Zepsute servo?

Masz pytanie, ale nie chcesz się jeszcze rejestrować? Zapraszamy tutaj!
Awatar użytkownika
syzygy
Posty: 192
Rejestracja: 24 lut 2017 23:00
Rok urodzenia: 1987
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zepsute servo?

Post autor: syzygy »

Kurcze, ja już dzisiaj nieśmiało skrzynkę sprawdziłem a wieczorem dostałem maila, że moja paczka została nadana i dostawa potrwa.. 7-10 dni roboczych.. Trochę im zajęło to przygotowanie do wysyłki - 1,5 tygodnia. Jak odpalę Crawlera miesiąc po świętach, to będzie dobrze ;)
Awatar użytkownika
Benny80
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 7485
Rejestracja: 17 maja 2013 20:50
Rok urodzenia: 1980
Lokalizacja: Klein-Dombrowka, Landkreis Kattowitz
Kontakt:

Re: Zepsute servo?

Post autor: Benny80 »

A może wystarczy je skalibrować ponownie? Próbowałeś tego:
Jeny 35-44 years old pisze:It has plenty of tourque but after a while,it broke. It will not return to it's center. Does not return to center
Response from LEGO: Jordan, Consumer Services pisze: There is a fix for this!
If the motor is not returning to center it is because it has been told that a new direction is actually center. To fix this it is important that the output is center positioned – this is indicated when the 4 dots at the output are aligned. To set the Servo in center position, connect it to an output with power ON but no control (for example on an IR Receiver that is turned ON). I hope this helps you get back to building!
Czy ja buduję? Pani kierowniczko, ja buduję cały czas.. na okrągło!

Imigrant zarobkowy: Brig, Valais, Switzerland
Imigrant: Trim, Co. Meath, Ireland
Imigrant: Fredensborg Kommune, Denmark
Awatar użytkownika
syzygy
Posty: 192
Rejestracja: 24 lut 2017 23:00
Rok urodzenia: 1987
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zepsute servo?

Post autor: syzygy »

Czyli po prostu podłączyć servo do włączonego battery boxa przez receivera? Próbowałem, na infolinii przed wysyłką też mi kazano to zrobić. On się niby kalibruje, ale zaraz znowu robi pełen obrót zamiast 90 stopni...
Awatar użytkownika
syzygy
Posty: 192
Rejestracja: 24 lut 2017 23:00
Rok urodzenia: 1987
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zepsute servo?

Post autor: syzygy »

Servo nie dotarło w tym tygodniu - w poniedziałek mija równo miesiąc od telefonu i info, że wysyłają servo... Tempo jak z alliexpres..
Awatar użytkownika
jetboy
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 15905
Rejestracja: 09 lip 2013 17:03
Rok urodzenia: 1973
Lokalizacja: Warszawa koło Otwocka
Kontakt:

Re: Zepsute servo?

Post autor: jetboy »

syzygy pisze:Servo nie dotarło w tym tygodniu - w poniedziałek mija równo miesiąc od telefonu i info, że wysyłają servo... Tempo jak z alliexpres..
Niestety w styczniu to słabo strasznie działa z powodu zalewu poświątecznych reklamacji. Jak nie dojdzie do lutego, to zadzwoń tam jeszcze raz i zapytaj.
_____________________________________________
To KLOCKI LEGO, można z nich zbudować WSZYSTKO!
Awatar użytkownika
Brickass

Re: Zepsute servo?

Post autor: Brickass »

Chłopie spokojnie, elementy z CS wysyłają zwykłymi listami, co trochę trwa. Kurczę tego u nas nie rozumiem. Dostajesz zestaw za frajer, masz możliwość darmowej wymiany motoru o dużej wartości rynkowej na nowy bez dowodu zakupu, a tu dywagacje na trzy strony i jeszcze ten przytyk z Allie.. Ręce opadają.
Awatar użytkownika
syzygy
Posty: 192
Rejestracja: 24 lut 2017 23:00
Rok urodzenia: 1987
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zepsute servo?

Post autor: syzygy »

Oj tam. Swój zachwyt nad podejściem itp. wyraziłem emocjonalnie miesiąc temu. Teraz się po ludzku niecierpliwię, bo czekać na coś ponad miesiąc to naprawdę długo. Tym bardziej, że nie jest to 3 moje serwo do kolekcji, tylko pierwsze i bez niego ani Crawler ani żaden mój kulawy pomysł RC nie ruszy z miejsca ;) Oprócz tego dostałem info 9 stycznia o wysyłce towaru i podano mi czas dostawy 7-10 dni roboczych. Nie marudziłem wtedy, marudzę gdy podany czas został już o kilka dobrych dni roboczych (prawie tydzień) przekroczony.

Porównanie do Allie jak najbardziej na miejscu, bo porównuję czas dostawy (a nie towar) i jest on dokładnie w stylu Allie ;)
Awatar użytkownika
syzygy
Posty: 192
Rejestracja: 24 lut 2017 23:00
Rok urodzenia: 1987
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zepsute servo?

