s@h - limit/ograniczenie sztuk produktu

Masz pytanie, ale nie chcesz się jeszcze rejestrować? Zapraszamy tutaj!
Awatar użytkownika
Innos
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2696
Rejestracja: 23 lip 2013 16:48
Rok urodzenia: 1986
Lokalizacja: Krakówarszawa
Kontakt:

Re: s@h - limit/ograniczenie sztuk produktu

Post autor: Innos »

Akurat przy pilkarzach to było jakoś tam zrozumiałe i względnie uczciwe - tych figurek i tak było za mało względem zapotrzebowania i skończyły się dość szybko. Pomijając oczywiście fakt, że limity do końca uczciwe nie są nigdy, bo co innego zakup z wysyłką a co innego stacjonarnie.
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.
Awatar użytkownika
Jaskier
Zarząd Stowarzyszenia
Posty: 7070
Rejestracja: 31 lip 2013 13:18
Rok urodzenia: 1995
Kontakt:

Re: s@h - limit/ograniczenie sztuk produktu

Post autor: Jaskier »

Innos pisze:[...]Ale to musiałby się prawnik wypowiedzieć czy tak faktycznie jest i czy tu nie ma jeszcze jakiegoś haczyka w przepisach.
Cicho. Dobrze, że Thiet ma sesję, to nie usłyszy tego zaklęcia przyzwania. xD
Awatar użytkownika
Innos
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2696
Rejestracja: 23 lip 2013 16:48
Rok urodzenia: 1986
Lokalizacja: Krakówarszawa
Kontakt:

Re: s@h - limit/ograniczenie sztuk produktu

Post autor: Innos »

Ja myślę, że siedzi teraz w książkach ale już czuje tę siłę summoningu i całe skupienie na nauce diabli wzięli. ;-)
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.
Awatar użytkownika
gmkkk

Re: s@h - limit/ograniczenie sztuk produktu

Post autor: gmkkk »

Ostatnia na LP Dmac poruszył ten problem, zresztą kilka osób miało podobny problem - "kupili" Arocsa i jakieś inne zestawy na wyprzedaży (niektóre ceny były bardzo zachęcajace), dostali potwierdzenie na maila a za jakiś czas kolejnego, że się zestaw skończył i zamówienie anulowane.
I co im zrobisz- do Strasburga napiszesz?
A chyba ich prawnicy tak zredagowali regulamin włącznie z tzw wyłączeniami, że jest to zgodne z prawem. No chyba z premedytacją prawa nie łamią.
Prawnik by się musiał wypowiedzieć czy zawarta online umowa jest ważna i kupującego to nie obchodzi, że im się nakład skończył. Kupił i chce zamówiony towar dostać - obawiam się jednak, że mają na taką okazję jakieś regulaminy.
Kasę zwrócili, choć jak wiadomo kilka dni to trwa a środki zablokowane.
Inna sprawa to ich system informatyczny/ magazynowy, który nie ogarnia szybko schodzących zestawów i natychmiastowej aktualizacji stanów magazynowych.

Co figurek to stacjonarnie też był limit, do obejścia oczywiście przez kilkukrotne podejście do kasy albo pójście z kimś.
Znajomy akurat był w Berlinie i w żaden sposób nie chcieli mu sprzedać powyżej limitu (docelowo miał wziąć po prostu karton dla kilku osób) i skończyło się na rezygnacji z zakupu- wiadomo tych figurek nie dało się przemacać z wyjątkiem chyba 2, reszta to loteria. Więc w końcu sobie darował zakupy tam.
Awatar użytkownika
Innos
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2696
Rejestracja: 23 lip 2013 16:48
Rok urodzenia: 1986
Lokalizacja: Krakówarszawa
Kontakt:

Re: s@h - limit/ograniczenie sztuk produktu

Post autor: Innos »

gmkkk pisze:A chyba ich prawnicy tak zredagowali regulamin włącznie z tzw wyłączeniami, że jest to zgodne z prawem. No chyba z premedytacją prawa nie łamią.
Z premedytacją - nie. Ale przez brak wyobraźni kogoś, kto tak to ustawił - prawdopodobne. Albo np. system najpierw powstał w USA, gdzie przepisy są inne, a potem tylko skopiowali to na Europę.
gmkkk pisze:Prawnik by się musiał wypowiedzieć czy zawarta online umowa jest ważna i kupującego to nie obchodzi, że im się nakład skończył. Kupił i chce zamówiony towar dostać - obawiam się jednak, że mają na taką okazję jakieś regulaminy.
Regulamin, jak sprytnie napisany by nie był, raczej nie może być sprzeczny z ogólnymi przepisami prawa.
Jakiś UOKiK czy rzecznicy praw konsumenta mogliby na TLG wymusić zmiany. Ale ktoś musiałby najpierw ruszyć zadek i zgłosić problem gdzie trzeba. Skoro nawet ludzie z banami nic z tym nie robią to tym bardziej takiej motywacji nie mam np. ja, skoro najgorsze co mi się trafiło to anulowanie zestawów z wyprzedaży tak samo jak w przypadku dmaca, szczególnie, że wszelkie problemy mniejsze niż brak towaru ("i co nam Pan zrobi?" ;)) CS gładko załatwia na korzyść klientów.
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.
Awatar użytkownika
Thietmaier
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 7020
Rejestracja: 19 lip 2013 16:08
Rok urodzenia: 1996
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków
Kontakt:

