to złe rozwiązanie? I tak, i nie. Wychodzę z założenia, że na piętrze jest magazyn, albo inne pomieszczenie o podobnym przeznaczeniu. Jeśli chodzi o brak "pleców" to mnie też to drażni. Na pomysł, aby zasłonić tylko okna jakoś nie wpadłem, a wydaję się on genialny w swojej prostocie.
- więcej akcji przy/na budynku
Pomysł z malarzami ciekawy, ale jako, że całość dzieje się w nocy nie wiem czy akurat to by tutaj zagrało. Nie ukrywam, iż z budynku jestem najmniej zadowolony. Miał być prosty i przejrzysty, a wyszedł raczej prostacki. Może jak scenka wróci z wystaw to pokuszę się o wersję poprawioną, zobaczymy.
Awatar użytkownika
Kalais
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2428
Rejestracja: 14 lut 2016 18:13
Rok urodzenia: 1981
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pościg w Gotham City

Post autor: Kalais »

Fajna scenka.

Dla mnie budynek jest ok, bardziej przeszkadzają te study pod ulicą.
Awatar użytkownika
Sirius
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 4560
Rejestracja: 04 gru 2013 22:09
Rok urodzenia: 1991
Kontakt:

Re: Pościg w Gotham City

Post autor: Sirius »

Sam pojazd świetny, ale tak jak przedmówcy, mam wrażenie, że otoczenie bardzo surowe. Można by trochę pokombinować nad tą kamienicą. Chociaż może to taki klimat Gotham ;)
Awatar użytkownika
Mateusz92
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2415
Rejestracja: 15 gru 2015 23:05
Rok urodzenia: 1992
Lokalizacja: Zduny
Kontakt:

Re: Pościg w Gotham City

Post autor: Mateusz92 »

Jeszcze raz dzięki za komentarze.
Sirius
Nie będę ukrywał, że to mój pierwszy MOC-scenka więc tym bardziej cenne są dla mnie komentarze wskazujące błędy/niedociągnięcia. Klimat miał być dość surowy (bardzo dobrze dobrane słowo), ale jest chyba za mocny w tej surowości. Przed publikacją też mi w całości coś nie grało do końca, ale nie umiałem sprecyzować co. Praca powstała bez zamówień na BL co pewnie w jakiś sposób wpłynęło, że wygląda tak, a nie inaczej.
ODPOWIEDZ