Post autor: syzygy »

Teraz to już naprawdę są jaja. Na początku lutego podbiłem sprawę, stwierdzili, że może przesyłka zaginęła i wysłali ponownie. Oczywiście wysyłka trwała wieki, więc paczkę nadano dopiero 19 lutego. Do dzisiaj jej nie ma (mija 10 dni roboczych dzisiaj).

Są niepoważni, że nadają to zwykłym listem, pewnie ktoś to kradnie. Byłem na poczcie (może listonosz nie zostawił awizo), to panie się pytały, czy to nie czasem z alliexpres. Gorzej - bo z alli chociaż dochodzą te przesyłki.
Miło, że chcieli wysłać za darmo, ale efekt jest odwrotny - zrobili mi nadzieję, czekam jak głupek, sprawdzam skrzynkę codziennie a od GRUDNIA się nie doczekałem.
150 zł nie jest warte takiego zachodu - to też nie jest kwota zaporowa. Jestem bardzo oszczędny, ale czas i frustracja niestety tutaj powoduje, że wolałbym wydać tę kasę w grudniu i od dawna bawić się prezentem gwiazdkowym.
Mam gdzieś ich łaskę, zamawiam sam servo. Jeśli nawet przyjdzie, to sprzedam to od LEGO jako nówkę (bo będzie nowy) i stracę na tym max 30zł (albo nawet nie). Trzeba było zrobić tak od razu - ale skąd mogłem wiedzieć, że tak wujowo to działa...
Awatar użytkownika
adijedi
Posty: 74
Rejestracja: 07 lut 2017 00:43
Rok urodzenia: 1988

Re: Zepsute servo?

Post autor: adijedi »

niestety to idzie długo tak jak aliexpress nie wiadomo czemu, jak któregoś razu zrobiłem zakupy na 200 zł aby mieć przesyłkę za darmo w ciągu 2 tyg przyszły mi panele technics natomiast silniczki już oddzielnie dopiero po miesiącu, więc możesz się spodziewać servo dopiero na święta...;/
Awatar użytkownika
Innos
Stowarzyszenie Zbudujmy.to
Posty: 2696
Rejestracja: 23 lip 2013 16:48
Rok urodzenia: 1986
Lokalizacja: Krakówarszawa
Kontakt:

Re: Zepsute servo?

Post autor: Innos »

adijedi pisze:przyszły mi panele technics
Coś takiego? :D
Obrazek
adijedi pisze:niestety to idzie długo tak jak aliexpress nie wiadomo czemu
Wiadomo - bo wysyłka elementów z B&P jest przewidziana w ciągu bodajże 16 dni roboczych od złożenia zamówienia, plus czas dostarczenia listu zwykłego zagranicznego.
adijedi pisze:natomiast silniczki już oddzielnie dopiero po miesiącu
Po pierwsze - bo zamówienia z regularnej oferty S@H (zestawy, ale też elementy PF) są wysyłane osobno, z zupełnie innych magazynów; po drugie - bo w ostatnim czasie bywały spore niedobory PF i zapewne byłeś informowany o tym, że wysyłka będzie w późniejszym terminie? Kiedy towar jest już z S@H wysłany to to jest zwykle kwestia 2-3 dni roboczych żeby DHL dostarczył. Przynajmniej w dużych miastach, nie wiem, jak w mniejszych, dalej od sortowni.
syzygy pisze:Są niepoważni
Po prostu najwyraźniej im się bardziej opłaca wysyłać listami zwykłymi i pokryć dodatkowy koszt sporadycznie gubionych przesyłek niż dokładać do lepszej wysyłki wszystkich. Zresztą zdaje się, że już inni mieli takie doświadczenia i kiedy przesyłki uporczywie giną nawet elementy z LEGO Service w końcu mogą być wysłane kurierem. Widocznie masz pecha do poczty, bo mimo wszystko nie jest to powszechny problem, więc jakkolwiek faktycznie procedura wymaga sporo cierpliwości to nie wszystko tu jest winą TLG. Ja np. nie przypominam sobie, żeby jakiś list z TLG zaginął, a już pod różnymi adresami odbierałem i trochę tego na przestrzeni lat było (głównie zakupów, bo ostatnią reklamację to już nawet nie pamiętam kiedy zgłaszałem, dawno).

Nie porównujcie tego z Aliexpress, bo to trochę inna bajka. Tam po pierwsze choćby się waliło i paliło to jak coś jest wysyłane z Chin to będzie do was szło 1-3 miesiące (wyjątkiem jest, jeśli sprzedawca z Chin wysyła np. z magazynów w Europie), a poza tym zwykłe, nierejestrowane listy tam są darmowe tylko dlatego, że takie wysyłki dotuje chiński rząd. W S@H mimo wszystko normą jest dostarczanie zestawów w ciągu kilku dni a klocków luzem w 2-3 tygodnie - pod warunkiem rzecz jasna, że produkty są dostępne.
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.
ODPOWIEDZ