Re: s@h - limit/ograniczenie sztuk produktu

Post autor: Thietmaier »

Kurde Innos, przywowałałeś mnie tymi magicznymi mocami :D
Nie znam się w 100% a na grzebanie się w przepisach, tym bardziej unijnych, teraz nie mam ochoty, ale na szybko:
- limity - jeśli wprowadza ich regulamin wyraźnie, to mogą mieć. Można się zastanawiać ewentualnie nad abuzywnością takich postanowień w regulaminie, bo wchodzimy na grunt umów adhezyjnych (umowę kształtuje jedna strona, konsument do niej przystępuje i wyraża zgodę na warunki) i jeśli jakiś zapis z regulaminy byłby niedozwolony to można domagać się aby do danego stosunku zobowiązaniowego nie miał zastosowania. Coś kiedyś grzebałem w KC w kontekście innego sklepu z limitami (KMWTW) i mooooże dałoby się to podciągnąć, ale bez procesu się nie dowiesz :)
- co do umów zawieranych w internecie - ja to już pisałem, ale powtórzę - na gruncie trybu ofertowego zawierania umów z KC, umowa dochodzi do skutku kiedy jest ofera i przyjęcie oferty. To co widzimy w sklepach online nie jest ofertą! To my, konsumenci, składamy ofertę kupna, którą sprzedający przyjmuje, bądź nie. Dlatego tak ważne są te potwierdzenia które wpadają na email. Zatem jeśli złożysz ofertę i dostaniesz info zwrotne ze zestawu nie ma, to nie ma umowy sprzedaży, koniec kropka. Nie masz żadnych prawnych podstaw domagania się towaru. I to nie jest bezprawie!
- anulowanie zamówienia potwierdzonego jako złożonego - a więc umowa zawarta - tu jest zgryz, ale j. w. - jeśli regulamin na to zezwala i nie jest do abuzywne, mogą. Trzeba by skierować zapytanie do Rzecznika Praw Konsumenckich i nie wymyślać teorii własnych - oni powinni wiedzieć najlepiej co w tej sytuacji można zrobić.
_________________________________________________________
Prawo jest dla ludzi a nie ludzie dla prawa, a ignorantia iuris nocet
Awatar użytkownika
Innos
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2696
Rejestracja: 23 lip 2013 16:48
Rok urodzenia: 1986
Lokalizacja: Krakówarszawa
Kontakt:

Re: s@h - limit/ograniczenie sztuk produktu

Post autor: Innos »

O to to, gdyby mi zalezli za skórę jakoś bardziej to może bym właśnie jakiegoś miejskiego rzecznika konsumenta pytał co z tym fantem zrobić. Ale mimo wszystko ja wiem czego się po S@H spodziewać i już z automatu na różne ich idiotyzmy jestem przygotowany więc mnie to specjalnie nie rusza. Może to nie do końca dobrze, bo przez to uodpornienie zaczyna się ten kiepski system tolerować, ale z drugiej strony stresować się nim też nie ma po co, są w życiu ważniejsze problemy niż zestaw z wyprzedaży (albo i bez wyprzedaży, jak w przypadku Flakona) który łaskawie wyślą albo i nie. ;)
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.
Awatar użytkownika
Thietmaier
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 7020
Rejestracja: 19 lip 2013 16:08
Rok urodzenia: 1996
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków
Kontakt:

Re: s@h - limit/ograniczenie sztuk produktu

Post autor: Thietmaier »

Mi to w ogóle rybka, bo na S@H w ogóle nie kupuję, ale jednak jak widzę "prawnik" to nie mogę obejść koło takiego tematu obojętnie - lud wzywa!
I naprawdę polecam Rzecznika - na pewno będzie w tym bardziej kompetentny niż ja. Tylko wziąć sobie do serca co powie, a nie dalej swoje wygadywać :)
_________________________________________________________
Prawo jest dla ludzi a nie ludzie dla prawa, a ignorantia iuris nocet
Awatar użytkownika
gmkkk

Re: s@h - limit/ograniczenie sztuk produktu

Post autor: gmkkk »

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
A zawracać głowę rzecznikowi anulowaniem zamówienia klocków - no chyba trzeba by nie mieć co robić z czasem...
Jellyeater
Posty: 1707
Rejestracja: 13 paź 2014 10:59
Rok urodzenia: 1984

Re: s@h - limit/ograniczenie sztuk produktu

Post autor: Jellyeater »

. tyle powinno wystarczyć jako komentarz, ale rozszerzę.

Generalnie ten sklep jest pełnym obrazem tego stęchłego i nieudolnego korpo. Nie umieją wyprodukować wystarczającej ilości plastiku, nie umieją zrobić porządnego sklepu, nie umieją nawet przestrzegać własnych limitów. Nie umieją nawet obsłużyć płatności online i potem miesiącami muszą żebrać o kasę. :-D
Nie jestem fanem firmy TLG, ani nawet zestawów które wypuszczają, zwłaszcza teraz (fanem Adventurers i Classic Pirates i owszem).
Jestem przede wszystkim fanem samych klocków i budowania z nich - za Goldsun
ODPOWIEDZ